  • 1. Data: 2015-10-01 18:49:38
    Temat: Ogrzewanie pelletem domu
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Ktokolwiek widział
    ktokolwiek cokolwiek wie :)?

    Podobno są piece na pelet że bierzesz worek
    Wrzucasz do pieca i piec sobie wszystko sam robi.
    Coś jak ekogroszek.
    No i masz popiołu tyle co kot napłakał.

    Plus w przeliczeniu na jednostkę energii jest na tym samym poziomie co węgiel
    a o innych źródłach energii nie wspominam.

    Więcej parametrów tutaj
    http://bape.com.pl/pliki/publikacjePDF/2/Pelety_pali
    wo_ekologiczne_2008.pdf

    Dodatkowy plus towar mało polityczny (jak np. gaz czy węgiel).
    Minus jak z węglem: taki pelet dobry jak dobry jest dostawca.
    No ale dostawców dużo więc można wreszcie trafić na kogoś dobrego
    wcześniej czy później.

    Jak czytam swojego posta to same zalety:)
    Więc dlaczego nikogo nie znam kto ma?

  • 2. Data: 2015-10-01 19:12:56
    Temat: Re: Ogrzewanie pelletem domu
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 1 października 2015 18:49:41 UTC+2 użytkownik Bolko napisał:

    > Więc dlaczego nikogo nie znam kto ma?

    Z tego co wiem to jest duzo drozszy od wegla i mniej kaloryczny. A z tym
    popiolem to tez nie bylbym taki pewien :) Jego jedyna zaleta nad weglem jest
    czystosc (dla mnie kluczowa sprawa).
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2015-10-01 20:03:45
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2015-10-01 o 18:49, Bolko pisze:

    > Plus w przeliczeniu na jednostkę energii jest na tym samym poziomie co węgiel
    > a o innych źródłach energii nie wspominam.

    Kosztuje za tonę tyle co węgiel lub drożej. Chyba nie wierzysz, że jest
    tak samo kaloryczny?

    Pozdrawiam,
    MW

  • 4. Data: 2015-10-01 20:06:28
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 1 Oct 2015 09:49:38 -0700 (PDT), Bolko

    > Więc dlaczego nikogo nie znam kto ma?

    Ponieważ piece są drogie jak pierun.
    Min. 12tzł na dobry piec trzeba wywalić.

    Sam pelet też tani nie jest. Z pewnością drożej wychodzi niż węgiel. Jeśli
    montowany do nowego domu, to inwestycyjnie wyjdzie zapewne drożej niż PC.

    Z zalet w stosunku do wyngla to bezobsługowść (ograniczona dosypywaniem,
    ale jest dużo czyściej niż przy wynglu), moc się dobrze skaluje (w sensie
    że piec rozpala się w razie potrzeb -- nie musi pracować w podtrzymaniu), i
    czysto spala (w przeciwieństwie do śmieciuchów czy ekosyzyfów co miotają z
    komina siarą, toksynami, etc.).

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 5. Data: 2015-10-01 21:31:26
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > Kosztuje za tonę tyle co węgiel lub drożej. Chyba nie wierzysz, że jest
    > tak samo kaloryczny?

    pelet 18
    propan 48
    koks 30
    węgiel 26
    ziemny 35

  • 6. Data: 2015-10-01 21:53:42
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 1 października 2015 20:03:51 UTC+2 użytkownik wolim napisał:

    > Kosztuje za tonę tyle co węgiel lub drożej. Chyba nie wierzysz, że jest
    > tak samo kaloryczny?

    Za tone taniej niż węgiel ale jeszcze kaloryczność trzeba uwzględnić.
    A tak na margineie- w radio dzisiaj gadali że tona węgla w porcie w Roterdamie
    kosztuje w przeliczeniu ok 200pln. A u nas na składzie 900pln chyba.

  • 7. Data: 2015-10-01 22:26:17
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Chuje kroja na równo. Zwłaszcza ze ponoć w Polsce węgla do palenia w domowych piecach
    i kotlqch praktycznie się nie wydobywa. Prawie wszystko to węgiel energetyczny do
    spalania przemysłowego.

