  • 91. Data: 2017-12-11 08:08:41
    Temat: Re: Palenie płyt w piecu
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    > Czym Cie wkurwilem?

    tym, że ci którzy mają inne zdanie niż ty to złodzieje

    Łukasz

  • 92. Data: 2017-12-11 08:09:46
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    > Ani ja ani rzad nie jest adresatem Twoich problemow. Gdyby nie oszustwa w Twojej
    branzy to nikomu do glowy by nie przyszlo robic jakies odwrocone vaty czy inne gowno.
    Ty jestes uczciwy ale inni oszukuja. Jestes ofiara tych co oszukuja. Wyobraz sobie
    hipotetyczna sytuacje ze jest panstwo w ktorym nie ma wypadkow drogowych. W takim
    panstwie prawa jazdy sa zbedne, wystarczy ze ktos sam nauczy sie jezdzic. Nie ma w
    takim panstwie ograniczen predkosci itd. Nie zaplacilem mandatu przez cwierc wieku
    albo i troche dluzej. Czyli potrafie jezdzic bezpiecznie i ocenic kiedy jade
    bezpiecznie. W wielu przypadkach moglbym pojechac 75 a musze nie wiecej niz 50. Czy
    rzad jest winny ze mam zalozona obroze i ciagle skraca mi sie smycz? Nie, winni sa ci
    co robia wypadki.

    oczywiście, wszystko dla naszego dobra...

    Łukasz

  • 93. Data: 2017-12-11 08:50:11
    Temat: Re: Palenie p?yt w piecu
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 10 Dec 2017 09:20:19 -0800 (PST), Lisciasty

    > Oczywiście że nie, ale jak mu nie pokażesz i nie pomęczysz chwilę
    > tematu to nie załapie. Dlatego pomysł "posadzić dzieciaka na rok
    > w kącie z gitarą" uważam za nieżyciowy ;)

    Jak dziecko SAMO wykazuje chęć do robienia czegoś, to trzeba to sprawdzić
    na ukierunkowanych zajęciach a nie dać sprzęt, książkę i czekać aż
    zaskoczy. Bo dziecko samo załapie raz na tysiąc, albo i na sto tys. W
    innych przypadkach trzeba montywować i skrajnym głupcem trzeba być aby nie
    poświęcić czasu na motywację i zajęcia.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 94. Data: 2017-12-11 08:50:26
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 10 Dec 2017 18:18:47 +0100, Yakhub

    > Moim własnym marzeniem z dzieciństwa, niezrealizowanym do dzisiaj jest
    > kierowanie koparką.

    Ja chciałem się przejechać śmieciarką. Stąd trochę przewrotnie zadałem to
    pytanie w takiej formie -- takie po prostu było moje pierwsze przyziemne
    marzenie jakie pamiętam.

    Generalnie nie ważne jakie się ma marzenia, ważne że się je ma i dąży się
    do ich spełnienia. Jak ktoś twierdzi, że marzenia są SŁABE, jakie by nie
    były, to nie jest wart funta kłaków.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 95. Data: 2017-12-11 08:58:51
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 9 Dec 2017 10:47:03 -0800 (PST), Budyń

    > pozwolisz ze cie zacytuję:
    > nie chcesz drugiego, bo nie masz czasu na dodatkowa
    > ilość zajęć edukacyjnych - to jest chore.

    Skup się, gdzie tu jest napisane, że zajęcia edukacyjne to tylko i
    wyłącznie jałowe WYKSZTAŁCENIE? Nie widze też nic chorego w tym, że mogę
    dziecku poświęcić więcej czasu niż gdybym miał ich dwóję albo więcej. Tylko
    łaskawie proszę, nie dorabiaj sobie znowu teorii, że je przez to
    rozpieszczam.

    > ale i tak to jest jeszcze lepsze, znów cie zacytuję:
    > No to mi wyjaśnij w jakim CELU zdecydowałeś sie na pierwsze dziecko?

