  • 1. Data: 2016-06-15 17:16:13
    Temat: Padające żarówki LED
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Kupiłem żarówki LED na zwykły gwint OSRAM i IKEA. Mają napisane 15 tys.
    godzin, gwarancja 3 lata (to OSRAM). Połowa przestała działać po ok. 1
    roku. Niestety nie mam paragonów. Napisałem do OSRAM w Polsce, ale nie
    raczyli się ustosunkować. Więc ostrzegam, że warto trzymać paragony na LEDy.

  • 2. Data: 2016-06-15 18:53:30
    Temat: Re: Padające żarówki LED
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2016-06-15 o 17:16, Poldek pisze:

> [...]
    > roku. Niestety nie mam paragonów. Napisałem do OSRAM w Polsce, ale nie
    > raczyli się ustosunkować. Więc ostrzegam, że warto trzymać paragony na

    Philips padł mi po 3 tygodniach, gwint E14. Mam paragony, Castorama
    wymieniła mi od ręki. Jakiś COB 5W z trzonkiem GU10 (popularny halogen)
    w łazience kilkanaście godzin może poświecił.

    Trzymam ogólnie paragony do każdego LED'a, bo na pudełkach to są totalne
    bzdury i pobożne życzenia producentów.
    Nie ma prawa wytrzymać tyle jakakolwiek żarówka LED zbudowana na
    podstawie trzonków od żarówek/halogenków (E14,E27, GU10, MR16. itp itd.)
    chyba że to będzie nocna lampka z jednym LED 20mW.

    Po prostu - jak odprowadzić ciepło?
    Lampy LED - tylko i wyłącznie autorskie rozwiązania lamp zaprojektowane
    specjalnie do LED. Inne to tylko i wyłącznie wyrzucanie kasy. Lepiej dać
    na dom dziecka.

    Takie mam zdanie

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2016-06-16 00:29:38
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 15 Jun 2016 17:16:13 +0200, Poldek napisał(a):

> [...]
    > raczyli się ustosunkować. Więc ostrzegam, że warto trzymać paragony na LEDy.

    Ostatnio zdun remontujący mi kominek opowiadał, jak to remontował piec w
    pewnej kamienicy, gdzie w piwnicy znajduje się żarówka, niewymieniana od
    czasu 2 WŚ, która nadal, oczywiście, świeci!
    Mój zapas tradycyjnych żarówek, kupiony kilka lat temu po unijnych
    arcydurnych dyrektywach zabraniających ich używania, przerażająco maleje,
    odkąd zamiast przepisowych 220 V podwyższono natężenie prądu na 230 a i
    więcej (obecnie w sieci mam 247 - po pomiarach).
    Na ledy i halogeny i tak nie przejdę, żebym miała o świecy czytać. I już.
    Chce TAKĄ żarówkę, jak w tamtej piwnicy!!!

  • 4. Data: 2016-06-16 00:51:28
    Od: dsw <d...@g...com>

    A ja nie mam problemów póki co. Wszystkie mam ledowe, większość na gwint, wszystkie
    kupowane z marketów budowlanych na promocjach (chyba żadna nie kosztowała więcej niż
    10zl), odpowiedniki (wg napisu nabpudelku) 40,60 i 75 W i ponad rok już świecą. Dwie
    tylko cicho piszcza, i w dodatku dokładnie wiem na której promo w Castorama je
    kupiłem.

  • 5. Data: 2016-06-17 16:57:00
    Od: krak <s...@g...pl>

    W dniu 2016-06-16 00:29, Ikselka pisze:

    > Chce TAKĄ żarówkę, jak w tamtej piwnicy!!!

    Tylko, że tamta żarówka świeci, że tak powiem, światłem zgaszonym :),
    takim tylko do rozproszenia mroku.
    A z zakupem 100W-ówek nie ma problemu, co raz są oferty
    http://www.ceneo.pl/32945869 żarówek wstrząsoodpornych, jak je dzisiaj
    nazywamy. Pozdrawiam

  • 6. Data: 2016-06-18 09:10:46
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    W dniu 2016-06-16 o 00:29, Ikselka pisze:
    > odkąd zamiast przepisowych 220 V podwyższono natężenie prądu na 230 a i
    > więcej (obecnie w sieci mam 247 - po pomiarach).
    Kłamiesz!

  • 7. Data: 2016-06-18 12:49:21
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 17 Jun 2016 16:57:00 +0200, krak napisał(a):

> [...]
    > takim tylko do rozproszenia mroku.
    > A z zakupem 100W-ówek nie ma problemu, co raz są oferty

    :-)

  • 8. Data: 2016-06-18 12:49:47
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 18 Jun 2016 09:10:46 +0200, Jawi napisał(a):

    > Kłamiesz!

    Nie kłamię
    - chamie.

  • 9. Data: 2016-06-18 12:53:05
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    > Kłamiesz!

    Nie kłamię
    - chamie.

    To wierszyk specjalnie dla ciebie.
    A pomiary wykonywali u mnie ostatnio, bodajże 2 tygodnie temu, fachowcy,
    przy okazji regulacji instalacji FV po zmianie licznika na dwukierunkowy
    :->

  • 10. Data: 2016-06-18 21:20:49
    Od: masti <g...@t...hell>

    Ikselka wrote:

> [...]
    > A pomiary wykonywali u mnie ostatnio, bodajże 2 tygodnie temu, fachowcy,
    > przy okazji regulacji instalacji FV po zmianie licznika na dwukierunkowy

    zmień "fachowców"

    --
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?