  • 1. Data: 2014-11-23 15:14:32
    Temat: Re: Ocieplanie styropianem
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-11-23 17:19, StyropianMan pisze:
    > Witam wszystkich.
    > Planuję ocieplić jedną ścianę styropianem.
    > Na początku planowałem dać 10cm, ale ze względu na ceny styropianu
    > i brak gotówki to będzie 5cm styropianu. Styropian zamierzam przykryć
    > płytą G-K i pomalować i mam dylemat.

    Nie boisz się, że płyta G-K Ci zamoknie na deszczu i się rozleci? :)
    Styropianu nie zakrywa się płytami G-K, ale siatką i klejem, a na to
    kładzie tynk cienkowarstwowy.

    No chyba, że chcesz ocieplać od wewnątrz, ale takie ocieplenie to wiele
    problemów.
    Wymaga, aby pomiędzy warstwą styropianu, a ściany była wolna przestrzeń
    dobrze wentylowana. W przeciwnym razie wyhodujesz w domu grzyba i pleśnie.

    > Do czego mocować płyty G-K jak warstwa styropianu ma 5cm?
    > Listwy mocujące musiały by leżeć na ścianie i był by to niedopuszczalny
    > mostek termiczny.

    Jak chcesz od wewnątrz to robisz tak:
    Profile stalowe do G-K kręcisz do ściany, a na profilach płyta OSB.
    Dzięki temu pomiędzy ścianą, a płytą OSB utworzy się luka wentylacyjna.
    Ta luka musi być wentylowana powietrzem z zewnątrz. Czyli muszą być
    wykonane wloty i wyloty powietrza w ścianie.
    Styropian kleisz i przykręcasz do płyty OSB. Na to siatka z klejem,
    gipsówka, farba.

    > Macie jakiś pomysł rozwiązania tego problemu?
    > Normalnie listwa powinna być przymocowana na punktowych dystansach,
    > ale przy 5cm nie ma jak ich zmieścić.

    Nie kombinować jak "łysy koń pod górę" robiąc sobie krzywdę.
    Ocieplić z zewnątrz i dać 10cm styropianu bezpośrednio na mur.
    W następnych latach jak będzie przypływ gotówki ocieplić kolejne ściany.

  • 3. Data: 2014-11-23 18:33:44
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-11-23 20:45, StyropianMan pisze:
    > Płytę G-K będę mocował do drewnianych łat i te
    > łaty będą miały grubość 5cm, więc musiały by by bezpośrednio przykręcone do
    > ściany a to powoduje mostek termiczny, czego chcę uniknąć.

    Drewno 9 razy bardziej izoluje niż beton. Nie ma się więc co przejmować
    tym mostkiem. Będzie nieznaczny.

    --
    MN

  • 4. Data: 2014-11-23 19:31:34
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 23 Nov 2014 18:33:44 +0100, Marcin N napisał(a):

    > Drewno 9 razy bardziej izoluje niż beton. Nie ma się więc co przejmować
    > tym mostkiem. Będzie nieznaczny.

    Ale w sumie przekladka np. ze styroduru nie zaszkodzi, a lata jest kotwiona
    w tylu punktach, ze calosc spokojnie wytrzyma.

    A drewno zabezpieczylbym przed grzybem i miedzy nim a pustakiem dal jednak
    kawalek papy, jesli przekladki nie bedzie.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 5. Data: 2014-11-23 19:55:13
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 23 listopada 2014 15:14:46 UTC+1 użytkownik Uzytkownik napisał:

> [...]
    > Ocieplić z zewnątrz i dać 10cm styropianu bezpośrednio na mur.
    > W następnych latach jak będzie przypływ gotówki ocieplić kolejne ściany.

    Jeśli ściana jest bez grzyba to ocieplenie od wewnątrz jest dobrym rozwiązaniem. Nie
    trzeba się tak pierdolić ja napisałeś. Styropian można przykleić do ściany na placki
    z pianki techniką rozmazywania pianki. Robi się placki na styropianie przykłada płytę
    do ściany rozmazuje odejmuje płytę chwilę czeka i przykłada i dociska. Oczywiście
    trzeba zachować umiar z ilością pianki. Szybszego i skuteczniejszego sposobu
    mocowania styropianu do ściany nie znam. Można używać drogiej pianki do styropianu a
    można i taniej pod warunkiem że nie rozpuszcza styropianu. Używałem najtańszej
    letniej i nie rozpuszczała a jakiś droższy wynalazek wytapiał w styropianie spore
    wgłębienia. Ocieplanie od wewnątrz jest o wiele skuteczniejsze i tańsze niż od
    zewnątrz. Oznacza to że można użyć dużo cieńszego styropianu. Nie mam pojęcia
    dlaczego tak jest ale 5cm od środka to według mnie tyle samo co 25 cm od zewnątrz.
    Mam ocieplone ściany od wewnątrz. Kiedyś coś się stało z trzeba było zerwać dwie
    płyty gipsowe żeby dostać się do muru. Nie odnotowano żadnego grzyba, pleśni. Kilka
    zdechłych pająków było. Oczywiście żadnej wentylacji pod płytami nie było.

