  • 1. Data: 2020-11-22 13:51:10
    Temat: Ocieplenie dachu
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Ogladam domy w celu zakupu wiec w najblizszym czasie pewnie bede miał
    do was troche pytan kompletnego laika.

    Jedne maja dachy ocieplone pod dachówką, ocieplenie trzyma sie na
    krokwiach, najczesciej wełna przymocowana jakimis sznurkami.
    Niektore maja ocieplenie połozone na stropie.
    Ktore rozwiazanie jest lepsze?
    Instynktownie powiedziałbym ze pierwsze bo jezeli powierzchnie miedzy
    dachem a stropem chcemy wykorzystac na cokolwiek to zawsze bedzie tam
    troche przyjemniej. Ale moze sa inne przesłanki?

    Drugie pytanie - czy to normalne, ze dach buduje sie w ten sposób ze sa
    krokwie, na to połozona jakas wartstwa przypominajaca gruba
    agrowłóknine (pewnie to jakas membrana), a na to poziome łaty i
    dachówka? Nie pokrywa sie dachu deskami?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Przepis na dziecko: 25dag miłości, 25dag namiętności, 2 jajka,

  • 2. Data: 2020-11-22 14:23:20
    Temat: Re: Ocieplenie dachu
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Hej!
    Ja robilem ocieplenie na stropie (pianą) i byla to super decyzja -
    mieszkam przy terenach zielonych, gdzie jest pelno kun. U mnie na
    poddasze juz tez wlazily, ale glownie po to, by zjesc zlapane na moim
    dachu ptaki. Jedyne szkody, to male dziury w folii paroprzepuszczalnej,
    na ktore nakleilem laty. Wole nie myslec, co by dzialo sie np. z welna
    pomiedzy krokwiami - a widywalem juz takie dachy, gdzie ocieplenie
    wlasciwie przestalo istniec, bo tak bylo zbite i poszatkowane przez te
    zwierzeta. No i zawsze to mniejsza kubatura do ogrzania. Po co ogrzewac
    ten stryszek? U mnie sa na nim tylko preizolowane rury do rekuperacji,
    instalacje antenowe i internetowe i skladowisko drobne desek, listewek itp.

    Mieszkam w domu 2 lata i nie widze minusow tego wyboru.
    Pozdrawiam
    Piotr

  • 3. Data: 2020-11-22 15:44:46
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-11-22 o 13:51, Budzik pisze:
    > Ogladam domy w celu zakupu wiec w najblizszym czasie pewnie bede miał
    > do was troche pytan kompletnego laika.

    Ok:)

> [...]
    > dachem a stropem chcemy wykorzystac na cokolwiek to zawsze bedzie tam
    > troche przyjemniej. Ale moze sa inne przesłanki?
    Jeżeli to coś między stropem a dachem robi za składzik to drugie
    rozwiązanie jest lepsze,
    Łatwiej ocieplić płaski strop i połączyć ocieplenie z ociepleniem ścian.
    Poza tym mniejsza powierzchnia ocieplenia to mniejsze straty i koszty,
    można go lepiej-grubiej zrobić.

> [...]
    > agrowłóknine (pewnie to jakas membrana), a na to poziome łaty i
    > dachówka? Nie pokrywa sie dachu deskami?
    Normalne, dachówki są lepsze, trwalsze i bardziej odporne na warunki atm.
    Dach z deskami tzw deskowanie pełne robi sie pod papę, blachę jakieś
    płyty onduline.
    Ale wszystkie one są mniej trwałe od dachówki ceramicznej czy betonowej.

    --
    Janusz

  • 4. Data: 2020-11-22 18:07:22
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    22 Nov 2020 12:51:10 GMT, Budzik

    > Jedne maja dachy ocieplone pod dachówką, ocieplenie trzyma sie na
    > krokwiach, najczesciej wełna przymocowana jakimis sznurkami.
    > Niektore maja ocieplenie połozone na stropie.
    > Ktore rozwiazanie jest lepsze?

    Zależy od funkcji strychu. U mnie strych nieużytkowy, na stropie nad
    (pełnym) piętrem jest 35cm celulozy (super sprawa), ale że nad celulozą
    mają być chłodnice do klimatyzacji, to musiałem docieplić sam dach, żeby mi
    nie zamarzały (co prawda tam glikol leci rozrzedzony na -20 ;) a raczej
    głównie aby się nie gotowały w lato. Dlatego dach jest pociągnięty pianą na
    grubość krokwii. I szczerze mówiąc jestem miło zaskoczony, bo na poddaszu
    było chłodno nawet w największe letnie upały. BTW pianę można pakować tylko
    otwartokomórkową i tylko gdy więźba jest wysuszona.

