  • 41. Data: 2017-08-16 17:40:32
    Temat: Re: Odwiert - pompa ciepla - glebokosc
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 15 Aug 2017 23:40:04 +0100, ddddddddddddd napisał(a):

    > ale co za różnica jeżeli stać cię teraz na to? a może za 5 lat będziesz
    > zarabiał mniej i ta oszczędność się przyda?

    Za takie pieniądze można już myśleć o sensownej instalacji fv, z której
    będzie dużo większy pożytek, nie tylko do ogrzewania. Albo można ocieplić
    dom dwa razy grubiej od piwnic po dach, też z dużo większym pożytkiem dla
    portfela.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 42. Data: 2017-08-16 21:37:38
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 16 sierpnia 2017 17:40:18 UTC+2 użytkownik Borys Pogoreło napisał:

> [...]
    > dom dwa razy grubiej od piwnic po dach, też z dużo większym pożytkiem dla

    Nieprawda :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 43. Data: 2017-08-16 21:40:31
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > ale co za różnica jeżeli stać cię teraz na to? a może za 5 lat będziesz
    > zarabiał mniej i ta oszczędność się przyda? a może kolejny biznes nie
    > wypali i jednak pójdziesz na etat, gdzie zarobisz połowę tego co teraz?
    > Lepiej zostawić te pieniądze na koncie? IMO nie.

    IMHO gdy się zaczyna zarabiać mniej to rachunki akurat spadają. A kasa
    na koncie jest po to, żebyś w takiej sytuacji się tym właśnie nie
    przejmował nawet jakby to miało trwać wiele miesięcy czy nawet lat.

    Oszczędności na ogrzewaniu w lato nie pomogą, kasa na koncie tak.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 44. Data: 2017-08-16 21:44:09
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 16 sierpnia 2017 00:40:08 UTC+2 użytkownik ddddddddddddd napisał:

> [...]
    > wypali i jednak pójdziesz na etat, gdzie zarobisz połowę tego co teraz?
    > Lepiej zostawić te pieniądze na koncie? IMO nie.

    Bardzo specyficzne podejście

  • 45. Data: 2017-08-16 21:57:37
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 16 sierpnia 2017 21:40:34 UTC+2 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:

    > IMHO gdy się zaczyna zarabiać mniej to rachunki akurat spadają.

    Znaczy nagle zamiast do 22stC zaczynasz grzać tylko do 10stC? :-)
    Rachunki prawie zawsze będą szły w górę (bo media drożeją).
    Ja tam trochę to podejście rozumiem - mamy kasę więc zapewniamy sobie
    gniazdko w dobrym standardzie z bezobsługowym i tanim ogrzewaniem. Będzie
    się dłużej "zwracać" (ta, jakby się ogrzewanie miało kiedykolwiek zwrócić
    :D ale mamy psychiczny komfort. To często ważniejsze niż jakaś kasa
    na koncie;) Pozatym mówimy o różnicy rzędu 10k pln, a nie 100k :-)

    > A kasa
    > na koncie jest po to, żebyś w takiej sytuacji się tym właśnie nie
    > przejmował nawet jakby to miało trwać wiele miesięcy czy nawet lat.

    A jak w końcu ta kasa by się skończyła, a on dalej byłby w przysłowiowej
    dupie? Wtedy mamy kumulacje problemów :) A tak przynajmniej mamy tanie
    ogrzewanie.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 46. Data: 2017-08-16 22:06:05
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 16 Aug 2017 12:37:38 -0700 (PDT), Adam Sz. napisał(a):

    > Nieprawda :)

    Ok, wygrałeś.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 47. Data: 2017-08-16 22:17:35
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam Sz. napisał:

> [...]
    > :D ale mamy psychiczny komfort. To często ważniejsze niż jakaś kasa
    > na koncie;) Pozatym mówimy o różnicy rzędu 10k pln, a nie 100k :-)

    Te pumpy i rekuperatory, to jednak urządzenia techniczne. Dość złożone.
    Te mają to do siebie, że *mogą* się zepsuć. A wtedy to kosztuje. Dopiero
    co ktoś się żalił, że za jakiś gupi sterownik inteligentny do wiatraczków
    chcą tysiąc złotych.

    > A jak w końcu ta kasa by się skończyła, a on dalej byłby w przysłowiowej
    > dupie? Wtedy mamy kumulacje problemów :) A tak przynajmniej mamy tanie
    > ogrzewanie.

    Mamy, albo nie mamy -- jeśli na przykład jakiś lut puści na płytce
    z elektroniką. Jak ktoś miewa z kasą cienko, to jednak koza i chrust
    z pobliskiego lasu daje większy spokój ducha. I nie że jestem przeciwko
    nowoczesności, bo nie jestem. Tylko przeciwko używaniu niemądrych
    argumentów.

    --
    Jarek

  • 48. Data: 2017-08-16 23:59:17
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 16.08.2017 o 20:44, Kris pisze:

    > Bardzo specyficzne podejście

    może i specyficzne, ale wiem co mówię, bo jeden biznes mi nie wypalił
    (nie mam z tego powodu problemów z opłacaniem rachunków, ale często
    myślę 'co by było gdyby')
    20.000zł które mógłbym zostawić na koncie to IMO bardzo mało i tak -
    jakbym miał taki dylemat to jest dość prawdopodobne, że wydałbym
    dodatkowe pieniądze po to, by później mieć niższe rachunki. Szczególnie
    że prowadząc działalność możesz mieć dzisiaj strzał żeby kupić pompę
    ciepła, nowy dom czy mercedesa AMG, a jutro możesz nie mieć nic (a wtedy
    za grosze sprzedasz tego mercedesa, a pompa ciepła zostanie :)

    Łukasz

  • 49. Data: 2017-08-19 01:44:25
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Hej!
    Teraz zarabiam w miare dobrze, ale nie chcialbym za kilka lat po zmianie
    pracy byc zmuszonym do sprzedazy domu. Chce, by dom byl tani w
    utrzymaniu. Stad inwestycja w rekuperator, dobre okna, drzwi, izolacje,
    laczniki termiczne pomiedzy balkonami a stropem, docieplenie piana PUR,
    odwierty itp.
    Moze to pokretna logika, ale pieniadze zaoszczedzone np. na odwiertach
    poszlyby pewnie na kolejne wakacje w tropikach lub na zmiane auta. A tak
    wiem, ze zainwestowalem i licze na male rachunki:) Na ilosc lat zwrotu
    nie patrze. Tak jak nie patrza Ci, co placa co miesiac za gaz, czy olej
    opalowy. Placimy za wygode i pewien standard i tyle.
    Pozdrawiam
    Piotr

  • 50. Data: 2017-08-19 01:45:59
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Hej,
    Dokladnie tak myslalem - teraz mnie stac i wierce. Nie wiem co bedzie za
    5 lat. Nie chce tez na starosc sprzedawac domu ze wzgledu na koszty
    utrzymania. Zaplacilem, zapomnialem i teraz mam nadzieje ze bede malo za
    ogrzewanie placil. I tak nie mialem zbyt wielu innych alternatyw:)
    Piotr