  • 1. Data: 2020-07-11 19:29:59
    Temat: O jaką moc prosić dostawcę
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Sytuacja: muszę powiekszcyć moc na budynek. Obecnie jestem na granicy
    sensu. Dodatkowo mała moc oznacza że mam tylko 16A na fazę, co generuje
    problem jak trzeba podpiąc spawarkę.

    OK. Mam dwie opcje, ale od drugiej strony:

    1) Chce bezpiecznik 25A*3.

    Jaką moc mam prosić w energetyce?

    Z obliczeń wychdzi 17,25kW.

    Mam wpisać "17kW" we wniosku? A moze 18?

    2) Chcę bezpiecznik 32A*3

    Z obliczeń wychodzi 22,08kW.

    Mam wpisać 22kW we wniosku? A może 23?

    Instalacja jest projektowana pod prądy 32A, to tylko kwestia
    bezpieczników. Potrzebuje realne minimum 20A na fazę, ale skoro mogę
    mieć i max 32 ... to się zastanowie.

    Interesuje mnie czy energetyka ma jakieś wewnętrzne ograniczenia, np.
    jak ktoś chce więcej jak 20kW to od razu dowalają mu bezpiecznik 40A czy
    coś z tej okolicy. Bo teoria ile mocy to jedno, a procedury to drugie.
    Jak coś to chodzi o Tauron.

    Innymi słowy: jaką wpisać moc we wniosku abym dostał 25 albo 32A
    bezpieczniki i nie przeholował z mocą (bo mogą odmówić)?

  • 2. Data: 2020-07-11 19:36:06
    Temat: Re: O jaką moc prosić dostawcę
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    W dniu 11.07.2020 o 19:29, heby pisze:
> [...]
    >
    > Innymi słowy: jaką wpisać moc we wniosku abym dostał 25 albo 32A
    > bezpieczniki i nie przeholował z mocą (bo mogą odmówić)?

    Tauron
    11-12 kW zabezpieczenie 20A
    13-16 kW zabezpieczenie 25A
    (hint TAURON przydział mocy tabela)

  • 3. Data: 2020-07-11 19:47:32
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 11/07/2020 19:36, Baczek wrote:
    > Tauron
    > 11-12 kW zabezpieczenie 20A
    > 13-16 kW zabezpieczenie 25A
    > (hint TAURON przydział mocy tabela)

    Oby to była prawda. Mam 13kW na budynku i wymagany w dokumencie
    bezpiecznik 20A.

  • 4. Data: 2020-07-13 13:12:43
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 11 lipca 2020 19:30:07 UTC+2 użytkownik heby napisał:
    > Cześć.
    Energa
    https://energa-operator.pl/uslugi/przylaczenie-do-si
    eci/odbiorcy-1