  • 1. Data: 2015-05-23 06:02:57
    Temat: Ogrzewanie podłogowe.
    Od: "uzytkownik" <p...@w...pl>

    Na całym parterze domu bedzie ogrzewanie podlogowe.
    Obecnie jest zostawione 15 cm miejsca do zera - na ocieplenie, rurki, folie,
    beton, plytki.
    Mam pytanie jak mam te warstwy kolejno ukladac i jakie grube?
    W projekcie nie mam tego, jest zaprojektowane ogrzewanie grzejnikowe.

  • 2. Data: 2015-05-23 09:55:19
    Temat: Re: Ogrzewanie podłogowe.
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 23 maja 2015 06:02:48 UTC+2 użytkownik uzytkownik napisał:
> [...]
    > Mam pytanie jak mam te warstwy kolejno ukladac i jakie grube?
    > W projekcie nie mam tego, jest zaprojektowane ogrzewanie grzejnikowe.

    Wielkiego wyboru nie masz i troche malo tego miejsca ale spoko - od podlogi
    wbrew pozorom nie ma takich duzych strat :) Styro 6cm, folia, rurki ogrzewania
    podlogowego, 7cm wylewka, 2cm klej+plytki.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2015-05-24 07:35:17
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2015-05-23 o 09:55, Adam Sz. pisze:

> [...]
    > wbrew pozorom nie ma takich duzych strat :) Styro 6cm, folia, rurki ogrzewania
    > podlogowego, 7cm wylewka, 2cm klej+plytki.

    Problem, jak w tym styro ma jeszcze kanalizę upchnąć.

    --
    Pete

  • 4. Data: 2015-05-24 11:10:49
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 24 maja 2015 07:35:19 UTC+2 użytkownik Pete napisał:

    > Problem, jak w tym styro ma jeszcze kanalizę upchnąć.

    Kwestia rozkladu pomieszczen i pionow. Ja mam 10cm styro i jedyne co w tym
    musialem upchac to rurki z odkurzacza centralnego (5cm). Z tym, ze ja mam
    piwnice wiec czesc rurek puscilem pod sufitem w piwnicy :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 5. Data: 2015-05-25 09:29:53
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Pete" napisał w wiadomości grup

    > Problem, jak w tym styro ma jeszcze kanalizę upchnąć.

    No to ktoś miał wizję :-)

    Jaką kanalizację? Normalny pion (WC - 110mm) czy tylko z kuchni? Jak tylko
    kuchnia to można dać np. 75, a jak tam ma iść poziomy odcinek 110 to
    projektanta wieszać za jaja.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 6. Data: 2015-05-25 09:59:58
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2015-05-25 o 09:29, Ergie pisze:
> [...]
    >
    > Jaką kanalizację? Normalny pion (WC - 110mm) czy tylko z kuchni? Jak
    > tylko kuchnia to można dać np. 75, a jak tam ma iść poziomy odcinek 110

    A przeczytałeś od początku?
    W projekcie są grzejniki a inwestor chce dodać podłogówkę.
    Miał 15cm na wszystko a teraz ma 7.
    Więc ciężko nawet odpływ z umywalki puścić.

    --
    Pete

  • 7. Data: 2015-05-25 11:19:43
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Pete" napisał w wiadomości grup

    > A przeczytałeś od początku?

    Cos to dziwnie liczysz. Skoro miał na wszystko 15 to znaczy np. 8 + 5 + 2, a
    zamieni to na 6 + 7 + 2 to gdzie niby wcześniej miałby się zmieścić odcinek
    fi 110 ???

    Normalnie to się robi 15 + 8 + 2 niezależnie czy podłogówka czy grzejniki. I
    wtedy od biedy można tam kanalizację puścić, choć powinna być pod
    chudziakiem.

    > W projekcie są grzejniki a inwestor chce dodać podłogówkę.
    > Miał 15cm na wszystko a teraz ma 7.

    Jakie 15 ??? Przy grzejnikach tak samo jest i styropian i wylewka i
    kanalizacja ( i wszelkie inne instalacje) ma iść w styropianie, a nie w
    wylewce ani tym bardziej raz tu a raz tu jak wynika ze spadku - bo to prosta
    droga do hałasu i awarii.

    Pozdrawiam
    Ergie