  • 1. Data: 2021-11-26 18:17:14
    Temat: PV - Niemcy
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Kolego a a, kolejny przykład, że siejesz propagandę:

    "Łączna moc instalacji fotowoltaicznych na terenie Niemiec będzie musiała
    do końca dekady wzrosnąć niemal czterokrotnie - z 56 GW do 200 GW. Pomóc w
    realizacji tego celu ma zmiana przepisów. Chodzi o wprowadzenie obowiązku
    montażu instalacji fotowoltaicznych na nowych budynkach - w tym także
    mieszkalnych."

    https://gadzetomania.pl/fotowoltaika-obowiazkowa-w-c
    alym-kraju-plan-nowego-rzadu-niemiec,670887102941452
    8a

    tyle są warte Twoje prasówki.

    TG

  • 2. Data: 2021-11-26 21:04:53
    Temat: Re: PV - Niemcy
    Od: a a <m...@g...com>

    On Friday, 26 November 2021 at 18:17:16 UTC+1, Tomasz Gorbaczuk wrote:
> [...]
    > mieszkalnych."
    >
    > https://gadzetomania.pl/fotowoltaika-obowiazkowa-w-c
    alym-kraju-plan-nowego-rzadu-niemiec,670887102941452

    Znów nic nie zrozumiałeś

    Merkelówna zadekretowała, że prąd z solarów na domku Helmuta, jedynie na własne
    potrzeby.
    I wszyscy Mimce o tym wiedzą

    I to indywidualna decyzja każdego, czy potrzebuje prąd solarny , gdy słonce świeci

    Solary sa już tak tanie, że n ie jest to żadna inwestycja.

    Ale mogły być tańsze w Europie od 10 lat, ale Brókselka chciała zmonopolizować rynek,
    bo mimieckie producenty produkowały solary 200% drożej niż Chińc zyk
    i mimieccy lobbyści wystąpili o nalożenie ceł antydumpingowych na chinskie solary,
    gdy żadnego dumpingu nie było

    Mimieckie producenty solarów i tak zbankrutowały, ale jeszcze wyrwały dotacje łónijne
    na fabryki - do 100 mln euro

    I łónijny konsument płacił za solary najdrożej na świecie o 100% więcej niż reszta
    świata

    Gdy rozmawiałem z łónijnym komisarzem w sprawie cel dumpingowych i chciałem , aby ich
    nie wprowadzał, to się pytał, czy rep;rezentuję łónijnych konsumentów.

    To odpowiedzialem, że tak, bo interes każdego łónijnego konsumenta jest taki, aby
    płacić za solary taniej a nie drożej

    I jako dobry samarytanin czyniłem wszystko aby cla antydumpingowe upadły

    Na to komisarz odpowiedział, że wszystko jest juz ustalone i postanowione
    no i te monopolistyc zne cła weszły i każdy w Europie zapłacil o 100% drożej za
    solary,
    niż reszta świata.

    Nie miałem prawnych środków aby komisarza zdymisjonować, za działanie na szkodę 500
    europejskich konsumentów,
    ale nadal można wystąpić z pozwem o odszkodowanie i może to uczynić każdy Europejczyk
    , który przepłacił 100% więcej za solary,
    bo to była decyzja, która Europejczykom najbardziej zaszkodziła

    A po tej decyzji komisary łónijne się spotkały i uchwaliły wniosek aby zlikwidowac
    komisara od ochrony praw konsumentów, bo rzekomo wszyscy dbali o prawa konsumentów.

    A co do faktów
    to będzie w całej Łónii obowiązek instalowania solarów na dachach i projektowania
    dachów tak, aby moc z solarów była optymalna

    Na Intersolarze w Monachium rekomendowano instalację na dachach plaskich, w kierunku
    wschód= zachód, z koziołkami w środku, aby rozmyc pik mocy w południe w czasie

  • 3. Data: 2021-11-26 21:43:51
    Od: a a <m...@g...com>

> [...]
    > mieszkalnych."
    >
    > https://gadzetomania.pl/fotowoltaika-obowiazkowa-w-c
    alym-kraju-plan-nowego-rzadu-niemiec,670887102941452

