  • 1. Data: 2016-07-20 17:40:35
    Temat: O basenach ogrodowych, grzanie i filtracja
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Pogoda nie dopisuje tego lata, basen się tylko kurzy,
    ale na YT mi coś wypromowało film jak szybko "klarować"
    wodę w basenie: https://www.youtube.com/watch?v=z4uo-rP8yV0
    Może tacy co wymieniają wodę co tydzień skorzystają. :>

    Na deser woda w basenie grzana... grillem ogrodowym. :>
    https://www.youtube.com/watch?v=RsBsgAdJ6KY

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 2. Data: 2016-07-20 19:10:23
    Temat: Re: O basenach ogrodowych, grzanie i filtracja
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 20 lipca 2016 17:39:51 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:

    > Na deser woda w basenie grzana... grillem ogrodowym. :>
    > https://www.youtube.com/watch?v=RsBsgAdJ6KY

    Coz - jarac sie tylko moze tym ktos z mala wiedza na temat fizyki :D
    Juz to liczylem - ta "grzalka" da sie podgrzac ten konkretny basen za
    ~35-40 pln (jedna butla 11kg) o 5stC. Nie wliczajac strat do otoczenia.
    Droga zabawka i tylko zabawka :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2016-07-20 19:51:54
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    jaki problem z klarowaniem? Kupic bentonit rozrobic garsc z woda wlac i wymieszac
    kijem. Jeden z rodzajow kociego zwirku to bentonit. 5 kilogramow z dyche kosztuje.
    Piecioma kilogramami to pol Baltyku by sie dalo wyklarowac.

  • 4. Data: 2016-07-20 22:59:17
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

> [...]
    kijem. Jeden z rodzajow kociego zwirku to bentonit. 5 kilogramow z dyche kosztuje.
    Piecioma kilogramami to pol Baltyku by sie dalo wyklarowac.

    A skora po tym to dalej tylko z ptaszka zejdzie?

    Pozdro.. TK

  • 5. Data: 2016-07-21 00:19:44
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Wino tym sie klaruje.

  • 6. Data: 2016-07-21 10:36:13
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    > Wino tym sie klaruje.

    Nie znam sie na tym, ale moj brat wino klarowal staniem. :-)

    Pozdro.. TK

  • 7. Data: 2016-07-21 11:15:05
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 20 lipca 2016 19:10:25 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

> [...]
    > Juz to liczylem - ta "grzalka" da sie podgrzac ten konkretny basen za
    > ~35-40 pln (jedna butla 11kg) o 5stC. Nie wliczajac strat do otoczenia.

    włączyłem dzis grzenie basenu z solaru - leci teraz 9kW

    b.

  • 8. Data: 2016-07-21 12:16:32
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Mozna i tak, mozna i tak.

  • 9. Data: 2016-07-21 13:12:37
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 20 Jul 2016 10:51:54 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder

    > jaki problem z klarowaniem?

    Żaden, o ile nie robi się tego w sposób jak ten koleś z filmu.

    > Kupic bentonit rozrobic garsc z woda wlac i wymieszac kijem. Jeden z
    > rodzajow kociego zwirku to bentonit. 5 kilogramow z dyche kosztuje.
    > Piecioma kilogramami to pol Baltyku by sie dalo wyklarowac.

    To może nagraj filmik instruktarzowy, dorzuci się do galerii.

    Ps. ZTCW 100g czystego bentonitu (za 2zł) klaruje 100L płynu. Sensowny
    rozstawiany basen ma średnio 15m3. Taniocha. Aha, i powodzenia w zbieraniu
    tego filtrem -- chyba że zamierzasz połowę wody z basenu wylać żeby wybrać
    osad.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 10. Data: 2016-07-21 13:17:26
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 21 Jul 2016 02:15:05 -0700 (PDT), Budyń

    > włączyłem dzis grzenie basenu z solaru - leci teraz 9kW

    Jest (w końcu) słońce, to i leci 9kW. :P U mnie na samej folii termicznej
    grzeje 3sC/dzień (w ostatnie upały, w sensie ponad 2 tyg. temu, woda się
    zgrzała do 32sC w całej obiętości). Ale tak realnie grzanie najbardziej się
    przydaje, jak słońca właśnie nie ma -- dlatego PC jest lepsza niż solary.
    ;P

    --
    Pozdor
    Myjk