    Z pewnością nie po to, żeby się opiekowało moim tyłkiem. Pewnie wynika to
    głównie z natury, instynktu, a posiadanie jednego dziecka na raz w obecnych
    czasach bardziej wynika z rozsądku. Albowiem nie wiem czy po urodzeniu
    pierwszego, albo tym bardziej drugiego czy trzeciego, w tym losowym świecie
    zaraz bym w wypadku nie zginął, albo nie ujawniłaby się jakaś choroba która
    przywiązałaby mnie do łóżka, przez co zostawiłbym żonę samą, albo co gorsza
    z dziećmi i jeszcze niepełnosprawnym klocem do kompletu.

    W szlachetnej paczce taka rodzina się nawinęła. Trójka dzieci, mąż się
    rozchorował, większość kasy ponoć idzie na jego leki i opiekę, kolejna
    część na kredyt na mieszkanie i mają problem.

    Więc ja może żyję skromniej, mam 18-letnią pralkę, w 98% dziecko chodzi w
    używanych rzeczach po rodzinie i znajomych (i vice versa) ale nie mam
    kredytów, mam zapas kasy i ubezpieczenie na wypadek choroby i śmierci --
    nawet jak zginę, to żona sobie poradzi bez pomocy z zewnątrz. Nie potrzebna
    jej będzie szlachetna paczka, nie potrzebne jej będzie pińćset plus i inne
    obciążanie sobą reszty społeczeństwa.

    Ale ja to truskawki z cukrem, prawda... Samolubny jestem do bUlu!

    > Nie napisałem ze nie ma kompana. Napisałem ze nie ma rodzeństwa. Co w
    > efekcie je ogranicza w rozwoju. Relacje miedzy rodzeństwem są innego
    > rodzaju niż te towarzyskie.

    O typowych relacjach między rodzeństwem to mogła wiele mi opowiedzieć moja
    żona, jak i inni znajomi posiadający rodzeństwo. Obserwować też mi nikt nie
    zabrania. Nic pozytywnego w tych opowieściach z ich dziecińśtwa, jak i
    obecnych relacji, nie znajduję -- choć "na ludzi wyrośli" oczywiście
    wszyscy (w sensie nie biją, nie chlają, nie mordują). Także, jak dla mnie
    oczywiście, przeceniasz rolę posiadania rodzeństwa. Aczkolwiek pewnie zaraz
    usłyszę, że mam złą rodzinę i złych znajomych? heh

    > Owszem, rodzina, czemu nie. Ale faktycznie patologiczna jesli brak czasu
    > na zajęcia dodatkowe powoduje ze nie moze zdecydować sie na kolejne
    > dziecko.

    Móc to może. Nie chcę. Świadomie.

    > Twoja "jakosc" super wykształcona sie zabierze za granicę w celu lepszej
    > samorealizacji (w koncu tak ją wychowałeś) a wy zostaniecie na starosc
    > sami.

    Znowu dorabiasz jakieś swoje wybujałe wyobrażenia. Wychowanie "w miłości"
    także tego nie wyklucza.

    > Jesli ty uwazasz ze potrafisz sie zabezpieczyc srodkami
    > materialnymi przed samotnoscią to informuję cie ze słaba to nadzieja.

    Po czym wnosisz, już przebrnąłeś osobiście przez ten element?

    > Moze i bedzie cie stac na opiekunkę która ci pieluchę wymieni, ale nie
    > stac cie bedzie na wsparcie osoby która cie bedzie kochała.

    Dobra opiekunka potrafi posiadać więcej empatii niż niejedno kochające
    dziecko. Zresztą nie widzę nic fajnego w tym, żeby mi dziecko pieluchę
    zmieniało, nawet jeśli włoży w to całą swoją miłość. Akurat wsparcie może
    okazywać bez tego przykrego, dla obojga, elementu.

    > Dziecku masz ofiarować miłość. Nie wykształcenie, nie zajęcia dodatkowe
    > i 5 języków. To sa własnie półśrodki. A na miłość stać cie nawet przy
    > siódemce dzieci.

