  • 1. Data: 2012-10-14 23:30:51
    Temat: Ocieplanie fundamentow
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    Jakie sa straty ciepla, w przypadku niepodpiwniczonego budynku, przez
    fundamenty? Moj wykonawca twierdzi, ze malo jego klientow ociepla
    fundamenty z powodu malego zysku a jakis tam kosztow wykonania. Co Wy na
    to?

    Pozdr.
    --
    Radoslaw Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 2. Data: 2012-10-15 03:13:01
    Temat: Re: Ocieplanie fundamentow
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "RadekNet" <r...@r...com> wrote in message
> [...]
    > fundamenty? Moj wykonawca twierdzi, ze malo jego klientow ociepla
    > fundamenty z powodu malego zysku a jakis tam kosztow wykonania. Co Wy na

    "Mamo czemu jak siadam przy ścianie to tak zimno?" "A za łóżeczkiem przy
    zewnętrznej tak ciągnie"
    To przewodzi i każde oddzielenie nawet 4cm styro daje. Byle ziemia nie
    dotykała

  • 3. Data: 2012-10-15 09:08:18
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 14 października 2012 23:30:54 UTC+2 użytkownik RadekNet napisał:
> [...]
    >
    > fundamenty? Moj wykonawca twierdzi, ze malo jego klientow ociepla
    >
    > fundamenty z powodu malego zysku a jakis tam kosztow wykonania. Co Wy na

    Dziwnych ma klientów ten wykonawca. Ja widuje jak preaktycznie wszyscy ocieplaja
    fundamenty i to z dwóch stron(od zewnątrz i wewwnątrz).

  • 4. Data: 2012-10-15 09:32:53
    Od: "mihal" <e...@w...pl>

> [...]
    > fundamenty? Moj wykonawca twierdzi, ze malo jego klientow ociepla
    > fundamenty z powodu malego zysku a jakis tam kosztow wykonania. Co Wy na

    Niech zgadne , cena uzgodniona za całość ? Teraz bedzie tak :

    Przypadek 1 : "Panie, to są Pana pieniądze ! To jakieś wymysły , po co
    przepłacać " - opisany powyżej czyli można wywinąć się z części prac

    Przypadek 2 "Panie, robi Pan to dla siebie i swojej rodziny" - przypadek
    kiedy można zaoszczędzic swoją robotę i kupic gotowca bądź zlecic cos na
    zewnatrz na koszt inwestora.

    No i niezawodny argument : "Wszyscy tak robią" :)
    Nie daj się !

    pozdr.
    mihal

  • 5. Data: 2012-10-15 10:19:30
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Użytkownik "RadekNet" napisał w wiadomości grup

    > Jakie sa straty ciepla, w przypadku niepodpiwniczonego budynku, przez
    > fundamenty?

    Zależy z czego są ściany.

    > Moj wykonawca twierdzi, ze malo jego klientow ociepla fundamenty z powodu
    > malego zysku a jakis tam kosztow wykonania. Co Wy na to?

    Dobrze gada pod warunkiem, że ściany są z betonu komórkowego. Wtedy
    ocieplenie fundamentów nic nie daje, bo beton i tak ciągnie zimno od strony
    ław które stoją na gruncie, a izolację stanowi już pierwsza warstwa bloczka.
    Wystarczy poziom podłogi podnieść do wysokości drugiego rzędu bloczków.

    Dla kontrastu jeśli ściany są z silikatów to połączenie z fundamentem
    stanowi spory mostek więc tu może się okazać że warto te ściany fundamentowe
    ocieplić.

    Ceramika zależnie od wersji jest pomiędzy tymi dwoma przypadkami, więc to
    czy warto ocieplać ściany fundamentowe trzeba by dokładnie policzyć.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 6. Data: 2012-10-15 11:43:12
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    On Mon, 15 Oct 2012 10:19:30 +0200, Ergie <e...@s...pl> wrote:

> [...]
    >
    > Ceramika zależnie od wersji jest pomiędzy tymi dwoma przypadkami, więc
    > to czy warto ocieplać ściany fundamentowe trzeba by dokładnie policzyć.

    To jest stary budynek w trakcie przebudowy, wiec sciany po obwodzie
    fundamentow sa w 1/3 z bk a w 2/3 z betonika zuzlowego jakim sie kiedys
    budowalo.
    Wychodzi na to, ze jednak warto by te fundamenty odkopac i chociaz 10 cm
    stryro polozyc dla spokoju sumienia?
    Na scianach ma byc 15 do 20 cm.

    ps
    Ocieplac mi bedzie ekipa, ktora jest u mnie od samego poczaku prac, wiec
    to nie ci z gatunku, ze "a jakos to sie zrobi i uciekamy z budowy" ;)

    Pozdr.
    --
    Radoslaw Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 7. Data: 2012-10-15 12:27:09
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

> [...]
    > budowalo.
    > Wychodzi na to, ze jednak warto by te fundamenty odkopac i chociaz 10 cm

    Fundament sięga pewnie metr w dół. Czyli masz dwa razy jeden metr styku z
    gruntem plus powierzchnia ławy. Ocieplić jak rozumiem chcesz tylko od
    zewnątrz więc ocieplisz tak z 1/3 powierzchni. Przez pozostałe 2/3 ten beton
    i tak będzie ciągnął zimno i wilgoć więc jeśli chodzi o różnice w kosztach
    ogrzewania będą po takim zabiegu pomijalne.

    Ale jest inny aspekt. Jeśli na elewację dasz 20cm styro to będziesz miał
    bardzo duży uskok nad ściana fundamentową. Z tego względu może warto dać tam
    kawałek styropianu by móc ładnie wyprowadzić cokół.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 8. Data: 2012-10-15 12:47:07
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Dziwnych ma klientów ten wykonawca. Ja widuje jak preaktycznie wszyscy
    >ocieplaja fundamenty i to z dwóch stron(od zewnątrz i wewwnątrz).

    Ocieplanie od wewnątrz to głupota.
    Bo w większości poza ociepleniem daje się warstwę wodoszczelną.
    W ten sposób szczelnie zamykamy fundament i zawsze będziemy mieli mokry
    fundament ...
    Fundament nigdy nam nie wyschnie , bo i jak ...

  • 9. Data: 2012-10-15 13:16:53
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 15 października 2012 12:47:09 UTC+2 użytkownik /// Kaszpir ///
    napisał:
    > Ocieplanie od wewn�trz to g�upota.
    Dużych zysków na ogrzewaniu dzieki temu nie będzie to fakt.
    Ale grunt pod budynkiem to pewnie 5stC więc ocieplenie coś tam daje.

    > Bo w wi�kszo�ci poza ociepleniem daje si� warstw� wodoszczeln�.
    >
    > W ten spos�b szczelnie zamykamy fundament i zawsze b�dziemy mieli mokry

    A co za problem mokry fundament?
    Jak wysoko wody gruntowe to i fundament ciągle będzie mokry niezaleznie jak by to
    izolował. Jak grunt suchy to i fundament będzie suchy nawet ocieplony z dwóch stron

  • 10. Data: 2012-10-15 14:44:05
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Jak wysoko wody gruntowe to i fundament ciągle będzie mokry niezaleznie jak
    >by to izolował. Jak grunt suchy to i fundament będzie suchy nawet ocieplony
    >z dwóch stron

    Jak będzie zaizolowany przeciwwilgociowo z 4 stron to w jaki sposób
    fundament się osuszy ?
    Będzie ciągle mokry ...
    No chyba że pod ociepleniem nie będzie disperytu lub czegoś podobnego ...