  • 1. Data: 2017-07-21 09:31:17
    Temat: Odpowietrznik grzejnikowy higroskopijny
    Od: Kris <k...@g...com>

    http://allegro.pl/odpowietrznik-automatyczny-grzejni
    kowy-dn-15-i6782228813.html
    Używa ktoś takich odpowietrzników?
    Działa to prawidłowo?

    Bo poniżej opisany sposób działania jakos mnie nie przekonuje

    "Sposób działania
    Funkcja automatycznego odpowietrzania bazuje na zdolności podkładek, znajdujących się
    w wkładzie zaworu, do pęcznienia pod wpływem wilgoci
    Podkładki, jeśli są suche, przepuszczają powietrze i gazy
    Wydostawanie się wody zostaje udaremnione przez natychmiastowe pęcznienie podkładek"

  • 2. Data: 2017-07-25 14:11:52
    Temat: Re: Odpowietrznik grzejnikowy higroskopijny
    Od: Yakhub <a...@a...aa>

    Dnia Fri, 21 Jul 2017 00:31:17 -0700 (PDT), Kris napisał(a):

> [...]
    > Podkładki, jeśli są suche, przepuszczają powietrze i gazy
    > Wydostawanie się wody zostaje udaremnione przez natychmiastowe pęcznienie

    O ile rozumiem, to koncepcja jest taka, że w normalnych warunkach zaworek
    jest mokry i zamknięty, a jak zbierze się pod nim powietrze, to wysycha, i
    otwiera się...

    Przy twardej wodzie, po kilku takich cyklach ta wkładka higroskopijna
    zamieni się w skałę.

    --
    Yakhub

  • 3. Data: 2017-07-25 15:38:26
    Od: JKK <n...@s...pl>

    W dniu 25.07.2017 o 14:11, Yakhub pisze:

> [...]
    > otwiera się...
    >
    > Przy twardej wodzie, po kilku takich cyklach ta wkładka higroskopijna

    Ogólnie stosowany np. w budownictwie wielorodzinnym.
    Z reguły działa jako uzupełnienie typowego (pływakowego) odpowietrznika
    na pionie.
    Bez obaw.
    JK.

  • 4. Data: 2017-07-25 15:48:14
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    A skad twarda woda w instalacji co? Nikt normalny nie wymienia wody w instalacji co
    dwa razy dziennie.