  • 1. Data: 2018-03-20 09:53:02
    Temat: Ocieplenie stropu sufitem podwieszanym, poddasze nieużytkowe.
    Od: "Tomasz" <t...@g...com>

    Dopiero projektuję budowę domu wiec wszystko jeszcze można zmienić.
    Dom ma być parterowy o powierzchni użytkowej ok. 70 m2.
    Strop chcę zrobić systemem Teriva aby móc wykorzystać strych na graciarnię.
    Strop Teriva jest już częściowo izolacyjny bo ma duże przestrzenie
    powietrzne w pustakach stropowych.
    Dodatkową izolacją jest przestrzeń powietrzna strychu.
    Mam pomysł aby od środka dać sufit podwieszany, który pełniłby rolę izolacji
    stropu przez stworzenie poduszki powietrznej
    oraz jako przestrzeń do prowadzenia wszystkich instalacji kablowych.
    Żadnych płyt gipsowych nie chciałbym używać, raczej deski drewniane, zawsze
    łatwiej dostać się do przestrzeni w której są kable.
    Nie jestem cieplnym ekstremistą i najważniejsze dla mnie są funkcjonalność i
    koszty.
    Czy ma ktoś podobne doświadczenia?
    --
    Tomasz

  • 2. Data: 2018-03-20 13:30:45
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 20 marca 2018 09:53:04 UTC+1 użytkownik Tomasz napisał:
    > Dopiero projektuję budowę domu wiec wszystko jeszcze można zmienić.
    > Dom ma być parterowy o powierzchni użytkowej ok. 70 m2.
    > Strop chcę zrobić systemem Teriva aby móc wykorzystać strych na graciarnię.

    bez sensu. Na graciarnie to wystarczy strop drewniany, dużo tańszy.

    > Strop Teriva jest już częściowo izolacyjny bo ma duże przestrzenie
    > powietrzne w pustakach stropowych.

    to nie jest zadna izolacja, wręcz moze stać sie przenosnikiem powietrza z jednej
    strony na drugą z wychładzaniem po drodze wszystkiego.

    > Nie jestem cieplnym ekstremistą i najważniejsze dla mnie są funkcjonalność i
    > koszty.

    albo albo :-) Jesli teraz pójdziesz w cieplny ekstremizm (prawie) to potem będziesz
    miał mniejsze kszty inwestycyjne typu piec małej mocy oraz małe koszty energii.

    b.

  • 3. Data: 2018-03-20 14:12:40
    Od: "Tomasz" <t...@g...com>

    Użytkownik "Budyń" <b...@g...com> napisał

> [...]
    > graciarnię.

    bez sensu. Na graciarnie to wystarczy strop drewniany, dużo tańszy.

    Czy strop drewniany jest dużo tańszy to bym dyskutował.
    W obecnym domu właśnie zrobiłem sobie strop drewniany.
    Trzynaście (13) belek 22 x 16 x 7 metrów, deski modrzewiowe grubości 4 cm
    układane na zakładkę od góry na belkach.
    Na górze, na deskach folia, zasypka piaskowo-wapienna 8 cm, rzad legarów
    wysokosci 10 cm,
    miedzy nimi welna mineralna następnie znowu legary 10 cm prostpadle do
    poprzednich, między nimi znowu 10 cm wełny. Na to wszystko folia i deska
    podłogowa 3,2 cm na pióro i wpust.
    Myśle że strop Teriva byłby tańszy tyle że mniej izolacyjny.
    Tu jest fragment mojego stropu drewnianego od spodu:

    https://www.dropbox.com/s/0afi9ji17u3trh8/DSC07103.j
    pg?dl=0

    --
    Tomasz

  • 4. Data: 2018-03-20 14:14:05
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jakie ogrzewanie?

  • 5. Data: 2018-03-20 16:44:40
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    > Mam pomysł aby od środka dać sufit podwieszany, który pełniłby rolę
    > izolacji stropu przez stworzenie poduszki powietrznej
    > oraz jako przestrzeń do prowadzenia wszystkich instalacji kablowych.
    od środka pomieszczenia na dole? To w zasadzie dobry pomysł, ale zależy
    jaki to będzie sufit

    > Żadnych płyt gipsowych nie chciałbym używać, raczej deski drewniane,
    > zawsze łatwiej dostać się do przestrzeni w której są kable.
    że jak? deski podwieszane na suficie? Tego sobie nie umiem wyobrazić.
    stosunkowo duży ciężar, kolor średni taki, sama forma mało jednorodna..

