  • 1. Data: 2016-11-26 19:05:31
    Temat: Ocieplanie piana PUR - grubosc
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Hej,
    Temat walkowany byl na forum juz kilka razy. Byl dzis u mnie na budowie
    wykonawca, ktory bedzie mi docieplal poddasze.
    Buduje dom z poddaszem uzytkowym i z nieogrzewanym strychem. Wybralem
    wiec wariant docieplenia po jetkach. Pierwotnie mialem ocieplac na
    grubosc krokwi + 3cm na krokiew, ale po dzisiejszej wizycie zdecydowalem
    sie na docieplenie 30cm zamiast 20-21cm.
    Lambda piany (w laboratorium) to ok 0,036-0,037 W/mK, mozna wiec
    powiedziec ze jest porownywalna z welna. Nawet jesli ktoras welna ma ten
    parametr minimalnie lepszy, to szybko go traci przez wilgoc, miejsca
    laczen, mostki, osiadanie materialu itp.
    Czy Waszym zdaniem 30cm bedzie wystarczajace? Welny nie biore pod uwage
    - w moim rejonie jest duzo kun, lasic i innych chetnych do zasiedlenia
    poddasza. Tylko piana ich nie kreci, wiec wybor jest tylko jeden:)
    Za docieplenie 30cm bede placil 62zl za m2.
    Oczywiscie jest to piana otwartokomorkowa.
    Pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2016-11-26 19:25:53
    Temat: Re: Ocieplanie piana PUR - grubosc
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 26.11.2016 o 19:05, gobo pisze:

> [...]
    > poddasza. Tylko piana ich nie kreci, wiec wybor jest tylko jeden:)
    > Za docieplenie 30cm bede placil 62zl za m2.
    Docieplałem pianą w tym roku. Wywaliłem wełnę mineralną i dałem pianę -
    20 cm. Wełna po 23 latach osiadła i to mocno. Miejscami było ledwie 5
    cm. Inna sprawa, że wełna z tamtego okresu była rożna. Niektóre płyty
    trzymały się całkiem dobrze, inne bardziej przypominały szmatę, niż
    wełnę. Do tego doszedł specyficzny zapaszek - podejrzewam, że od kurzu.
    Na razie nie powiem, o ile jest lepsza izolacja, ale jedno jest pewne,
    że zapaszku z wełny już nie ma i jest 100% szczelne. Przy wełnie było
    widać na poddaszu, że są przedmuchy.
    Jak tegoroczna zima będzie podobne do poprzedniej, to porównam zużycie
    gazu. IMO 20 cm jest wystarczające. Firmy od pianki zachęcają do
    większej grubości, bo przy jednej robocie więcej zarabiają.
    Weź też pod uwagę, że zamawiasz np. 20 cm, co oznacza, że minimalna
    grubość warstwy ma być 20 cm, a miejscami będzie więcej, bo piany nie da
    się położyć idealnie równo. Ja u siebie kontrolowałem razem z macherem
    od pianowania i od razu dotryskiwał tam, gdzie było mniej. Tak więc mam
    miejscami nawet do 30 cm.
    Najważniejsze z tego dla Ciebie - dokładnie sprawdź grubość warstwy i
    żądaj poprawek zanim firma się spakuje. Pomiar jest banalnie prosty -
    kawałek cienkiego drutu z opaską z taśmy izolacyjnej w odpowiedniej
    odległości od szpica. Wbijasz i już wszystko wiesz.
    Jacek

  • 3. Data: 2016-11-26 19:47:25
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Dzieki za rady! Kolega mnie straszyl tez, by nie robic docieplenia zima,
    bo wtedy wykonawcy licza za material, a nie metry kwadratowe.
    Dzis jednak dowiedzialem sie, ze beczki sa wygrzewane do temperatury
    jaka zaleca producent i dopiero wtedy sie piane nanosi. Oczywiscie
    rozliczenie bedzie w metrach kwadratowych.
    Ogolnie nie bralem innego sposobu ocieplania pod uwage, bo dom staram
    sie budowac bardzo malo energochlonny. Zobaczymy co mi wyjdzie:)
    Nie jestem maniakiem ciepla, ale chce malo placic za media:)
    Pozdrawiam
    Piotr

  • 4. Data: 2016-11-26 20:14:30
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2016-11-26 19:05, gobo wrote:
    > Czy Waszym zdaniem 30cm bedzie wystarczajace?

    Sprawdź czy wymogi technologiczne dla oferowanej piany nie ograniczają
    grubości *jednorazowo* kładzionej warstwy. W przypadku "mojej" piany
    ograniczały i wykonawca lojalnie uprzedził, że zaniedbanie tego wymogu
    skutkuje utratą (fabrycznej) 40 letniej ;-) gwarancji na pianę.

    Piotrek

  • 5. Data: 2016-11-26 21:22:33
    Od: "Dudzik" <s...@m...spam>

    gobo wrote:
> [...]
    > budowie wykonawca, ktory bedzie mi docieplal poddasze.
    > Buduje dom z poddaszem uzytkowym i z nieogrzewanym strychem. Wybralem

    Ja bym dal na krokwie + 5cm welna. Czemu? Dobrej firmy welna, moze sie nie
    skaszani przez lata, a to lepiej tlumi jak pianka pur. Mieszkam kolo lotniska i
    halas przez dach chyba jest jakis - przez szyby wiadomo ze wiekszy. Pur jest
    lekka a tylko ciezki material dobrze tlumi.

