  • 11. Data: 2019-03-13 16:43:52
    Temat: Re: PC P-W Altherma - podsumowanie rok/rok.
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 13.03.2019 o 14:48, Bolko pisze:

    > to ja też zapłaciłem 1600zł za CWU i CO
    > tylko że
    > grzanie gazem i mieszkanie 50m2 na drugim piętrze
    >
    > sorry ale mi to wygląda na właściciela passata który musi odlewać z baku
    > jak samochodem jedzie

    Nie, to się nazywa dobrze ocieplony dom z nowoczesnym ogrzewaniem.
    Tak, węgiel to nie jest tanie i fajne grzanie wbrew mądrościom ludów
    polskich...

    Pzdr

    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 12. Data: 2019-03-13 17:19:33
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 13 Mar 2019 04:29:27 -0700 (PDT), Kris <k...@g...com>
    wrote:
    > A przeczytałeś posty Yareckiego do końca czy tylko z przyzwy
    > czajenia głupia wstawkę dałeś?

    Oczywiście, że nie. W takich przypadkach od razu piszę w ciemno bo
    każdy znajomy jak mi się chwali, że mało płaci za ogrzewanie to sie
    później okazuje że ma albo 17 stp w domu albo klitkę poniżej 350m2
    :)

    --
    Marek

  • 13. Data: 2019-03-13 17:27:26
    Od: l...@g...com

    "sorry ale mi to wygląda na właściciela passata który musi odlewać z baku
    jak samochodem jedzie "

    Te koszty są jak najbardziej realne.

  • 14. Data: 2019-03-13 18:33:02
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 13 marca 2019 11:18:57 UTC-5 użytkownik Marek napisał:

> [...]
    > każdy znajomy jak mi się chwali, że mało płaci za ogrzewanie to sie
    > później okazuje że ma albo 17 stp w domu albo klitkę poniżej 350m2

    Duzo sie nie machles, wspomiane bylo 20-21.
    Co jak dla mnie jest zimno.
    Choc pewnie dalo by sie przezyc jakby nie bylo za duzo wiatru.
    Ale mam podejrzenie ze bym tam marzl.

    Rewanz w takim razie weglowy bylby taki:
    Dom 130m2, piec weglowy, temperatury w okolicy 25 stopni.
    CWU grzane tym samym.
    Poza sezonem CWU grzane przeplywowym - koszt w okolicy 80pln na dwa miesiace.
    Koszt wegla 3500pln na sezon.

    Roznica w sumie jakies 2kpln na rok.
    PC zwracala by sie jakies 10-15-20 lat. Czy jakos tak. Trudno porownac bo w domu mam
    cieplo.

  • 15. Data: 2019-03-13 18:44:54
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 13 marca 2019 18:33:04 UTC+1 użytkownik s...@g...com napisał:

> [...]
    >
    > Roznica w sumie jakies 2kpln na rok.
    > PC zwracala by sie jakies 10-15-20 lat. Czy jakos tak. Trudno porownac bo w domu

    25stC w domu to jak dla mnie jakaś sauna.
    A uwierz mi ze na ogrzewaniu oszczędzać nie musze ale 25stC to jakiś kosmos dla nas
    22stC w salonie, 19-20stC w sypialniach i ze 24 w łązienkach
    Tak mamy od lat i nikt nie narzeka .
    Ale co tam kto lubi
    U mojej siostry jest w chacie faktycznie 25stC więc dłuzej jak "kawę" tam nie
    wytrzymuję zima
    Ale ona z tych co to jak z wanny wyszła to za pół godziny jakbyś do tej wanny wlazł
    to byś się poparzył jeszcze
    Poważnie;)

  • 16. Data: 2019-03-13 18:51:55
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]
    >
    > Roznica w sumie jakies 2kpln na rok.
    > PC zwracala by sie jakies 10-15-20 lat. Czy jakos tak. Trudno porownac bo w domu