    > Instynktownie powiedziałbym ze pierwsze bo jezeli powierzchnie miedzy
    > dachem a stropem chcemy wykorzystac na cokolwiek to zawsze bedzie tam
    > troche przyjemniej. Ale moze sa inne przesłanki?

    Nie ma, zależy tylko od zastosowania na strychu.

> [...]
    > agrowłóknine (pewnie to jakas membrana), a na to poziome łaty i
    > dachówka? Nie pokrywa sie dachu deskami?

    W zasadzie panuje pełna dowolność. Znowu na moim przykładzie, zrobiłem
    pełne deskowanie z papą, bo dom miał stać 2 lata do momentu wprowadzenia,
    więc nie chciałem się wypruwać z kasy i montować pokrycia żeby dodatkowo
    leżało "bezczynnie" tyle czasu. Poza tym deski były w zdecydowanej
    większości odzyskane z szalunków. Sprzedawać nie warto było i kupować
    membrany zamiast tego. Gdybym desek nie miał i robił odrazu pokrycie
    docelowe to bym dawał membranę.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 5. Data: 2020-11-22 19:37:12
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Myjk m...@n...op.pl ...

    > Zależy od funkcji strychu. U mnie strych nieużytkowy, na stropie
    > nad (pełnym) piętrem jest 35cm celulozy (super sprawa)

    35cm to bardzo duzo, porównujac np. do wełny.
    Na czym polega superowośc tego rozwiazania?

> [...]
    > chłodno nawet w największe letnie upały. BTW pianę można pakować
    > tylko otwartokomórkową i tylko gdy więźba jest wysuszona.

    Z ciekawości - to duzo drozsze (a moze tansze?) rozwiazanie od wełny?
    Mozna to zrobić samemu czy wołasz ekipe?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Chyba mam zdolności prekognicyjne - wczoraj rano, wyjmując resztki

  • 6. Data: 2020-11-22 20:11:06
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    W dniu 22.11.2020 o 19:37, Budzik pisze:
    [...]
    > Z ciekawości - to duzo drozsze (a moze tansze?) rozwiazanie od wełny?
    > Mozna to zrobić samemu czy wołasz ekipe?

    Zależy jak na to spojrzeć.
    Ja nawet przez maseczkę wełny nie mogę tykać, bo się duszę.
    Policzyłem, że zatrudnienie ludzi + nienajgorsza wełna do tego parę dni
    zabawy, to koszt taki sam jak piana.
    Z pianą przyjechali busem, w kilka godzin całe poddasze było zrobione.
    I nie ma miejsca gdzie ekipie nie chciało się docinać wełny, a to był
    powód dlaczego wymieniałem na poddaszu ocieplenie.
    Brak wełny, pougniatana, za cienko, puszki po piwie itp.

  • 7. Data: 2020-11-22 20:16:28
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 22 Nov 2020 14:23:20 +0100, gobo <g...@p...onet.pl>
    wrote:
    > poddasze juz tez wlazily, ale glownie po to, by zjesc zlapane na
    > moim

    Którędy wyłaziły?

    --
    Marek

  • 8. Data: 2020-11-22 20:39:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Baczek m...@p...onet.pl ...

> [...]
    > wełny, a to był powód dlaczego wymieniałem na poddaszu ocieplenie.
    > Brak wełny, pougniatana, za cienko, puszki po piwie itp.

    Dzieki za wyjasnienie.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    które mogą cię pokonać. To często popełniana omyłka. Frank Herbert

  • 9. Data: 2020-11-22 20:59:31
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Wchodzily po narozniku budynku. Nie mialem jeszcze wtedy podbitki i po
    krokwiach na rynne i przeciskaly sie pod dachowkami.
    Od kiedy jest podbitka juz nie sa w stanie wejsc.

  • 10. Data: 2020-11-22 21:20:42
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Jak się daje pianę między więźbę? Grawitacja nie przeszkadza? Ile centymetrów dałeś i
    jak to wychodzi cenowo?

    -----