  • 1. Data: 2019-07-10 11:58:37
    Temat: Oświetlenie do łazienki
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Obecnie mam w łazience 3 oprawy na świetlówki 30W. Sprawuje się to
    dobrze. Przy planowanym remoncie zamierzam przejść na LED i chciałbym
    mieć długie i cienkie oprawy zamocowane na styku ściana-sufit.
    Doradźcie, czego szukać.
    Z tego, co czytam, to listwy LEDowe są zasilane na 12V, a zasilacze
    bywają "różnej" jakości. Dlatego wykombinowałem, że przy okazji remontu
    zrobię osobne zasilanie do oświetlenia na 12V. Zasilacz będzie na
    klasycznym ciężkim transformatorze plus mostek i kondensator. Ma to sens?
    Jacek

  • 2. Data: 2019-07-10 12:38:20
    Temat: Re: Oświetlenie do łazienki
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > klasycznym ciężkim transformatorze plus mostek i kondensator. Ma to sens?

    Ma, ale pamiętaj o napięciu. Ja tak zrobiłem na 12V toroidzie i o ile
    pamiętam bez żadnego mostka i owszem, ledówki świecą ale niektóre padają
    szybciej niż inne (za duże napięcie...).
    Generalnie źle nie jest bo wymieniam ledy raz na pół roku do raz na dwa
    lata, ale mogłoby być lepiej (ledy małej mocy - teoretycznie powinny być
    wieczne bo bez żadnej elektroniki dodatkowej).

  • 3. Data: 2019-07-10 13:26:19
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 10.07.2019 o 11:58, Jacek pisze:
> [...]
    > zrobię osobne zasilanie do oświetlenia na 12V. Zasilacz będzie na
    > klasycznym ciężkim transformatorze plus mostek i kondensator. Ma to sens?
    niema sensu. Kup sobie zasilacz 22v od holandpoland za 1.23zł pulus
    przesyłka i łącz taśmy w 2 szeregi. Możesz połączyć białe ciepłe i zimne
    - dostaniesz bardziej neutralne światło. Diody zasilane nieco poniżej
    napięcia nominalnego pożyją dłużej.
    ToMasz

  • 4. Data: 2019-07-10 15:46:22
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 10.07.2019 o 13:26, ToMasz pisze:

    > niema sensu. Kup sobie zasilacz  22v od holandpoland za 1.23zł pulus
    > przesyłka i łącz taśmy w 2 szeregi. Możesz połączyć białe ciepłe i zimne
    > - dostaniesz bardziej neutralne światło.
    Ale zasilacza od holandpoland nie wsadzę do oprawy z LEDami.
    Jacek

  • 5. Data: 2019-07-10 15:55:03
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 10 lipca 2019 15:46:23 UTC+2 użytkownik Jacek napisał:

    > Ale zasilacza od holandpoland nie wsadzę do oprawy z LEDami.

    A ciężkie trafo wsadzisz?

  • 6. Data: 2019-07-10 15:59:44
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    Jacek w news:qg4csb$e89$1$Jacek@news.chmurka.net
> [...]
    > osobne zasilanie do oświetlenia na 12V. Zasilacz będzie na klasycznym
    > ciężkim transformatorze plus mostek i kondensator. Ma to sens?

    odinstalowalem oprawki-jarzeniowki (230V), podlaczylem prosto oprawki ledowe
    z lampami - gra. Ale chyba nie chodzi Ci o oprawkowe oswietlenie ledowe,
    ale jakowes panele... Zobacz wczesniejszy watek:
    oswietlenie lazienki na "podwieszonym" suficie