  • 1. Data: 2019-02-14 09:13:38
    Temat: Ogrzewanie wyłączone
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Sezon grzewczy jakby miał się ku końcowi. Ostatnio grzeję już tylko
    popołudniami - kominkiem.
    W Młp zima lekka i raczej krótka - 40 dni. Maksymalny mróz 15 stopni, ale
    średnio o wiele cieplej. Zamarzania instalacji nie stwierdzono (a zdarzyło
    się kiedyś).

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 2. Data: 2019-02-14 09:25:46
    Temat: Re: Ogrzewanie wyłączone
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu czwartek, 14 lutego 2019 09:13:19 UTC+1 użytkownik Maciek napisał:
> [...]
    > średnio o wiele cieplej. Zamarzania instalacji nie stwierdzono (a zdarzyło

    To ze mało opału idzie nie oznacza ze nie grzejsz, jesli grzejessz kominkiem to sezon
    sie nie skonczył.

    b.

  • 3. Data: 2019-02-14 10:21:13
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 14 Feb 2019 00:25:46 -0800 (PST), Budyń napisał(a):

    > To ze mało opału idzie nie oznacza ze nie grzejsz, jesli grzejessz kominkiem to
    sezon sie nie skonczył.

    Może to nie jest koniec, ale na pewno początek końca.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 4. Data: 2019-02-14 10:58:14
    Od: quent <x...@x...com>

    On 14.02.2019 10:21, Maciek wrote:

    > Może to nie jest koniec, ale na pewno początek końca.

    Dopiero połowa lutego :-)

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 5. Data: 2019-02-14 11:35:52
    Od: l...@g...com

    Jeszcze 2 miesiące grzania, czasem na początku maja trzeba zagrzać

  • 6. Data: 2019-02-14 11:52:10
    Od: quent <x...@x...com>

    On 14.02.2019 11:35, l...@g...com wrote:
    > Jeszcze 2 miesiące grzania, czasem na początku maja trzeba zagrzać

    U mnie to wygląda tak, że w ogóle nie myślę tym kiedy zaczyna się i
    kończy się sezon grzewczy ani w kontekście zbierania opału ani w
    kontekście finansowym.
    Poza sezonem za podlewanie płacę więcej o mniej więcej tyle ile w
    sezonie grzewczym więcej płacę za gaz.
    Czyli cały rok woda+gaz wychodzi miesięcznie podobnie.
    Kominka brak.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 7. Data: 2019-02-14 12:08:25
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 14 Feb 2019 11:52:10 +0100, quent napisał(a):

    > Poza sezonem za podlewanie płacę więcej o mniej więcej tyle ile w
    > sezonie grzewczym więcej płacę za gaz.

    Nusiałbym wylewać do ogrodu z 50m3 miesięcznie, żeby sie to zbilansowało.
    Podlewam bardzo niewiele, a grzanie w maju mi się jeszcze nie zdarzyło. W
    kwietnu owszem.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 8. Data: 2019-02-14 12:14:50
    Od: quent <x...@x...com>

    On 14.02.2019 12:08, Maciek wrote:

    > Nusiałbym wylewać do ogrodu z 50m3 miesięcznie, żeby sie to zbilansowało.
    > Podlewam bardzo niewiele, a grzanie w maju mi się jeszcze nie zdarzyło. W
    > kwietnu owszem.

    Różnie to bywa ale tego lata masę wody poszło na podlewanie.
    Szkoda mi trawnika, tyle pracy włożyłem w niego.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 9. Data: 2019-02-14 14:48:08
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Maciek napisał:

    > Nusiałbym wylewać do ogrodu z 50m3 miesięcznie, żeby sie to zbilansowało.

    Kiedyś byłem na przyjęciu u znajomych znajomych. Dom dość typowy jak na
    podwarszawską miejscowość. Ale właściciele dokupili działkę po drugiej
    stronie ulicy. Trzy albo cztery tysiące metrów. Jak mówią, żeby ktoś nie
    wybuował czegoś i nie zasłaniał czego innego. Na tej działce zrobili
    sobie jezioro. Oczkiem wodnym tego na pewno nazwać nie można -- dwieście
    karpi ozdobnych różnych gatunków tam mieszkało. Ciągłe filtrowanie wody
    i napowietrznie jakimś wodospadem. Wokół też system automatycznego
    podlewania zielenie. Pytam ile wody pobiera taki ogródek -- dziesięć
    metrów na dobę. Oczywiście nie z wodociągu, z trzech studni głąebinowych.
    Gospodarz po prostu takie ma hobby na wcześniejszej dobrowolnej emeryturze.
    Wcześniej długo pracował jako spec od nawadniania w Emiratach.

    Jarek

    --
    -- A to nie, nie... A nie, dobrze! To jezioro damy tutaj...
    a ten niech sobie stoi w zieleni."