    2/2
    a teraz co to znaczy 200 GW
    przymująć, że z 1m2 może pozyskać 100W
    200 GW = 200.000 MW = 200.000.000.000 W / 100W/1m2
    daje to powierzchnię zaszkloną 2.000.000.000 m2

    1 km2 to 1000m x 1000m

    Czyli 2.000 km2

    czyli 40km x 50 km

    doliczając overheady na dachu x 2 (100%)
    to daje 40km x 100 km

    Ale domy nie są budowane w rzędach, ani gęsto

    Czyli powierzchnia dachu do powierzchni działki to 100m2 vs. 1000m2 i więcej

    Czyli znów mnożymy x 10

    I otrzymujemy 400km x 100 km

    Ale przecież mimce to nie same domki, też lasy, łąki, drogi, autostrady, tereny
    przemysłowe, zbiorniki wodna, jeziora

    i znów mnożymy x 10

    I otrzymujemy 400km x 1000km

    a jaka jest powierzchnia mimiec

    The territory of Germany covers 357,021 km2 (137,847 sq mi), consisting of 349,223
    km2 (134,836 sq mi) of land and 7,798 km2 (3,011 sq mi) of waters.

    400km x 1000km = 400.000 km2

    Czyli nigdy nie osiągną 200GW z dachów domowych
    i to kolejny przykład bezmyslności

    Powstaną farmy solarne, ale na polach
    i areał rolny się zmniejszy o 50%
    i c ena żywnosci wzrośnie o 100%

    Zlikwidowane zostaną łąki porośnięte trawą i caly mimce zostana zaszklone

    Ale każdy widzi i zna limity
    i wie, że sens mają jedynie wiatraki

    1 wiatrak przemysłowy to 5MW i więcej

    1000 wiatraków to aż 5GW
    i plac nadal wolny pod rolnictwo

    A że zabójcze dla zdrowia infradźwięki
    To wiatraki schodza do morza

    A po latach kleptomanii z zaszkleniem calego świata
    farmy solarne będa likwidowane po 5 -10 latach, jako mało efektywne generatory
    energii

  • 4. Data: 2021-11-27 16:52:37
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 26 listopada 2021 o 21:43:52 UTC+1 m...@g...com napisał(a):

> [...]
    >
    > A po latach kleptomanii z zaszkleniem calego świata
    > farmy solarne będa likwidowane po 5 -10 latach, jako mało efektywne generatory
    Dawno nie pytałem. Co pompa ciepła na ogniwach Peltiera?

  • 5. Data: 2021-11-27 22:47:22
    Od: yarecky <n...@o...pl>

    On 26.11.2021 21:04, a a wrote:
> [...]
    kierunku wschód= zachód, z koziołkami w środku, aby rozmyc pik mocy w południe w

    Mam do Ciebie jedną prośbę, skoro już piszesz na tę grupę (zazwyczaj
    głupoty, ale masz takie prawo - Twój wybór co po sobie zostawisz). Czy
    mógłbyś posługiwać się językiem polskim, unikać przekręcania wyrazów,
    zwłaszcza nazw własnych?

    Z góry dziękuję,
    Yarecky.

  • 6. Data: 2021-11-28 23:39:18
    Od: a a <m...@g...com>

    On Saturday, 27 November 2021 at 22:47:27 UTC+1, yarecky wrote:

> [...]
    > głupoty, ale masz takie prawo - Twój wybór co po sobie zostawisz). Czy
    > mógłbyś posługiwać się językiem polskim, unikać przekręcania wyrazów,

    jak nie wiesz co powiedzieć
    i nie potrafisz nic napisać z sensem na temat
    to przynajmniej nie spamuj

  • 7. Data: 2021-11-29 18:54:31
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 27.11.2021 o 22:47, yarecky pisze:

> [...]
    > głupoty, ale masz takie prawo - Twój wybór co po sobie zostawisz). Czy
    > mógłbyś posługiwać się językiem polskim, unikać przekręcania wyrazów,

    Jaki jest sens prób nawiązywania łączności z mitomanem takiego kalibru?