    Nie uwzględniłeś że w tych 10-15latach kocioł węglowy wymienić byś musiał.
    A ceny tych kotłów dzięki ekooszołomom jakie są to sobie sprawdź(na dzisiaj tak min
    25% kosztów przyzwoitej PC)
    No chyba ze sam jakiś kociołek pospawasz(ja taki w latach 90tych pospawałem)ew kupisz
    coś co na paragonie będzie miało nazwę "ogrzewacz CWU" czy jakoś tak bo kotłów
    stałopalnych niespełniających norm jakiś tam sprzedawać nie wolno to rodacy nazwy na
    paragonach zmienili
    Przynajmniej na Kaszubach tak to działa

  • 17. Data: 2019-03-13 19:18:55
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 13 marca 2019 12:51:57 UTC-5 użytkownik Kris napisał:

    > Nie uwzględniłeś że w tych 10-15latach kocioł węglowy wymienić byś musiał.

    Uwzglednilem, Dlatego napisalem 10-20lat.

    > A ceny tych kotłów dzięki ekooszołomom jakie są to sobie sprawdź(na dzisiaj tak min
    25% kosztów przyzwoitej PC)

    PC tez po 20 latach nieco nakladow wymaga.

    Nie ma sensu sie tu spierac o te pare lat w te czy te.
    Istotne jest ze dzis wielkiego ruchu w kierunku PC nie bedzie bo oplaca sie tak se.
    Szczegolnie w juz wybudowanych domach.

    Gdyby roznica byla wieksza i okres zwrotu np. na poziomie 5-7 lat to wieszczyl bym ze
    ludzie zaczna robic remonty i to brac pod rozwage.
    A tak to nie bardzo.

  • 18. Data: 2019-03-13 19:32:10
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 13 marca 2019 19:18:57 UTC+1 użytkownik s...@g...com napisał:

    > Nie ma sensu sie tu spierac o te pare lat w te czy te.
    > Istotne jest ze dzis wielkiego ruchu w kierunku PC nie bedzie bo oplaca sie tak se.
    > Szczegolnie w juz wybudowanych domach.

    Tu pełna zgoda
    Tylko kompletni ignoranci pokroju Myjka mogą twierdzić że PC w starych domach ma sens
    Tam niestety bez większych nakładów na docieplenie PC sensu nie ma póki co
    Aczkolwiek jesienią będą likwidował kopciuch i wstawiał kocioł gazowy w domu z
    1969roku- stosowny watek niedawno tu założyłem
    Z wyliczeń teoretycznie wychodzi ze koszt gazu będzie porównywalny jak dzisiejszy
    koszt węgla ale wyjdzie w praniu jak zwykle.
    Koszt inwestycyjny na razie 2200zł gazownia za skrzynkę zażyczyła sobie + 10 metrów
    przyłącza zrobię sam to pewnie w 1000ozł się zmieszczę z papierologią + z 5 tysi
    skromnie licząc na kocioł i inne pierdoły
    Czyli tak 10tys na dzień dobry
    Zwrotu w stosunku do węgla nigdy nie będzie;)

    > Gdyby roznica byla wieksza i okres zwrotu np. na poziomie 5-7 lat to wieszczyl bym
    ze ludzie zaczna robic remonty i to brac pod rozwage.
    > A tak to nie bardzo.

    Wyszarpię co się da z "czystego powietrza" i za ok rok napisze jak wyszło.

  • 19. Data: 2019-03-13 20:50:17
    Od: uciu <a...@g...com>

    widze ze przegadywanki się zaczęły :-)

    u mnie w domu 23-24*

    PC PW

    Styczeń CO+CWU 270zł
    luty CO+CWU 160zł

    3osoby
    południe polski :-)

  • 20. Data: 2019-03-13 23:00:46
    Od: l...@g...com

    "A ceny tych kotłów dzięki ekooszołomom jakie są to sobie sprawdź(na dzisiaj tak min
    25% kosztów przyzwoitej PC) "

    Przy powietrznej PC to chyba już pod 50% podchodzi.