  • 11. Data: 2017-09-14 21:21:44
    Temat: Re: Ocieplenie podłogi stropu
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 14 września 2017 20:59:55 UTC+2 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:
    > 1. Której normy nie spełnia, bo nie zrozumiałem? Jest parter, jest strop
    > z terivy, będzie 20cm styro, jest dach nad tym wszystkim, a na zewnątrz
    > dookoła wszystkiego 20cm styropianu po dach.

    "Poddasze strych nie jest ogrzewane stąd ocieplenia dachu też nie będzie. "

    Wpierw nie ma ocieplenia dachu, teraz jest, warunki się zmieniają :>

    L.

  • 12. Data: 2017-09-14 21:42:23
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu czwartek, 14 września 2017 21:21:45 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > "Poddasze strych nie jest ogrzewane stąd ocieplenia dachu też nie będzie. "
    >
    > Wpierw nie ma ocieplenia dachu, teraz jest, warunki się zmieniają :>

    co ty wymyslasz? ociepleniem górnym będzie izolacja podłogi stropu (20cm styro) a nie
    skosy strychu powyżej. Tez tak mam.
    Izolacja dachu jest tylko w pomieszczeniach poddasza na skosach ale na strychu juz
    nie.

    b.

  • 13. Data: 2017-09-14 21:49:31
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 14 września 2017 11:52:02 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > 20cm to chyba nawet normy nie spełnia, ale abstrahując od normy,
    > to będzie ciepło uciekać. Chyba, że ma uciekać i dogrzewać trochę
    > to poddasze?
    Oświeć proszę jakich norm nie spełnia 20cm styro?
    Albo napisz ile dziesiątek centymetrów styro u Siebie dałeś i kiedy to się wg Ciebie
    zwróci

  • 14. Data: 2017-09-14 22:43:55
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

  • 15. Data: 2017-09-14 22:48:22
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 14 września 2017 21:49:33 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
    > Oświeć proszę jakich norm nie spełnia 20cm styro?

    http://tinyurl.com/gn7qb55

    Od 2017 musi być 0,18 na dachu/stropie, 20cm styro 0,04 ma 0,195.
    A od 2021 ma być 0,15 nawet...
    Chyba, że tam jakiś grafitowy rzucił, wtedy może trzyma normę ;)

    > Albo napisz ile dziesiątek centymetrów styro u Siebie dałeś i kiedy
    > to się wg Ciebie zwróci

    20 na ścianach, 30 wełny na stropie, czyli taki w sumie standard.

    L.

  • 16. Data: 2017-09-15 06:37:03
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > To nie ja wymyślam, chłop napisał:
    > "strop z terivy, będzie 20cm styro, jest dach nad tym wszystkim, a na zewnątrz
    > dookoła wszystkiego 20cm styropianu po dach. "

    1. strop z terivy
    2. będzie 20cm styro (na stropie położone)
    3. jest dach nad tym wszystkim (czyli krokwie i pokrycie zewnętrzne)
    4. a na *zewnątrz* dookoła wszystkiego 20cm styropianu po dach (czyli
    styro na ścianach na *zewnątrz*)

    Spoko, późno już było :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 17. Data: 2017-09-15 06:49:44
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > http://tinyurl.com/gn7qb55
    >
    > Od 2017 musi być 0,18 na dachu/stropie, 20cm styro 0,04 ma 0,195.
    > A od 2021 ma być 0,15 nawet...
    > Chyba, że tam jakiś grafitowy rzucił, wtedy może trzyma normę;)

    Wszystko się zgadza, dla pozwoleń na budowę wydanych po tych datach :-)

    Ale nawet nie uwzględniając tego, to jakbyś zapomniał że dach nie tworzy
    sam styropian. Teriva też ma swój współczynnik.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 18. Data: 2017-09-15 08:17:37
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 15 września 2017 06:49:47 UTC+2 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:
    > Ale nawet nie uwzględniając tego, to jakbyś zapomniał że dach nie tworzy
    > sam styropian. Teriva też ma swój współczynnik.

    Eetam z terivą... Nie robisz tego żeby spełnić jakieś durne przepisy,
    tylko żeby zimą było ciepło a latem nie grzało w łeb z gorącego strychu.
    Jak dla mnie izolacja na stropie/dachu powinna mieć przynajmniej te 30cm.

    L.

  • 19. Data: 2017-09-15 20:51:52
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Jak dla mnie izolacja na stropie/dachu powinna mieć przynajmniej te 30cm.

    I dlatego nie zalewam tej podłogi na górze. Jak będzie zimno, to zdejmę
    sklejkę, dołożę 5-10cm styro i położę spowrotem.

    U mnie poddasze, to jedna wielka rewizja dachu, podbitki, ocieplenia,
    instalacji :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz