  • 1. Data: 2019-03-15 12:45:25
    Temat: Oświetlenie główne
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    Czy są jakieś wytyczne w jakich odstępach i ilości powinno się na
    suficie rozmieszczać te typowe halogenowe reflektorki, żeby mieć dobrze
    oświetlone pomieszczenie? Oczywiście docelowo zapewne będą ledowe, nie
    halogenowe, ale zakładam, że idea rozmieszczenia ta sama.
    Chodzi o główne oświetlenie, bo różne boczne, nastrojowe itp., to osobna
    bajka będzie. Ale musiałbym sobie rozplanować ilość tego i sekcje na
    suficie.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 2. Data: 2019-03-15 13:51:22
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W prawie budowlanym jest okreslone jak jasno ma byc w roznych pomieszczeniach.

  • 3. Data: 2019-03-15 14:22:14
    Temat: Re: Oświetlenie główne
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    > W prawie budowlanym jest okreslone jak jasno ma byc w roznych pomieszczeniach.

    A przeczytałeś, o co pytałem, czy piszesz byle pisać?
    Są zapewne jakieś utarte schematy, jak się rozmieszcza "halogenki", w
    jakich odległościach.
    Zapewne gdzieś tam w necie sobie w końcu to wykopię, ale zakładałem, że
    tu ktoś z głowy będzie wiedział i po prostu napisze. Albo że napisze
    "każą robić co xx cm, ale to źle wychodzi i lepiej dać co xx cm".

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 4. Data: 2019-03-15 14:45:03
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Dobrze napisalem. Ty chcesz na podstawie odczuc subiektywnych stworzyc opinie. Nie da
    sie bo jeden lubi pomarancze a inny jak mu nogi smierdza. Ma byc nie ciemniej niz w
    przepisach. A ze nie ma sankcji jak jest ciemniej to masz zrobic jak sie kobiecie
    podoba.

  • 5. Data: 2019-03-15 15:27:00
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

> [...]
    w przepisach. A ze nie ma sankcji jak jest ciemniej to masz zrobic jak sie kobiecie

    Niestety źle napisałeś nie w PB a WT ;)

    Robak

  • 6. Data: 2019-03-15 15:42:43
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jakas roznica dla Ciebie ze w rozporzadzeniu a nie ustawie? Rozporzadzenie to tez
    prawo.

  • 7. Data: 2019-03-15 17:58:18
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

    > Jakas roznica dla Ciebie ze w rozporzadzeniu a nie ustawie? Rozporzadzenie to tez
    prawo.

    Zgadza się ale próżno szukać tego w PB.

    Robak

  • 8. Data: 2019-03-15 18:30:12
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 15.03.2019 o 12:45, Kżyho pisze:
    > Czy są jakieś wytyczne w jakich odstępach i ilości powinno się na
    > suficie rozmieszczać te typowe halogenowe reflektorki, żeby mieć dobrze
    > oświetlone pomieszczenie?
    na chłopski rozum - im gęściej, im więcej punktów świetlnych - tym
    lepiej. ja mam co 60cm i sobie chwalę :)
    Pytanie jaką moc masz do rozdysponowania?
    ToMasz

  • 9. Data: 2019-03-16 08:21:17
    Od: abomito <a...@w...pl>

    Witam
    > A przeczytałeś, o co pytałem, czy piszesz byle pisać?
    > Są zapewne jakieś utarte schematy, jak się rozmieszcza "halogenki", w
    > jakich odległościach.
    Ale Ci Zenek dobrze napisał.
    Przeważnie masz jedno główne oświetlenie ( centralnie żerandol wielce fikuśny) i
    dodatkowo punktowe oświetlenie w konkretnych miejscach. Ty zamierzać dać docelowo
    oświetlenie punktowe jako główne.A jak zmienisz ustawienie stołu, albo szafę
    przestawisz, to co? Sufit będziesz przerabiał? Oświetlanie musi być na tyle
    uniwersalne, żeby dało się radę adaptować przy przyszłych zmianach.No, chyba że tak,
    jak sobie wymyśliłeś tak będzie do końca świata.Niektórzy już tak
    próbowali-Przeważnie średnio wychodziło. Chodzi o to, żeby się nie wdepnąć w koszty
    przy przyszłych zmianach.Ale to już jak pan dziedzic sobie winszują.Nigdzie nie ma
    sztywnych reguł- ale są przepisy.
    Pozdro.abomito

  • 10. Data: 2019-03-16 13:16:18
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-03-16 o 08:21, abomito pisze:
> [...]
    przy przyszłych zmianach.Ale to już jak pan dziedzic sobie winszują.Nigdzie nie ma

    Ale być może Kżyho chce sobie upstrzyć cały sufit równo rozmieszczonymi
    lampkami (na wzór szwejkowych much, które upstrzyły portret
    najjaśniejszego cesarza) - wtedy jego pytanie ma sens.
    Tyle, że jeszcze należy zwrócić uwagę na kąt świecenia pojedynczego
    źródła GU10 - bo bywają szerokie i bywają wąskie a nawet spoty.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam