  • 1. Data: 2018-02-09 15:46:24
    Temat: OGRZEWANIA NA PODCZERWIEŃ
    Od: "Twardy" <x...@x...onet.pl>

    Co myslicie o ogrzewaniu na podczerwien?
    https://infrashop.eu/pl/p/Panele-w-bialych-ramkach-P
    E-Seria/253

    Zachecaja doplata dla osbo fizycznych i firm.
    Ogrzewanie 50% taniej i 100% Zdrowiej.

    Pozdr. T.

  • 2. Data: 2018-02-09 16:16:45
    Temat: Re: OGRZEWANIA NA PODCZERWIEŃ
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 09.02.2018 o 15:46, Twardy pisze:
> [...]
    E-Seria/253
    > Zachecaja doplata dla osbo fizycznych i firm. Ogrzewanie 50% taniej i
    50% taniej od czego?
    Od ogrzewania elektrycznego zapewne.
    Jednostka energii z prądu jest (i pewnie jeszcze długo będzie)
    najdroższa. 1 kWh z prądu to ok 50 gr, z gazu 25, a z węgla 10.
    Ogrzewanie na podczerwień fajne jest tam, gdzie się chce na chwilę
    "oszukać" ludzi przebywających w pomieszczeniu.
    Przy dobrze zrobionym ogrzewaniu na podczerwień możemy uzyskać
    subiektywne wrażenie, że je o 3-5 stopni cieplej, niż wynosi temperatura
    powietrza. Problem w tym, że człowiek rzadko kiedy stoi z żadnej strony
    nie osłonięty, aby go grzało dookoła.
    http://czysteogrzewanie.pl/wp-content/uploads/2013/0
    4/promieniowanie.jpg
    Nadaje się do restauracji, czy na salę konferencyjną, do domku
    letniskowego, ale w domu bym tego nie widział.
    Jacek

  • 3. Data: 2018-02-09 16:48:44
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Mysle ze grupy dyskusyjne to chujowe miejsce na spam. Tylko czekac az ktos napisze ze
    kupil te panele i sie przed koncem gwarancji przepalily a sprzedawca nie chcial uznac
    gwarancji. Ale o wadach i zaletach pogadac mozna. To dawaj cos wiecej niz linka. Cena
    jest za wysoka. Za cene jednego panelu mozna miec 10 tanich marketowych grzejnikow
    konwekcyjnych.

  • 4. Data: 2018-02-09 18:23:53
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

> [...]
    linka. Cena jest za wysoka. Za cene jednego panelu mozna miec 10 tanich marketowych

    Zabawne jest to, że zwykle w opisach takich urządzeń występują jakieś
    niezwykłe generatory podczerwieni. Tymczasem podczerwień - to ciepło.
    Zwykły kawał drutu podłączony do zasilacza jest promiennikiem
    podczerwieni o sprawności bliskiej 100%.

    --
    MN

  • 5. Data: 2018-02-09 19:32:59
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marcin N napisał:

> [...]
    > Zwykły kawał drutu podłączony do zasilacza jest promiennikiem
    > podczerwieni o sprawności bliskiej 100%.

    Raczej dalekiej od stu procent. Niedawno było tu o tym, że sprawność
    radiatora (w przemianie energii wewnetrznej na promieniowanie) to
    najwyżej kilkanaście procent.

    --
    Jarek

  • 6. Data: 2018-02-09 19:37:00
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Raczej dalekiej od stu procent. Niedawno było tu o tym, że sprawność
    > radiatora (w przemianie energii wewnetrznej na promieniowanie) to
    > najwyżej kilkanaście procent.

    Reszta energii w tajemniczy sposób znika :)

  • 7. Data: 2018-02-09 19:44:01
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Uzytkownik napisał:

    > Reszta energii w tajemniczy sposób znika :)

    Dla niektórych faktycznie może to być Wielką Tajemnicą.

    --
    Jarek

  • 8. Data: 2018-02-09 21:50:13
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    > Dla niektórych faktycznie może to być Wielką Tajemnicą.

    No więc co się dzieje z tą resztą energii?

    --
    MN

  • 9. Data: 2018-02-09 22:03:07
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marcin N napisał:

    > No więc co się dzieje z tą resztą energii?

    To elementarne -- przekazywana jest drogą przewodnictwa i konwekcji.
    Małem o tym w szkole podstawowej, w szóstej klasie, kiedy to mówiono
    o tych trzech drogach. Nie żebym już wcześniej nie wiedział, ale o tym
    mówiono. Teraz już się takich rzeczy nie uczy? Zbyt trudne dla młodzieży
    dzisiejszej?

    Jarek

    --
    A oni mówią: "A wiesz pan, dlaczego
    teatr ogólnie jest piękny?

  • 10. Data: 2018-02-09 22:31:39
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    > To elementarne -- przekazywana jest drogą przewodnictwa i konwekcji.

    A to gorzej czy lepiej?
    System ogrzewania, którego straty w postaci ciepła pozostają w
    ogrzewanym pomieszczeniu? Trudno o lepszą sytuację.

    --
    MN