  • 1. Data: 2017-09-12 19:53:48
    Temat: Ocieplenie podłogi stropu
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    Cześć,

    Poddasze strych nie jest ogrzewane stąd ocieplenia dachu też nie będzie.
    Za to przygotowałem się na 20cm styro na posadzce stropu.

    Plan jest taki, od dołu / betonu:

    1. styropian 4x5cm na zakład
    2. czarna folia budowlana
    3. płyta OSB 6mm

    Tak w gruncie to się zastanawiam czy folię pod czy na styropian? A może
    coś innego zamiast foli budowlanej? Na poddasze prowadzi normalna klatka
    schodowa 90cm na której końcu (górze) będą drzwi. Klatka od strony
    strychu będzie ocieplona styropianem.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 2. Data: 2017-09-12 20:59:20
    Temat: Re: Ocieplenie podłogi stropu
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 12 września 2017 19:53:49 UTC+2 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:
> [...]
    > coś innego zamiast foli budowlanej? Na poddasze prowadzi normalna klatka
    > schodowa 90cm na której końcu (górze) będą drzwi. Klatka od strony

    A przed czym ta folia ma chronić? Po co ona tam?

  • 3. Data: 2017-09-13 00:12:42
    Od: s...@g...com

> [...]
    > coś innego zamiast foli budowlanej? Na poddasze prowadzi normalna klatka
    > schodowa 90cm na której końcu (górze) będą drzwi. Klatka od strony

    Bez folii. OSB tez nie dawaj. Skołuj sobie karton szary i poukładaj. Do chodzenia po
    tym wystarczy. Chyba ze jakies graty tam chcesz trzymac to zobacz czy sklejka 4mm nie
    bedzie tańsza.

    4x5 jest ok. Nawet 2x10 jest bezproblemowe. Szpary zafukaj pianka.

  • 4. Data: 2017-09-13 04:01:20
    Od: Tornad <w...@a...com>

    W dniu środa, 13 września 2017 00:12:44 UTC+2 użytkownik s...@g...com napisał:

> [...]
    nie bedzie tańsza.

    > 4x5 jest ok. Nawet 2x10 jest bezproblemowe. Szpary zafukaj pianka.

    Ja bym Twój pomysl uzupelnil, aby na tym styropianie napisac: kuny, myszy i inne
    gryzonie spier...c ze strychu i ocieplenia mi nie srutowac bo was wykastruje:).
    Pzdr
    Tornad

  • 5. Data: 2017-09-13 09:05:57
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 13 września 2017 04:01:21 UTC+2 użytkownik Tornad napisał:

> [...]
    gryzonie spier...c ze strychu i ocieplenia mi nie srutowac bo was wykastruje:).

    Oj tam, zeby kunersy sie nie czuły dobrze to trzeba zamiast styro w płytach kupic
    styro w kulkach.
    Niech se kopia ile chcą i tak je zasypie :)

    A jak sobie gniazdo zrobią bo przyniosą cos aby im od wierzchu nie wiało to nie
    poradzisz. Na każdym strychu tak zrobią.

    Ale masz racje, u mnie takiej dziczyzny nie ma, nawet myszy mam mało bo po prostu nie
    mają co jeść więc im niewygodnie daleko do spozywczaka chodzić i co za tym idzie
    mooje pomysły nie biora pod uwage ze gdzieś indziej gryzonie są popularne.

  • 6. Data: 2017-09-13 18:03:15
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > A przed czym ta folia ma chronić? Po co ona tam?

    Na podłodze w tej chwili rozłożona jest rekuperacja. Pomyślałem że jakby
    mi się co wylało na tym strychu, to nie przecieknie przez strop / otwory
    reku. Piszesz że nie trzeba? :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 7. Data: 2017-09-13 18:05:59
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Ja bym Twój pomysl uzupelnil, aby na tym styropianie napisac: kuny, myszy i inne
    gryzonie spier...c ze strychu i ocieplenia mi nie srutowac bo was wykastruje:).

    A co byś proponował proponował zmienić w tym zestawieniu: styro <- OSB?
    Innego pomysłu nie mam na razie. Jakąś choinkę czy ławeczkę do
    wyciskania chce sobie tam postawić.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 8. Data: 2017-09-13 21:01:28
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    >>> 2. czarna folia budowlana

    > Na podłodze w tej chwili rozłożona jest rekuperacja. Pomyślałem że jakby
    > mi się co wylało na tym strychu, to nie przecieknie przez strop / otwory
    > reku. Piszesz że nie trzeba? :-)

    Pewnie, nic Ci nie da, a otwory uszczelnij pianką deliokatnie, tzn nie
    psiakj za dużo na raz żeby Ci światła przewodu nie zmniejszyły, czyli
    piankujesz otwór w stropie przez który przechodzi rura tak aby piana ją
    trzymała i uszczelniła, wtedy nawet woda na stropie nie przecieknie w dół.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 9. Data: 2017-09-14 11:51:57
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 12 września 2017 19:53:49 UTC+2 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:
    > Poddasze strych nie jest ogrzewane stąd ocieplenia dachu też nie będzie.
    > Za to przygotowałem się na 20cm styro na posadzce stropu.

    20cm to chyba nawet normy nie spełnia, ale abstrahując od normy,
    to będzie ciepło uciekać. Chyba, że ma uciekać i dogrzewać trochę
    to poddasze?

    L.

  • 10. Data: 2017-09-14 20:59:53
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > 20cm to chyba nawet normy nie spełnia, ale abstrahując od normy,
    > to będzie ciepło uciekać. Chyba, że ma uciekać i dogrzewać trochę
    > to poddasze?

    1. Której normy nie spełnia, bo nie zrozumiałem? Jest parter, jest strop
    z terivy, będzie 20cm styro, jest dach nad tym wszystkim, a na zewnątrz
    dookoła wszystkiego 20cm styropianu po dach.

    2. Którędy ma uciekać skoro na zakład, a boki zapianowane do ściany?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz