  • 1. Data: 2016-07-24 23:05:29
    Temat: Oczyszczalnia Bioekocent 3300 PRO
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Hej!
    Czy korzysta ktos z tej oczyszczalni? Przeczytalem kilkaset watkow na
    temat przydomowych oczyszczalni i nie posunalem sie w wyborze ani o krok.
    Wszystkie maja wady i zalety.
    Znalazlem tego Bioekocenta 3300 PRO i ma dosc dobre parametry i
    akceptowalna cene (oficjalnie ok. 9500 brutto, a kupujac u duzego
    partnera tej firmy okolo 7500).
    Czy spotkaliscie sie z tym produktem? A moze mozecie zaproponowac cos
    innego dla rodziny trzyosobowej? Biologiczna, zloze aktywne, hybryda?
    Juz sam nie wiem:)
    Pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2016-07-25 00:04:59
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Znowu balsam dla moich oczu. Zarobie miliardy na sprzedazy lez.

  • 3. Data: 2016-07-25 07:16:34
    Temat: Re: Oczyszczalnia Bioekocent 3300 PRO
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2016-07-25 00:04, Zenek Kapelinder wrote:
    > Znowu balsam dla moich oczu. Zarobie miliardy na sprzedazy lez.

    Zenek, jedni lubią rybki a inni akwarium ...

    "Pochuj" mam się kisić w mieszkaniu w mieście jak moja robota polega (w
    wielkim uproszeniu) na gapieniu się w ekran i stuknięciu od czasu do
    czasu palcem w klawiaturę?

    I spokojnie mogę to robić w domu na wsi pod lasem gapiąc się przy okazji
    na drzewa i inne sarenki ...

    A że też musiałem zrobić oczyszczalnię biologiczną? No to zrobiłem i już
    dawno o tym zapomniałem. Podobnie jak o setkach innych rzeczy, które też
    musiałem zrobić ażeby się gapić na rzeczone sarenki.

    Piotrek

  • 4. Data: 2016-07-25 07:27:26
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2016-07-24 23:05, gobo wrote:
> [...]
    > Czy spotkaliscie sie z tym produktem? A moze mozecie zaproponowac cos
    > innego dla rodziny trzyosobowej? Biologiczna, zloze aktywne, hybryda?

    Bio hero II midi. Dla 2-6 osób (do 900l/dobę) tak więc masz jeszcze
    zapas, jakby co. Spisuje się znakomicie. Z jednej strony wlatuje wiadomo
    co, z drugiej wylatuje woda w miarę przeźroczysta i o zapachu - nazwijmy
    to - piwnicznym.

    Mają ciekawy system rabatów zależny od terminu zamówienia. A i parę
    złotych można ugrać dodatkowo jak ponegocjujesz.

    Piotrek

  • 5. Data: 2016-07-25 11:15:54
    Temat: [OT] Re: Oczyszczalnia Bioekocent 3300 PRO
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2016-07-25 00:04, Zenek Kapelinder wrote:
    > Znowu balsam dla moich oczu. Zarobie miliardy na sprzedazy lez.

    Tak bajdełej mieszkania w mieście:
    <http://wiadomosci.wp.pl/kat,1329,title,W-Lodzi-zatr
    zymano-Irakijczyka-podejrzanego-o-terroryzm,wid,1843
    7915,wiadomosc.html>

    Piotrek

  • 6. Data: 2016-07-25 11:21:46
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 25 lipca 2016 00:05:01 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder
    napisał:
    > Znowu balsam dla moich oczu. Zarobie miliardy na sprzedazy lez.

    Akurat oczyszczalnia dosc szybko sie zwraca. U mnie w miescie (bez wzgledu,
    czy mieszkanie, czy dom) koszt zrzutu do kanalizy to ok 10 pln / m3. Miesiecznie
    zuzywam ok 12m3 to daje 120 pln / mc. Jak latwo policzyc oczyszczalnia za
    7500 pln zwraca sie w szostym roku uzytkowania. W mieszkaniu oczyszczalni
    nie zamontujesz :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 7. Data: 2016-07-25 12:25:39
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2016-07-25 o 11:21, Adam Sz. pisze:

> [...]
    > 7500 pln zwraca sie w szostym roku uzytkowania. W mieszkaniu oczyszczalni

    Hola, hola.
    Taka oczyszczalnia zupełnie bezobsługowa nie jest. Myślę, że jeszcze z 2
    lata trzeba by dodać.

    --
    Pete

  • 8. Data: 2016-07-25 12:39:18
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2016-07-25 12:25, Pete wrote:
    > Hola, hola.
    > Taka oczyszczalnia zupełnie bezobsługowa nie jest. Myślę, że jeszcze z 2
    > lata trzeba by dodać.

    *U mnie* roczny koszt to:
    prąd (0.045 kW * 24 h * 365 *0.6 plz/kWh) - 236.52 plz
    bakterie - 70 plz
    wybranie osadu stałego - 200 plz
    bakterie na rozruch po wybraniu osadu - 35 plz

    Zgaduję, że za jakiś czas padnie pompka i będzie trzeba ją serwisować
    albo wymienić co w skrajnym przypadku może wygenerować dodatkowe 500 plz
    co dwa lata (jak padnie wcześniej to ją naprawię lub wymienię na gwarancji).

    Czyli do zwrotu inwestycji raczej trzeba dodać pół roku niż dwa lata.

    Piotrek

  • 9. Data: 2016-07-26 22:25:07
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-07-24 o 23:05, gobo pisze:
    > Hej!
    > Czy korzysta ktos z tej oczyszczalni? Przeczytalem kilkaset watkow na
    Tak

    > temat przydomowych oczyszczalni i nie posunalem sie w wyborze ani o krok.
    > Wszystkie maja wady i zalety.
    Nie kieruj się opiniami w internecie, ja szukałem podobnie i miałem tak
    samo jak Ty duzo wątpliwości, w końcu wpadłem na pomysł, pojechałem na
    wieś gdzie nie ma kanalizacji aby zobaczyć jak nowe domy są podłączone,
    m,iały oczyszczalnie i mogłem naocznie sprawdzić jak działa, działa
    świetnie, sam taką kupiłem i używam już 6 rok, ZBF-5C, kompaktowa taka
    gruba rura podzielona na 3 komory każda ze swoim "kominem".
    Sterownik jest taki sobie i dmucha powietrzem non stop, doświadczalnie
    doszedłem do tego że wystarcza 8h na dobę w 4 ratach i tak ustawiłem
    zegar sterujący sterownikiem, oczywiście sypię bakterie jak sobie
    przypomnę :) ale udaje mi się tak raz na 2-3mies. Osad dopiero raz
    wywoziłem i prawie go nie było, szambiarka nawet do połowy się nie
    zapełniła. Jak masz pytania to pytaj.

> [...]
    > Czy spotkaliscie sie z tym produktem? A moze mozecie zaproponowac cos
    > innego dla rodziny trzyosobowej? Biologiczna, zloze aktywne, hybryda?
    To co ci piszę powyżeJ to ma złoże aktywne, sypie się przy rozruchu do
    drugiej komory dwa worki plastikowych kształtek, na nich się to złoże
    tworzy, pod nim jest wydmuch powierza.

    --
    Pozdr

    Janusz_K