  • 1. Data: 2014-12-21 16:42:31
    Temat: Okna w pół godziny :-)
    Od: XL <i...@g...pl>

    Nie wiem, czemu kobiety tak się męczą "ręcznie" i "szmatowo" z tymi oknami,
    zwłaszcza przed każdymi świętami - a wystarczy tylko ten mop (to co z tego,
    ze niby dedykowany do podłóg, kiedy z nową wkładką świetnie posłuży do szyb
    i to bez wchodzenia na drabinkę lub parapet), płyn do szyb, DOBRA
    ściągaczka i chłonna bezpyłowa szmatka do jej wycierania po kazdym
    pociągnięciu.
    Mop płaski Vileda (ze sprajem dla wygody lub zwykły, w końcu spray mamy w
    butelce z płynem):
    http://photos02.istore.pl/20108/photos/big/12071933.
    jpg
    http://preview.cms.vileda.com/upload/0001/2058/mop_f
    latmop_Ultra-Max-System_Template_product_detail.jpg?
    1310654522
    Ściągaczka stalowa z porządną gumą (żadne plastikowe ślicznościowe
    badziewia nie wchodzą tu w grę, już to przerabiałam na własnej żtp skórze!)
    http://tiny.pl/qbk2r //taką mam i zachwalam
    I okna w pół godziny czyste :-)

  • 2. Data: 2014-12-21 23:02:30
    Temat: Re: Okna w pół godziny :-)
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-12-21 16:42, XL pisze:
> [...]
    > ze niby dedykowany do podłóg, kiedy z nową wkładką świetnie posłuży do szyb
    > i to bez wchodzenia na drabinkę lub parapet), (...)

    Powiem, że sięganie rękami do góry jest bardziej męczące niż wejście na
    drabinę.

    Krycha.

  • 3. Data: 2014-12-21 23:39:06
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 21 Dec 2014 23:02:30 +0100, Krycha napisał(a):

    > Powiem, że sięganie rękami do góry jest bardziej męczące

    Jakie tam sięganie? - mop ma kijek teleskopowy, długi - machu-machu i po
    strachu, okna na całym parterze umyłam w pół godzinki, serio! No jestem
    wzniebowzięta, bo do tej pory zabierało mi to parę godzin. Spróbuj, nie
    będziesz zawiedziona, warto sobie usprawniać i ułatwiać nielubiane prace
    :-)

    > niż wejście na

    Nie chodzi o drabinę, ale o to "bezkonieczne" machanie ręką ze szmatą po
    szybie... Tu tego nie ma: parę pociągnięć mopem po szybie (dosłownie kilka
    - mop ma dużą powierzchnię i świetne są te jego włókna do mycia szyb), parę
    pociągnięć ściągaczką (więc zero polerowania, a szyba sucha i czyściutka) -
    i mycie okien stało się przyjemnością :-)

  • 4. Data: 2014-12-22 11:36:01
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 21 Dec 2014 23:39:06 +0100, XL napisał(a):

> [...]
    > pociągnięć ściągaczką (więc zero polerowania, a szyba sucha i czyściutka) -
    > i mycie okien stało się przyjemnością :-)

    Dodatkowo - umocowałam też ściągaczkę na innym teleskopowym kijku (metodą
    chałupniczą - pistolet na klej na gorąco i kijek w otwór uchwytu
    ściągaczki) i sprawa "sięgania w górę" ostatecznie załatwiona :-)

  • 5. Data: 2014-12-22 20:48:59
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    w...@4...net
    *XL* napisał(-a):

    > I okna w pół godziny czyste :-)

    Ja to może się nie znam, ale mycia okien nie ograniczam do mycia
    wyłącznie szyb. A Wszystko inne oprócz szyb byłoby trudno umyć mopem.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 6. Data: 2014-12-22 21:15:23
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 22 Dec 2014 20:48:59 +0100, Big Jack napisał(a):

    > W wiadomości
    w...@4...net

    > Ja to może się nie znam, ale mycia okien nie ograniczam do mycia
    > wyłącznie szyb. A Wszystko inne oprócz szyb byłoby trudno umyć mopem.

    O wcześniejszym przetarciu ram ścierką jako o rzeczy oczywistej nawet nie
    wspominam, bo to chwila - czas ten jest wliczony w ogólny, który podałam.
    No chyba że okna starego typu i nie myte od lat, no ttttoooo....

  • 7. Data: 2014-12-23 09:42:44
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    *XL* napisał(-a):

    >Ja to może się nie znam, ale mycia okien nie ograniczam do mycia wyłącznie
    >szyb. A Wszystko inne oprócz szyb byłoby trudno umyć mopem.

    Japierdziele, już widzę ten efekt mycia mopem, jedna gigantyczna smuga. W
    chlewie byłoby chyba ok.

  • 8. Data: 2014-12-23 14:20:31
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 23 Dec 2014 09:42:44 +0100, Ghost napisał(a):

> [...]
    w...@4...net

    > Japierdziele, już widzę ten efekt mycia mopem, jedna gigantyczna smuga. W

    TU ci odpowiem, bo głupiemu trzeba tłumaczyć - czytaj uważnie: ma być nowy
    mop lub wkład, nie ten używany już do twojej brudnej podłogi. Plus dobra
    ściągaczka (ZERO SMUG I POLEROWANIA, po prostu załatwia sprawę) - po jej
    użyciu zebrać ze spodu ramy brudny płyn, który spłynął - i koniec mycia.

    Głupiś jak zawsze i w dodatku niemożebny cep.

  • 9. Data: 2014-12-23 21:31:51
    Od: ZS <a...@w...pl>

    Dobre ściągaczki są w ikea. Choć małe :( Żona ostatnio parowym mopem
    myje już ze ściągaczką. Tylko na zewnątrz fajniej bo dużo wody leci
    niestety ale można podłożyć szmatkę. Ściągaczka dobra to 80% sukcesu
    przy myciu okna.

  • 10. Data: 2014-12-23 22:53:33
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "XL" napisał w wiadomości grup
    t...

> [...]

    >użyciu zebrać ze spodu ramy brudny płyn, który spłynął - i koniec mycia.

    >Głupiś jak zawsze i w dodatku niemożebny cep.

    Się nie tłumacz tak chrumciu, wiem, ze tobie mopem starcza :-)