  • 1. Data: 2017-11-12 17:39:08
    Temat: Ocieplanie starego, niedogrzewanego budynku
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    Witam

    Oglądając programy typu "Nasz nowy dom", zauważyłem, że w przypadku
    ocieplenia starych, często niedogrzanych i zawilgoconych budynków
    stosowana jest wełna mineralna i drewniana elewacja. Oczywiście program
    rozrywkowy, więc nie bardzo sugeruję się zastosowanymi tam
    technologiami, ale nad tym systemem ocieplenia postanowiłem się pochylić
    :-)
    Czy wybór tej metody wynika właśnie z zawilgocenia ścian? Zakładam, że
    oblepienie ścian styropianem uczyniłoby z budynku dość szczelny termos,
    więc wilgoć nie miałaby jak odparowywać, a ściana z wełny z pustką
    powietrzną pod deskowaniem, ma chyba większą szansę "oddychać". Czy o to
    w tym chodzi?

    Maciek

  • 2. Data: 2017-11-12 22:32:40
    Temat: Re: Ocieplanie starego, niedogrzewanego budynku
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Hej,
    Pewnie tym kieruja sie budowlancy w programach, ale ja jestem ogolnie
    przerazony. Grzyb, plesn, wilgoc - zero osuszenia, pracy z fundamentami,
    tylko okladanie trupa ladna elewacja. Wiem, ze maja okreslony czas na
    skonczenie prac, ale to taka pokazowka. Chcialbym zobaczyc ten dom za
    2-3 lata.
    Piotr

  • 3. Data: 2017-11-13 01:26:42
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie przesadzal bym. Jak kontrolowac wilgotnosc, w razie potrzeby ja obnizac i dogrzac
    co po ociepleniu bedzie tansze to specjalnego ryzyka nie widze. Trafilem kilka razy
    na ten program w tv. Problemem takich domow sa lokatorzy a nie wilgoc. Mieszkali w
    norze. Byli przyzwyczajeni do siedemnastu stopni w zimie. Grzali jakims wynalazkiem
    typu koza. Wydawali na opal powiedzmy tysiac zlotych. Po ociepleniu i z lepszym
    ogrzewanjem za tysiac by mieli 22 stopnie i zadnych problemow o ktorych napisales.
    Ale oni zakleja kratki wentylacyjne i beda grzali do siedemnastu stopni. W tej chwili
    jest po kryzysie. W Lodzi na co drugim sklepie i co drugiej knajpie na drzwiach jest
    kartka ze potrzebuja pracownika. Ostatnia ofiara peknietego kondoma jest w stanie
    zarobic na reke minimum poltora tysiaca. Za tyle daje sie przezyc i miec cieplo w
    domu w zime.

  • 4. Data: 2017-11-14 23:08:10
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2017-11-12 o 22:32, gobo pisze:
    > Pewnie tym kieruja sie budowlancy w programach, ale ja jestem ogolnie
    > przerazony. Grzyb, plesn, wilgoc - zero osuszenia, pracy z fundamentami,
    > tylko okladanie trupa ladna elewacja.
    Właśnie ciekaw jestem, czy po takim ociepleniu, normalnym grzaniu i
    wentylowaniu, takie ściany przeschną, czy raczej wszystko zgnije, z
    wełną mineralną i elewacją włącznie ;-)

    > Chcialbym zobaczyc ten dom za 2-3 lata.
    Też jestem ciekaw stanu po czasie, choć obawiam się, że nie sam dobór
    technologii, czy szybkość/dokładność przeprowadzanych prac będzie miała
    kluczowe znaczenie. Jeśli ludzie przez lata mieszkali w warunkach jakie
    czasem są pokazywane, to świadczy, że poza brakiem kasy mieli jeszcze
    dwie lewe ręce i to nie tylko do remontów, ale choćby sprzątnięcia, a
    takimi rękami to każdy dom można doprowadzić do ruiny.

    Maciek