    > Nie jestem cieplnym ekstremistą i najważniejsze dla mnie są
    > funkcjonalność i koszty.
    wybacz ale ja sensu w tym nie widzę. nie żeby nie było, ale o ile sam
    strop drewniany może i ma jakiś urok, to podłoga na suficie już nie. Ale
    to kwestia gustu i Tobie ma się podobać. natomiast z izolacyjnością to
    też nie wiem jak będzie. cokolwiek tam dasz, podwyższysz walory
    izolacyjne. ale o ile? za duże szpary aby to oszacować.

    > Czy ma ktoś podobne doświadczenia?

    mam pewne. mieszkanie które kupiłem, miało zacieki na suficie. ja kiedyś
    z takimi walczyłem i poległem. tak więc stwierdziłem ze w nowym
    mieszkaniu zrobię sufit podwieszany armstrong. taki kasetonowy jak są w
    biurach. na początku były głupie uśmiechy że niby jak w biurze,
    magazynie, ale z perspektywy lat, to się sprawdza. Właśnie ostatnio
    musiałem tam zajrzeć i okazało się że ponad sufitem podwieszanym, jest
    zdecydowanie zimniej. same płytki bez uszczelnień kładzione na
    karatownice stanowią wystarczającą izolacje aby wytworzyć poduszkę
    powietrzną o temperaturze dobre parę stopni niższej. Ale jednak listwy
    przyscienne są, no i w szpary raczej ciężko kartkę papieru wsunąć, nie
    mówiąc juz o zapałce

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2018-03-20 17:43:47
    Od: "Tomasz" <t...@g...com>

    Użytkownik "ToMasz" <N...@o...pl> napisał

    > od środka pomieszczenia na dole? To w zasadzie dobry pomysł, ale zależy
    > jaki to będzie sufit

    No więc miałem na myśli taka konstrukcję:
    Do sufitu przykręca sie na kołki, blaszane listwy z dziurkami (kiedyś
    widziałem tego pełno w marketach budowlanych). Do tych listew, o długości na
    przykład 10 do 20 cm przykreca się drewniane listwy typu łat dachowych,
    wzdłuż dluższych ścian pomieszczenia, w odstępach ok. 60 cm, sprawdzając ich
    wypoziomowanie.
    Do tych listew mocuje się lekkie, cienkie (15mm)deski boazeryjne o dlugości
    równej szerokości pomieszczenia., na przykład takie:
    http://drewland.info.pl/images/zd_faza2.jpg
    Może to nie jest szczyt estetyki ale funkcjonuje.
    27 lat temu będąc na "robotach" w Niemczech robiłem sam takie sufity w dwóch
    budynkach
    i stoją to do dzisiaj.
    --
    Tomasz

  • 7. Data: 2018-03-20 17:46:30
    Od: "Tomasz" <t...@g...com>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> napisał

    > Jakie ogrzewanie?

    Jak na tym linku:

  • 8. Data: 2018-03-20 19:11:19
    Od: r...@g...com

    W dniu wtorek, 20 marca 2018 09:53:04 UTC+1 użytkownik Tomasz napisał:
    > Mam pomysł aby od środka dać sufit podwieszany, który pełniłby rolę izolacji
    > stropu przez stworzenie poduszki powietrznej

    Sufit podwieszany z pustką powietrzną? Źle i bez sensu. To izolacja na poziomie z lat
    60-tych zeszłego wieku.

  • 9. Data: 2018-03-20 19:36:09
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak chcesz tym grzac 70 metrow kwadratowych?

  • 10. Data: 2018-03-20 19:44:31
    Od: "Tomasz" <t...@g...com>

    Użytkownik <r...@g...com> napisał

    Sufit podwieszany z pustką powietrzną? Źle i bez sensu. To izolacja na
    poziomie z lat 60-tych zeszłego wieku.

    Izolacja może nie najlepsza ale ja buduję właśnie w stylu z przed lat 50
    tych.
    Mój dotychczasowy dom wybudowany przeze mnie 12 lat temu też był z takich
    lat:

    https://www.dropbox.com/s/0afi9ji17u3trh8/DSC07103.j
    pg?dl=0

    Ja najchętniej wybudował bym ten nowy dom jeszcze w starszym stylu
    tylko nie mam lepszej koncepcji.
    Ja mam 74 lata i buduje ten dom tylko dla przyjemności tworzenia.
    To bedzie dom dla jednej osoby plus pies, sześć kotów i goście (dzieci,
    rodzina, znajomi).
    --
    Tomasz

    --