  • 11. Data: 2019-01-06 11:21:40
    Temat: Re: POMPA ciepła
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 6 stycznia 2019 01:40:27 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:

    > Pompa gruntowa to jakieś 15 tys zł więcej niż powietrzna. W moim
    > przypadku ta różnica zwróciłaby się w jakieś 50-70 lat.

    Haha ;) Mnie instalacja w całości wyszła 22k, czyli mówisz, że masz
    powietrzną za 7k pln? :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 12. Data: 2019-01-06 16:23:35
    Od: l...@g...com

    Ale prace ziemne wyszły ci chyba tanio?

  • 13. Data: 2019-01-06 18:54:53
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 6 stycznia 2019 16:23:37 UTC+1 użytkownik l...@g...com
    napisał:
    > Ale prace ziemne wyszły ci chyba tanio?

    A to jakies skomplikowane kosmiczne prace są czy banalna robota na jeden dzień dla
    małej koparki plus pomocnik?

  • 14. Data: 2019-01-06 19:29:23
    Od: Budyń <b...@g...com>

    Kopałem kiedyś minikoparką komuś jedną dolne źródło, zdecydowanie to nie był jeden
    dzień. Bliżej 10 dni, a glina taka że te , no w talarki, strzelił

    b.

  • 15. Data: 2019-01-06 20:07:16
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 6 stycznia 2019 19:29:24 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
    > Kopałem kiedyś minikoparką komuś jedną dolne źródło, zdecydowanie to nie był jeden
    dzień. Bliżej 10 dni, a glina taka że te , no w talarki, strzelił

    Wprawy nie miałeś
    A i nie wszędzie glina
    Mam sasiada co od młodości do niedługiej emerytury na komparkac robi. Mistrz w tym
    jest czego on tam nie kopał to się nawet nie domyslisz
    Ale jak mu gadałem o DZ dl PC pod ew mój nowy dom to jego odpowiedz była tak"
    Żadnego kopania pętli, w kilka godzin zdejmie mi ten 1metr czy ile tam trzeba
    gruntu, mam mieć ludzi do rozłożenia pętli i on mi to zasypie

    Na dzisiaj dzień pracy takiej koparki z operatorem to poniżej tysika

  • 16. Data: 2019-01-06 20:12:23
    Od: Budyń <b...@g...com>

    Umówmy się, w tamtych czasach to ja żyłem z układania kabli energetycznych. W piasku
    to luz blues, ale tam była masakra.
    Jasne że to słaby statystycznie przykład :P

    b.

  • 17. Data: 2019-01-06 20:50:14
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-01-06 o 20:07, Kris pisze:
> [...]
    gruntu, mam mieć ludzi do rozłożenia pętli i on mi to zasypie

    > Na dzisiaj dzień pracy takiej koparki z operatorem to poniżej tysika

    Chwila, chwila. Dolne źródło nie polega na tym, że sobie tuż pod
    powierzchnią pociągniesz pętelki. Takie coś szybko wyczerpie energię i
    co dalej? Strefa przemarzania to prawie 1m więc kopanie tuż poniżej tej
    strefy powoduje, że i tak praktycznie będzie tu temperatura powietrza
    (albo i niższa).

    W moim przypadku badania wykazały, że musiałbym robić odwierty na
    głębokość 60-80m. Cena - 15 tys zł. Taniej nie znalazłem, znalazłem drożej.

    --
    MN

  • 18. Data: 2019-01-06 22:38:28
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 6 stycznia 2019 20:50:15 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:
    > W moim przypadku badania wykazały, że musiałbym robić odwierty na
    > głębokość 60-80m.

    Jakie badania?

    > Cena - 15 tys zł. Taniej nie znalazłem, znalazłem drożej.

    15 za ile? Za jedną dziurę?

    L.

  • 19. Data: 2019-01-07 12:37:58
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 6 stycznia 2019 20:50:15 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:

    > Chwila, chwila. Dolne źródło nie polega na tym, że sobie tuż pod
    > powierzchnią pociągniesz pętelki.

    Własnie na tym polega POZIOME dolne źródło
    > Takie coś szybko wyczerpie energię i

    Ludziska mają i im działa.

    > co dalej? Strefa przemarzania to prawie 1m więc kopanie tuż poniżej tej
    > strefy powoduje, że i tak praktycznie będzie tu temperatura powietrza
    > (albo i niższa).

    Na głębokości -1,2- 1,5 metra będzie ok 5stc.
    A jak wody gruntowe wysoko to jeszcze lepsze warunki

    > W moim przypadku badania wykazały, że musiałbym robić odwierty na
    > głębokość 60-80m. Cena - 15 tys zł. Taniej nie znalazłem, znalazłem drożej.

    A poziomy wymiennik brałeś pod uwagę?

  • 20. Data: 2019-01-08 19:11:41
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-01-07 o 12:37, Kris pisze:
    > Na głębokości -1,2- 1,5 metra będzie ok 5stc.
    > A jak wody gruntowe wysoko to jeszcze lepsze warunki

    Na tej głębokości to będzie +5 st ZANIM włączysz ogrzewanie.
    Potem zrobi się zimniej, a jeśli grunt suchy - to szybko zrobi się dużo
    zimniej. Oczywiście pompa będzie dalej działać, ale czy aby na pewno ze
    sprawnością na tyle wyższą od powietrznej, że opłaca się to budować?

    Mi wyszło, że nie.

    --
    MN