    Zobacz YT, niektorzy nabijaja folie na krokwie a firma WLEWA/ZALEWA taka
    kieszen (z jednej strony wiatroizolacja, z drugich krokwie no i folia). Dzieki
    temu rowno idzie, nie obwisa. Tak piana natryskiwana na juz ciut zaschnieta
    moze robic kieszenie i nawisy. A tak rosnie jak ciasto prawie w gore. Moze byc
    lepiej zbita i nie bedzie odspajac sie pod wlasnym ciezarem podczas gdy jeszcze
    nie zaschla (pierwsze sekudny/minuty od natrysku). Moze od razu p.p folie ale
    nie widac wtedy jak to rosnie? 5cm welny by wytlumic chyba ze i tak cicha
    okolica?

    Moje 3gr.

  • 6. Data: 2016-11-26 21:51:34
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 26 listopada 2016 19:06:21 UTC+1 użytkownik gobo napisał:
> [...]
    > grubosc krokwi + 3cm na krokiew, ale po dzisiejszej wizycie zdecydowalem
    > sie na docieplenie 30cm zamiast 20-21cm.

    należy poatrzec na ostateczne R (opór cieplny) ściany i postarac sie zrobic to
    najtańsza metodą, patrzac na to rozsądnie - gdyby trzeba było pare stów dopłacic to
    nie ma o czym mówic.
    Poponuję dać najmniej pianki ile sie da co zapewni szczelność (poniżej pewnego
    wymiaru wykonawcy sie nie oplaca przyjezdzac, albo cena mocno podskoczy) a potem
    resztę uzupełnic wełną co zapewni odporność ogniową.
    W praktyce piane trzeba zrobic na wysokosc krokwi.

    > Lambda piany (w laboratorium) to ok 0,036-0,037 W/mK, mozna wiec
    > powiedziec ze jest porownywalna z welna.

    tyle ze drozsza, kiedys była wielokrotnie droższa - dziś jest juz lepiej zwłaszcza
    jesli ktos nie chce robić samemu i musi koszty robocizny tez doliczac.

    Nawet jesli ktoras welna ma ten
    > parametr minimalnie lepszy, to szybko go traci przez wilgoc, miejsca
    > laczen, mostki, osiadanie materialu itp.

    tak, jasne. Panowie od pianki tak mówią.

> [...]
    > Za docieplenie 30cm bede placil 62zl za m2.
    > Oczywiscie jest to piana otwartokomorkowa.

    62 to chyba niezła cena - wie ktos ile sie placi dzis robocizny za ocieplanie wełną?

    40zł/m2 kosztuje mnie wełna w tej grubosci przy mojej robociznie, wiec te 62 wygląda
    nieźle.

    b.

  • 7. Data: 2016-11-26 23:24:55
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu sobota, 26 listopada 2016 21:51:35 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
    > 40zł/m2 kosztuje mnie wełna w tej grubosci przy mojej robociznie,

    To chyba jakaś superwełna? Przyzwoitą wełnę można kupić za 25 zeta za m2
    przy grubości 30cm. A bieda-wełnę i za 18 ;)

    L.

  • 8. Data: 2016-11-26 23:35:47
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 26.11.2016 19:05, gobo wrote:
    > Hej,
    > Temat walkowany byl na forum juz kilka razy. Byl dzis u mnie na budowie
    > wykonawca, ktory bedzie mi docieplal poddasze.

    Ja wywalam wełnę sukcesywnie i ostatnio robiłem właśnie pianą 25cm. Jest
    aż za dobrze! W pomieszczeniu gdzie zimą ciężko było uzyskać 20 stopni
    teraz mam kaloryfer skręcony na "2" i jest 24 stopnie. Uważam, że
    większego szajsu niż wełna nie mogli nam wcisnąć.
    Wełną nie da się dobrze ocieplić.

  • 9. Data: 2016-11-26 23:37:13
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 26.11.2016 19:47, gobo wrote:
> [...]
    > Dzis jednak dowiedzialem sie, ze beczki sa wygrzewane do temperatury
    > jaka zaleca producent i dopiero wtedy sie piane nanosi. Oczywiscie

    Przecież beczkę się podgrzewa w samochodzie. Zobaczysz jak to wygląda.
    Będzie mała cysterna albo bus z maszynerią do podgrzewania.

  • 10. Data: 2016-11-26 23:39:20
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 26.11.2016 21:22, Dudzik wrote:

    > Ja bym dal na krokwie + 5cm welna. Czemu? Dobrej firmy welna, moze sie
    > nie skaszani przez lata, a to lepiej tlumi jak pianka pur. Mieszkam kolo

    Żadnej wełny, bo trzeba by dać paroizolację i się z tym borykać.
    Pierniczyć wełnę. Nasikać pianę i zamknąć płytami, koniec.