  • 1. Data: 2021-04-16 10:21:25
    Temat: Okna- jakich profili unikać
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dzień dobry Szanownym Grupowiczom,

    Przyszedł czas na wymianę okien w domu, bo już swoje lata
    mają i szczelność jest dalece niezadowalająca, a jako że
    trend jest wiadomy- to na jakieś "cieplejsze".

    Mam bardzo dobre doświadczenia z profilami KÖMMERLING,
    niestety tylko jedna firma z okolicy ma je w ofercie,
    i wyłącznie w wariancie 88 mm, skłaniałem się raczej
    ku 76 mm (ale 3 szyby). Za to oferowane są Bluevolution,
    Ideal4000, Intertec85, Aluplast, Gelan, Brugmann,
    Inovo, Rehau, Schuco, Veka (z czego kojarzę tylko trzy ostatnie).

    Oprócz izolacyjności ważna jest dla mnie sztywność,
    ze względu na sporą szerokość okien.

    Czy ktoś może podpowiedzieć, czego unikać (nie chcę brać
    byle czego, ale i przepłacać bez potrzeby), a co
    warto wziąć pod uwagę?

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 2. Data: 2021-04-16 21:31:30
    Temat: Re: Okna- jakich profili unikać
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-04-16 o 10:21, Dominik Ałaszewski pisze:
> [...]
    > Inovo, Rehau, Schuco, Veka (z czego kojarzę tylko trzy ostatnie).
    >
    > Oprócz izolacyjności ważna jest dla mnie sztywność,
    Przy dużej szerokości to 3 szyby bedą ciężkie, więc i profile muszą być
    szerokie, chyba że z alu ale to inna klasa cenowa. Więc o ile nie
    mieszkasz w Suwałkach czy Zakopanem
    to dałbym sobie spokój z 3 szybami.
    Co do profili i wykonania to słyszałem że drutex jest w czołówce le nie
    wiem czy nadal bo coś się tam pogryżli i nie wiem czy jakość na tym nie
    ucierpiała. aluplast też podobno dobry.

    --
    Janusz

  • 3. Data: 2021-04-16 21:50:44
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    To aluminium.
    Z plastiku i drewna łatwiej wyrywają się okucia.

    -----

  • 4. Data: 2021-04-19 11:28:57
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 16.04.2021 Janusz <j...@o...pl> napisał/a:
    > Przy dużej szerokości to 3 szyby bedą ciężkie, więc i profile muszą być
    > szerokie, chyba że z alu ale to inna klasa cenowa. Więc o ile nie
    > mieszkasz w Suwałkach czy Zakopanem
    > to dałbym sobie spokój z 3 szybami.

    OK, dzięki, przemyślę sprawę.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 5. Data: 2021-04-19 19:26:52
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

    W dniu 2021-04-16 o 21:31, Janusz pisze:
    > Co do profili i wykonania to słyszałem że drutex  jest w czołówce le nie
    > wiem czy nadal bo coś się tam pogryżli i nie wiem czy jakość na tym nie
    > ucierpiała.  aluplast też podobno dobry.
    Drutex chyba nie za bardzo aktualnie, choć fakt do zeszłego roku sporo
    ich szło. Teraz Pomorska fabryka okien.

    Robak