  • 1. Data: 2021-05-15 13:03:44
    Temat: Nowy ład PIS: dom do 70 m2 bez pozwolenia i kierownika budowy
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Ciekawy pomysł.

    70 m2 to już dość sporo i da się mieszkać. Domy więc pewnie stanieją a w
    ślad za nimi i inne nieruchomości.

    Jak uważacie?

    --
    MN

  • 2. Data: 2021-05-15 13:29:27
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 15/05/2021 13:03, Marcin N wrote:
    > Ciekawy pomysł.
    > 70 m2 to już dość sporo i da się mieszkać. Domy więc pewnie stanieją a w
    > ślad za nimi i inne nieruchomości.
    > Jak uważacie?

    Uważam, że gdzieś trzeba miec kotłownie. Czyli 64m. I to ma być:

    - za sto patyków, a może i mniej
    - z dachem prostym, w drodze wyjątku lekko pochylonym, z ładnymi
    wykończeniami, nie żadne fanaberie, pokryty ocynkiem, rynny brązowe,
    okna kwadratowe, krzyżyk nad drzwiami, gumiaki w chelwiku.

    Jak słuchałem prezesa, to zastanawiałem się czy kolor paneli też wybrali
    i kto to będzie za te 100 patyków budował. Jakieś trójki parafialne?

    Pa rozumiem, postawić samodzielnie za 100 moze i da radę. Ale co ma
    powiedzieć przeciętna Karyna czy jakiś prawnik?

  • 3. Data: 2021-05-15 13:37:07
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 15 May 2021 13:29:27 +0200, heby

    > Uważam, że gdzieś trzeba miec kotłownie.
    > Czyli 64m. I to ma być:

    Przy takim metrażu to się dociepla dom na maksa i ogrzewanie drutami w
    podłodze robi grzejąc w G12 -as albo -w. Do tego terma na ściane w łazience
    i po temacie ogrzewania bez marnowania powierzchni na jakieś kotłownie.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 4. Data: 2021-05-15 13:54:28
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 15.05.2021 13:29, heby wrote:
    > Uważam, że gdzieś trzeba miec kotłownie. Czyli 64m.

    Wstawiasz monoblok obok lodówki (np. PC) i nie potrzeba już żadnej
    kotłowni. Da się i nie będzie to żadna karykatura.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 5. Data: 2021-05-15 14:08:30
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 15/05/2021 13:37, Myjk wrote:
    > Przy takim metrażu to się dociepla dom na maksa i ogrzewanie drutami w
    > podłodze robi grzejąc w G12 -as albo -w. Do tego terma na ściane w łazience
    > i po temacie ogrzewania bez marnowania powierzchni na jakieś kotłownie.

    A miało być tanio, bo na swoim.

  • 6. Data: 2021-05-15 14:08:56
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    > Wstawiasz monoblok

    W tych 100tyś ?

  • 7. Data: 2021-05-15 14:16:11
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 15.05.2021 o 14:08, heby pisze:

    > A miało być tanio, bo na swoim.

    Nie ma nic tańszego niż czyste ogrzewanie elektryczne. Oczywiście
    tańszego w budowie. Za 1000 zł będziesz miał 5 grzejników elektrycznych
    w 5 pomieszczeniach.

    Oczywiście potem jest drożej, ale przy 70 m2 i dobrym ociepleniu - znowu
    nie aż tak drogo, żeby się zamartwiać.

    --
    MN

  • 8. Data: 2021-05-15 14:21:12
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 15/05/2021 14:16, Marcin N wrote:
    > Nie ma nic tańszego niż czyste ogrzewanie elektryczne. Oczywiście
    > tańszego w budowie. Za 1000 zł będziesz miał 5 grzejników elektrycznych
    > w 5 pomieszczeniach.

    Nie prawda, tańszy od tego jest brak ogrzewania i ciepłe gatki.

    To miało by sens gdyby w każdej gminie była eketrownia jądrowa. Na
    razie, w/g planu, ma być muzeum.

    > Oczywiście potem jest drożej, ale przy 70 m2 i dobrym ociepleniu - znowu
    > nie aż tak drogo, żeby się zamartwiać.

    Ale ty budujesz, w/g odklejonego od rzeczywistości prezesa, za 100
    patyków. Czyli dom z używanych pustaków, styro 5cm i tynki zrobi się za
    rok, izolacja dachu to fanaberia, pod panelami klepisko, ekipa
    mieszanych Januszów i Saszów uszczelnia okna workami po betonie.

  • 9. Data: 2021-05-15 14:23:16
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 15.05.2021 o 14:21, heby pisze:

> [...]
    > rok, izolacja dachu to fanaberia, pod panelami klepisko, ekipa
    > mieszanych Januszów i Saszów uszczelnia okna workami po betonie.

    Sorry, pomyliłem Cię z kimś inteligentnym. Już milknę.

    --
    MN

  • 10. Data: 2021-05-15 14:24:10
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 15 May 2021 14:08:30 +0200, heby

    > A miało być tanio, bo na swoim.

    Akurat dobrze wykonane ogrzewanie elektryczne (czyt z buforem w wylewce)
    jest najtańsze inwestycyjnie ze wszystkich źródeł, jest na tyle tanie że
    ogrzewanie akumulacyjne w G12 za koszt inwestycji sięgrzeje przez 10 lat.
    Zawsze można jeszcze PC PP domontować i jeszcze trochę na COP
    przyoszczędzić i nadal będzie na plus w stosunku do inwestycji w PC czy
    inny pierdolet. Jak zamiast wodnej podłogówki i PC PW zrobić PV na dach to
    będzie jeszcze lepiej.

    Jeśli zaś pijesz do tego lepszego ocieplenia, to koszt lepszego (czyt.
    większej ilości) materiału nie jest znaczącym elementem. Najwięcej kosztuje
    robocizna, a czy kładziesz 10cm styro czy 20cm to różnica relatywnie nie
    duża.

    Inna kwestia że ceny materiałów szaleją (wczoraj kupowałem WLZ, był
    dokładnie dwa [!] razy droższy niż rok temu), wg mnie to ukryta inflacja
    daje się we znaki po dodruku pieniądza, najpierw na "społeczne
    pisoprogramy" a potem jeszcze na rzecz koronawirusa. No ale to akurat było
    do przewidzenia.

    --
    Pozdor
    Myjk