  • 1. Data: 2015-03-01 14:05:22
    Temat: Ogniwa solarne
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Modny ostatnio temat - aż się zacząłem zastanawiać.

    Na pierwszy ogląd wygląda to dobrze - ale może ktoś używa i mógłby
    opowiedzieć o minusach (trwałości, awaryjności, czymś co odbiega od
    informacji sprzedawców)?

  • 2. Data: 2015-03-01 14:36:59
    Temat: Re: Ogniwa solarne
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Cavallino" <c...@k...pl> wrote in message
> [...]
    > Na pierwszy ogląd wygląda to dobrze - ale może ktoś używa i mógłby
    > opowiedzieć o minusach (trwałości, awaryjności, czymś co odbiega od

    glownym problemem z ktorym sie spotykam jest to ze latem, kiedy
    ludzie jada na urlop trzeba je jakos wylaczyc - np. spuszczajac
    glikol, a spuszczenie i napelnienie bywa czesto trudne jezeli
    nie pomyslalo sie o dobrym zaplanowaniu tego przed wykonaniem
    instalacji

    --
    http://db.org.pl/

  • 3. Data: 2015-03-01 20:29:52
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2015-03-01 o 14:05, Cavallino pisze:
> [...]
    >
    > Na pierwszy ogląd wygląda to dobrze - ale może ktoś używa i mógłby
    > opowiedzieć o minusach (trwałości, awaryjności, czymś co odbiega od

    Ogniwo solarne? Znaczy połączenie fotoogniwa z kolektorem słonecznym
    (popularnie zwanym solarem)? O takim czymś nie słyszałem. Chyba, że
    chodzi Ci albo o fotoogniwo albo o kolektor słoneczny, to najpierw
    określ o co Ci chodzi.

  • 4. Data: 2015-03-01 20:40:02
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 01 Mar 2015 20:29:52 +0100, BQB napisał(a):

> [...]
    > (popularnie zwanym solarem)? O takim czymś nie słyszałem. Chyba, że
    > chodzi Ci albo o fotoogniwo albo o kolektor słoneczny, to najpierw

    Pewnie o ogniwa fotowoltaiczne - czyli coś, co zamienia energię słoneczną w
    elektryczną.
    --

    XL
    pewni siebie.

  • 5. Data: 2015-03-01 20:51:03
    Od: "kikuko" <k...@o...pl>

    > Dnia Sun, 01 Mar 2015 20:29:52 +0100, BQB napisał(a):
    .....>
    > Pewnie o ogniwa fotowoltaiczne - czyli coś, co zamienia energię słoneczną
    > elektryczną.
    > --
    >
    > XL

    na początku używania (na działce) nie pomyślałem, że akumulator zimą musi
    się rozładowywać a nie tylko doładowywać, i szlag go trafił. Teraz
    wyjezdżając mam na regulatorze ładowania ustawione, że po zapadnięciu zmroku
    zapala się automatycznie żarówka w środku, w domku - akumulator wytrzymał
    juz 3 lata :) . Pozdrawiam K.

  • 6. Data: 2015-03-01 22:35:03
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "BQB" <a...@a...spamowy.com.invalid> napisał w wiadomości grup
    a.pl...

> [...]
    > Ci albo o fotoogniwo albo o kolektor słoneczny, to najpierw określ o co Ci

    Googiel Twoim przyjacielem:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Ogniwo_s%C5%82oneczne

  • 7. Data: 2015-03-02 07:17:53
    Od: Kris <k...@g...com>

    Bzdura. Nie konieczności spuszczania glkolu.

  • 8. Data: 2015-03-02 11:45:41
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2015-03-01 20:29, BQB wrote:
    [...]
    > Ogniwo solarne? Znaczy połączenie fotoogniwa z kolektorem słonecznym
    > (popularnie zwanym solarem)? O takim czymś nie słyszałem.
    Analfabeci z Allegro lansują ten termin (tudzież inne "solarne"
    wynalazki), a ciemny lud później bezmyślnie to powtarza. :-D

  • 9. Data: 2015-03-02 11:46:23
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2015-03-01 20:51, kikuko wrote:
> [...]
    > wyjezdżając mam na regulatorze ładowania ustawione, że po zapadnięciu
    > zmroku zapala się automatycznie żarówka w środku, w domku - akumulator
    Jechały dwa traktory. Jeden był czerwony, a drugi skręcił w prawo. :-D

  • 10. Data: 2015-03-02 15:03:47
    Od: "kikuko" <k...@o...pl>

    Użytkownik "JDX" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Jechały dwa traktory. Jeden był czerwony, a drugi skręcił w prawo. :-D

    inteligentny komentarz - jestem pełen podziwu :)

    -autor prosił o wrażenia z użytkowania ogniw fotowoltaicznych - akumulator
    pracujący w systemia, niby drobiazg a okazuje się istotnym elementem układu.
    Nikt nie rozpisuje się, że nieużywany (a tylko doładowywany) w czasie dużych
    mrozów szybko padnie... :(
    Pozdrawiam
    K.