  • 1. Data: 2016-02-10 19:20:29
    Temat: Odkurzacz Centralny
    Od: Jarosław Kłopotek <j...@n...pl>

    Dzień dobrywieczorek,
    przyszło mi zaprojektować instalację odkuracza centralnego u siebie.
    Niedługo zacznę budowę parterówki 144m^2 i chcę to przemyśleć.

    Co jest ważne przy projektowaniu instalacji odkurzacza centralnego?
    - o czym nie zapomnieć?
    - jak optymalnie wybrać gniazdka?
    - co byście zrobili a czego nie jeśli ponownie byście u siebie taką
    instalację wykonywali?
    - jaką jednostkę wybrać i czym się kierować w wyborze?

    Pozdrawiam serdecznie
    JK

  • 2. Data: 2016-02-10 20:08:22
    Temat: Re: Odkurzacz Centralny
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 10 lutego 2016 19:20:31 UTC+1 użytkownik Jarosław Kłopotek napisał:
    > Co jest ważne przy projektowaniu instalacji odkurzacza centralnego?

    Jak najkrotsze odcinki. Jak najmniej kolanek, a jezeli juz musisz to lepiej
    2 x 45 niz 90 (a jezeli juz musisz 90 to o duzym promieniu - sa dwa rodzaje).

    > - o czym nie zapomnieć?

    O pociagnieciu kabla 2 zylowego wzdluz rur:)

    > - jak optymalnie wybrać gniazdka?

    Bierzesz sznurek 9m, przyklejasz gdzies w centralnym punkcie i "odkurzasz".
    Musisz dojsc wszedzie. Ja mam na kazdym pietrze jedno gniazdo, bo dochodze
    nim w kazdy zakatek (nie mam jeszcze odkurzacza wiec nie powiem jak jest
    w praktyce). Jak nie masz jeszcze murow tylko goly projekt to lepiej poczekaj,
    instalacja odkurzacza jest na tyle prosta i na tyle szybko sie ja robi ze
    nie ma co w zasadzie nic projektowac - ot lecisz od gniazd do miejsca gdzie
    jest odkurzacz mozliwie w liniach prostych :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2016-02-10 21:51:26
    Od: Jarosław Kłopotek <j...@n...pl>

    On 10.02.2016 20:08, Adam Sz. wrote:

> [...]
    gdzie
    > jest odkurzacz mozliwie w liniach prostych :)

    No niby tak ale zobacz - mam parterówkę, muszę gdzieś ukryć te rury,
    trzeba to za wczasu zaplanować, żeby nie było zbędnych kolizji.

    Z tym sznurkiem dobry patent!

    Dziękuję.

  • 4. Data: 2016-02-10 21:54:36
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 10 lutego 2016 21:51:29 UTC+1 użytkownik Jarosław Kłopotek napisał:

    > No niby tak ale zobacz - mam parterówkę, muszę gdzieś ukryć te rury,
    > trzeba to za wczasu zaplanować, żeby nie było zbędnych kolizji.

    Ja mam czesciowo w scianie, a w wiekszosci - pod wylewka w styropianie :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 5. Data: 2016-02-10 22:31:07
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2016-02-10 o 20:08, Adam Sz. pisze:

    > Jak najkrotsze odcinki. Jak najmniej kolanek, a jezeli juz musisz to lepiej
    > 2 x 45 niz 90 (a jezeli juz musisz 90 to o duzym promieniu - sa dwa rodzaje).

    Wszystko się nadrobi mocą jednostki centralnej :)

    > O pociagnieciu kabla 2 zylowego wzdluz rur:)

    gdzie i ile szufelek automatycznych.
    Przemyśleć umiejscowienie odkurzacza i wyrzutu.

> [...]
    > nie ma co w zasadzie nic projektowac - ot lecisz od gniazd do miejsca gdzie
    > jest odkurzacz mozliwie w liniach prostych :)

    Eee tam 9m. Się kupuje wąż w odcinku jaki potrzeba. Są 5, 9, 12, 15m.

    --
    Pete

  • 6. Data: 2016-02-10 23:14:27
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 10 lutego 2016 22:31:08 UTC+1 użytkownik Pete napisał:

    > Eee tam 9m. Się kupuje wąż w odcinku jaki potrzeba. Są 5, 9, 12, 15m.

    Ergonomicznie 9m jest najlepszy - 5 za krotki i nie obejmie na bank
    calego domu, 12 troche za dlugi i gorzej poskladac do kupy. U mnie przy 9m
    wyszlo jedno gniazdo na cale pietro i to jest IMHO najbardziej optymalne.

    Przelaczanie rury na jednym pietrze jest moim zdaniem bez sensu.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 7. Data: 2016-02-11 01:12:09
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    U mnie jedyne 90st to te "ciasne" w gniazdkach i łagodne gdzie rura z podłogi wchodzi
    na ścianę.
    Reszta to trójniki 45st i odcinki proste.

    > Wszystko się nadrobi mocą jednostki centralnej :)

    Nie zapomnijmy że "napęd" stanowi ciśnienie atmosferyczne, nawet wytworzenie próżni
    nie pomoże jak opory instalacji za duże.
    Widziałem już układ rur że powietrze robi ciasny zakręt 45st, sam instalator się tym
    chwalił na swojej stronce :]

    --
    bajcik

  • 8. Data: 2016-02-11 07:45:05
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2016-02-10 o 22:31, Pete pisze:
    > Eee tam 9m. Się kupuje wąż w odcinku jaki potrzeba. Są 5, 9, 12, 15m.

    Mnie intryguje, gdzie wy chowacie te 9 metrowe rury.

    --
    MN

  • 9. Data: 2016-02-11 09:41:15
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 11 lutego 2016 07:45:04 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:

    > Mnie intryguje, gdzie wy chowacie te 9 metrowe rury.

    Jak pisalem - nie mam jeszcze ale jakos potrafie to sobie wyobrazic:

    http://agdrtv24.pl/uploads/nowosci/13107/mid_15186.j
    pg

    http://media.castorama.pl/media/wysiwyg/inspiracje/S
    MALL_przewod_ssacy_odkurzacza_centralnego.jpg

    http://sklep.odkurzaczexxl.pl/userdata/gfx/dce983545
    fea87cdefaee0c59184c109.jpg

    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 10. Data: 2016-02-11 09:47:19
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Podczepię się do wątku, czy ktoś wie jak pożenić
    odkurzacz centralny z wentylacją mechaniczną?

    L.