  • 21. Data: 2017-09-20 14:25:17
    Temat: Re: Ocieplenie podłogi stropu
    Od: uciu <a...@g...com>

    U mnie ma być podobnie.

    Betonowy strop i na nim 30cm styro i OSB.
    Strych ma być graciarnią i nie chce go ocieplać - jedynie nie wiem czy nie będzie
    problemem, że membrana będzie na "widoku"
    W styro (na stropie) mam zamiar dać całą instalację z WM.

    No chyba,ze znajdę jakąś gotówkę to ocieplę połacie dachy i OSB nabije :-)

    uciu

  • 22. Data: 2017-09-20 14:51:39
    Od: w...@g...com

    > U mnie ma być podobnie.
    > Betonowy strop i na nim 30cm styro i OSB.

    Moim zdaniem powstanie bardzo duży/długi mostek termiczny, a mianowicie cała ściana
    kolankowa (dookoła domu) będzie tym mostkiem. Jak widzę na zdjęciu z poprzedniego
    wątku, masz tą ścianę (przynajmniej tam gdzie widzę) betonową, a więc całkiem dobry
    przewodnik.
    Chyba że ocieplisz też tą ściankę, bo jest niewysoka, wtedy zachowasz ciągłość
    termiczną.
    pzdr
    Bogdan

  • 23. Data: 2017-09-20 21:14:55
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Betonowy strop i na nim 30cm styro i OSB.

    Matko! Ale wy szalejecie z tymi grubościami. Ja miałem mieć rury z
    otuliną 20cm od WM, ale ostatecznie ekipa zrobiła "inną technologią" i
    10cm wystarczyło by na styk, a że już się zaopatrzyłem to tyle położę.

    Ale te 30cm to liczycie jakoś, czy tak od czapy? Bo tak na chłopski
    rozum, co mi po zimowej czapce na głowie na jesień, jak na nogach
    krótkie spodenki. W podłodze też macie po 25-30cm styro?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 24. Data: 2017-09-20 21:23:32
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 20 września 2017 21:14:56 UTC+2 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:

> [...]
    > rozum, co mi po zimowej czapce na głowie na jesień, jak na nogach
    > krótkie spodenki. W podłodze też macie po 25-30cm styro?

    na podłodze 20cm styro
    w scianech 15cm wełny+20styro (kanadyjczyk)
    na skosach 30cm wełny bo sie wiecej nie miesci :)
    na stropie poddasza ok 45cm wełny

    a wszystko to liczyłem w 2009 wiec byłm najbardziejszy we wiosce, teraz juz mnie
    niektórzy doganiają :P

    b.

  • 25. Data: 2017-09-21 07:12:06
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

> [...]
    > na stropie poddasza ok 45cm wełny
    >
    > a wszystko to liczyłem w 2009 wiec byłm najbardziejszy we wiosce, teraz juz mnie

    A dom to bliżej 80m2, 160m2 czy 250m2? I parter czy z piętrem jak można
    spytać? :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 26. Data: 2017-09-21 08:27:53
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu czwartek, 21 września 2017 07:12:09 UTC+2 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:

    > A dom to bliżej 80m2, 160m2 czy 250m2? I parter czy z piętrem jak można
    > spytać? :-)

    a to ty jeden który jeszcze go nie widział :-) https://youtu.be/Kwg0qX-7vsU

    powierzchnia 143m2

    b.

  • 27. Data: 2017-09-21 20:33:52
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > a to ty jeden który jeszcze go nie widział:-) https://youtu.be/Kwg0qX-7vsU

    To wszystko wyjaśnia ;-) Ale gdzie 4 część i kolejne? Mieszkasz już w nim?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 28. Data: 2017-09-21 21:06:31
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu czwartek, 21 września 2017 20:33:54 UTC+2 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:

    > To wszystko wyjaśnia ;-) Ale gdzie 4 część i kolejne? Mieszkasz już w nim?

    a gdzie tam :-) To hobby, swoje wynalazki wbudowalem, bóla zaspokoiłem. Ale juz
    dzieciary dorosły i sie zaczynają usmiechac - bedzie komu kończyć :)

    b.