  • 8. Data: 2015-10-02 00:03:34
    Od: Jacek <k...@a...com>

    > Chuje kroja na równo. Zwłaszcza ze ponoć w Polsce węgla do palenia w domowych
    piecach i kotlqch praktycznie się nie wydobywa.
    > Prawie wszystko to węgiel energetyczny do spalania przemysłowego.
    Zanim napiszesz taką bzdurę, to nie troszeczkę doucz:
    1. nie każdy czarny kamień to węgiel
    2. węgiel kamienny występuje w wielu typach i sortymentach, a te z kolei
    są w różnych klasach w zależności od wartości opałowej
    https://pl.wikipedia.org/wiki/W%C4%99giel_kamienny#T
    ypy_w.C4.99gla_kamiennego
    Tak więc węgiel węglowi nie równy. Żeby dać przykład, to piwo, cydr,
    wino, okowita, rakija, sake, wódka, szampan i spirytus to wszystko
    napoje alkoholowe, ale jest między nimi "drobna" różnica.
    3. Parametry węgla w Rotterdamie:
    https://www.globalcoal.com/Brochureware/standardTrad
    ingContract/specifications/
    Na pierwszy rzut oka to miał o wilgotności do 15% i zawartości popiołu
    też do 15% i granulacji poniżej 50 mm, czyli tak jakby miał dość
    przeciętnej jakości.
    4. tu masz ceny polskiego węgla:
    https://www.kwsa.pl/sprzedaz_wegla/oferta_handlowa/c
    eny_wegla/mialy_odbior_samochodowy
    zauważ, że odbiór samochodowy ma inny (wyższy) cennik od odbioru w
    wagonach. No i uwzględnij jeszcze "drobne" 30 zł/tonę akcyzy.

    \Podsumowując: powiedzieć, że węgiel w Rotterdamie jest po 50 Euro, a w
    Polsce po 900 zł to tak samo, jakby powiedzieć, że w Pcimiu jest butelka
    alkoholu po 6 zł (mamrot) a u mnie w sklepie wołają 20 zł za pół litra.

    Ale trzeba zapaskudzić opinię górnikom, żeby można było opylić kopalnie
    jakiemuś ciapatemu "inwestorowi" tak jak się opyliło pół energetyki,
    banki i co lepsze zakłady.
    Jacek

  • 9. Data: 2015-10-02 00:59:06
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Przeciwstawiasz Wikipedię telewizorów. W nim jacyś eksperci twierdzili ze w Polsce
    wydobywa się węgiel do spalenia w elektrowniach i hutach. Taki co ludkowie na
    składach kupują to prawie w stu procentach import. Dla mnie to zrozumiałe ze jak
    banay w Polsce nie rosną to jak jest zapotrzebowanie to trzeba je sprowadzić. Tak
    samo z węglem. Jak odpowiedniego gatunku nie ma to trzeba sprowadzić. Tylko przy tym
    sprowadzaniu wychodzi ze na Banamach ktoś ma 30% zysku a przy węglu dużo więcej. A
    dużo więcej ma dlatego ze w Polsce górnicy nie chcą się dostosować do wolnego rynku.
    Banany by chcieli wpierdalac tanio a sami żyć w socjalizmie i zarabiać dużo więcej
    niż by wynikało z wartości tego co robią. Pamiętam niedawne protesty. Mówili ze jak
    zlikwiduja im kopalnie w których jest socjalizm to do prywaciarza będą musieli iść
    kopać węgiel za 2500 na rękę. W efekcie wychodzi na to ze importer dostosowuje cenę
    węgla do ceny z dotowanych kopalń. A kurwa powinno być odwrotnie. Główne nośniki
    stanialy przez rok sporo więcej niż o polowe. W nośnikach nie płaci się za to czy
    czarne, niebieskie czy przezroczyste. Płaci się za energie w nich zawarta. W tym
    programie mówili ze elektrownie nie płacą za masę a za to ile energii było w węglu. I
    kupują taki węgiel co byś go w domu nie dal rady zapalić, bo taki węgiel mamy w
    Polsce. Jedna czy dwie kopalnie w których jest węgiel nadający się palenia w domu
    tylko psują wolny rynek węgla w Polsce. Bo może i w miarę dobry węgiel wydobywają ale
    zawyzaja ceny dla setek tysięcy Polakow. Wychodzi ze kilkaset osób zawyza ceny dla
    kilkuset tysięcy Polakow. A rząd zamiast rozpierdolic to towarzystwo wzajemnej
    adoracji prezenty im robi.

  • 10. Data: 2015-10-02 07:27:57
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 2 października 2015 00:03:34 UTC+2 użytkownik Jacek napisał:
    > Ale trzeba zapaskudzić opinię górnikom,
    sami sobie doskonale paskudzą
    >żeby można było opylić kopalnie
    > jakiemuś ciapatemu "inwestorowi" tak jak się opyliło pół energetyki,
    > banki i co lepsze zakłady.
    stocznie opylili i przynajmniej zaczeły zarabiać
    Ursus-podobnie, ciapaty górników zatrudni, pasożytów ze związków pogoni