  • 6. Data: 2014-11-23 20:45:33
    Od: "StyropianMan" <k...@o...pl>

    Uzytkownik napisał:
> [...]
    > wolna przestrzeń dobrze wentylowana. W przeciwnym razie wyhodujesz w domu

    Zapomniałam dopisać że ocieplenie będzie od wewnątrz i nie całego budynku,
    tylko jedna ściana jednego pomieszczenia i to wszystko.
    Ściana jest z pustaka, czyli materiał zawierający wapno i dobrze
    przepuszczający wilgoć, więc o żadnym grzybie nie ma mowy. Po pierwsze to
    woda się tam nie dostanie bo styropian izoluje, a nawet jak by się dostała
    to pustak ją odciąga na zewnątrz budynku i żadna wentylacja nie potrzebna.

    Gotówki starcz tylko na 5cm styropianu i nie liczę na jakiś cudowny jej
    przypływ w następnym roku:)Płytę G-K będę mocował do drewnianych łat i te
    łaty będą miały grubość 5cm, więc musiały by by bezpośrednio przykręcone do
    ściany a to powoduje mostek termiczny, czego chcę uniknąć.
    Więc interesuje mnie w zasadzie likwidacja tego mostka termicznego.
    Może dać łatę 2,5cm i przykręcić ją do ściany na dystansach 2,5cm, ale czy
    to mechanicznie wytrzyma?
    Czekam na konkretne sugestie w tej materii.

  • 7. Data: 2014-11-23 21:05:25
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    Użytkownik "StyropianMan" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Do czego mocować płyty G-K jak warstwa styropianu ma 5cm?

    styropian przykleić pianką, poczekać, i na to tez pianką przykleić płyty GK.
    Żadnych listew, wkrętów itp.
    Piankę rozprowadzić zygzakiem po plycie dosc gesto ale małą iloscią piany
    (chyba ze sciana nierówna to troche wiecej)
    wąskimi stróżkami

    b.

  • 8. Data: 2014-11-23 21:57:39
    Od: Dariusz K. Ładziak <d...@n...pl>

    Uzytkownik pisze:

> [...]
    > dobrze wentylowana. W przeciwnym razie wyhodujesz w domu grzyba i pleśnie.

    I, w przypadku skrajnym - zmniejszy izolacyjność ściany (bo sucha ściana
    może mieć lepszą izolacyjność od układu styropian (5 cm)+zawilgocona
    ściana...

    --
    Darek

  • 9. Data: 2014-11-23 22:44:30
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-11-23 20:45, StyropianMan pisze:

    > Czekam na konkretne sugestie w tej materii.

    Przykleic wszystko na piane i z banki. Plyty przyklejonej piana do
    styropianu nie oderwiesz bez naruszenia struktury styropianu, a ew.
    nierownosci na laczeniach plyt wyrownasz gladzia od wewnatrz. Nie ma
    najmniejszego sensu przykrecac plyty do lat, bo i tak sama plyta nie ma
    wiekszej wytrzymalosci od wkreta wkreconego do laty.

    Pozdro.. TK

  • 10. Data: 2014-11-24 18:32:58
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    Potwierdzam slowa Kogutka. Ja czytajac go kiedys przemyslalem i tez tak
    zrobilem.
    Sa jednak dwa 'ale'.
    1. jak kleisz do sciany na pianke - dobrze oczysc sciane jak przy malowaniu.
    gruntowanie nie zawadzi.
    chodzi o to ze jak na scianie zostanie duzo syfu to styro z klejem moze sie
    odspoic od sciany. oczywiscie oznacza to dodatkowy
    syf z robota.
    druga sciane zrobilem wiec na kolki, ale zadbalem zeby sie wilgotne powierze
    z para nie dostawalo w pkt rosy. plyty sa wiec klejone
    oprocz standardowego X pod plyta takze bokami do siebie /sufitu/bocznych.
    2. przestrzegam przed wentylacjami. u tesciowej tak bylo robione. po 3
    latach szkody gornicze musialy to wywalic z innych przyczyn i ....
    taaa, piekna hodowla grzyba....
    ja po roku grzania poodcinalem kilka plyt w kilku miejscach. zero zmian.
    sucho.
    mimo wszystko uwazam ze ocieplanie od wewnatrz tylko w ostatecznosci...