    Znowu mi utykasz, patrząc przez jakiś wydumany krzywy pryzmat, że jak
    oferuję MOŻLIWOŚCI ROZWOJU, to nie ofiaruję dziecku miłości. Oczywiście że
    ofiaruję. Dodatkowo jednak daję możliwość samorealizacji przez poświęcenie
    mu swojego czasu, a także poprzez większą ilość prób wszelakich. Przy
    większej ilości dzieci musiałbym to w końcu ograniczyć, bo dzieci różne są,
    zazwyczaj w różnym wieku i nie można zmuszać jednego do robienia tego co
    lubi drugie tylko dlatego że czasu i energii brakuje. Na poczatku wspólne
    zajęcia zadziałają, ale w końcu się prawdopodobnie drogi rozejdą i może
    powstać problem. Ja tego chcę uniknąć, już uniknąłem. W zasadzie to robię
    się powoli gotowy na drugie dziecko, jeszcze tylko trochę, ale już
    niewiele, samodzielności braknie obecnemu dziecku.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 96. Data: 2017-12-11 09:06:30
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    09 Dec 2017 19:54:49 GMT, Mateusz Viste

    > Wybór, tzn. zachcianka.

    Zachciankę to można mieć na ciastko po objedzie, a nie na treningi w pocie
    czoła 4x w tygodniu, w tym także co jakiś czas w niedziele z wizją
    cyklicznych turniejów gdzieś na drugim końcu Polski.

    > Każde dziecko jest fotogeniczne... bo jest dzieckiem. To taki trik
    > ewolucyjny, cobyśmy nie porzucali potomstwa w lesie przy pierwszej
    > możliwej okazji. A to że rodzina i znajomi twierdzą że to dziecko jest
    > wyjątkowe itp itd... no cóż, od tego są żeby tak mówić.

    Nie prawdą jest że każdy jest fotogeniczy -- dotyczy to także dzieci. Dla
    swoich rodziców każde dziecko jest ładne, to normalne. Ja nie piszę jednak
    o tym co ja widziałem w swoim dziecku. Nie zmienia to jednak faktu, że nie
    wykorzystaliśmy tego atutu, bo uznaliśmy to za niewłaściwe wychowawczo.

    > Po prostu nudzi mu się, czyli nie potrafi zająć się sobą.
    > Dziecko ma ganiać na dworze, bawić się patykami, po deszczu zbierać
    > dżdżownice i w stawie łapać żaby. W taki sposób kreuje wyobraźnię i uczy
    > się podstaw życia.

    Po prostu jest już starsze, widać bardziej ambitne i nie zadowala się już
    tylko zabawą dżdżownicami i patykami -- takie rzeczy robiło, owszem, jak
    miało 2 lata.

    Co chwilę się jednak spotykam z sytuacją, że dziecko innych rodziców
    wykazywało w domu albo na zajęciach ponadprzeciętne umiejętności w danym
    temacie, ale było LENIWE (bo dzieci są leniwe, z natury), albo wykazywało
    chęci i zaangażowanie, ale w końcu odpuszczało -- bo koledzy "miłością
    obdarzeni" się śmiali i wyzywali od gejów itp. (tak, rzeczy mają miejsce
    już w I klasie podstawówki). Więc rodzice odpuszczali, tłumacząc że nie
    będą dziecka zmuszać. Tak realnie rezygnowali, bo dla nich wygodniej było
    się uwalić na kanapie, dać dziecku w zamian patyk i żabę do zabawy.
    Względnie odpuszczali, bo nie musieli zmagać się z wyjaśnieniami i
    MOTYWACJĄ aby ich dzieci robiły to co lubią i potrafią robić dobrze, bez
    zważania na zdanie "dobrych" kolegów.

    > Nie mówię że te nowobogackie "zajęcia" są czymś koniecznie złym, jeśli w
    > bardzo umiarkowanej ilości i z zachowaniem zdrowego rozsądku, czemu nie.
    > Ale twierdzenie iż przekłada się to jakkolwiek na wyższą "jakość
    > wychowania" jest po prostu smutne.

    Oczywiście że się przekłada. No ale co można o tym powiedzieć, jak się
    uważa że dziecko to się nadaje tylko do zabawy patykami, dżdżownicami, w
    najlepszym wypadku żabami i trzeba mu zostawić pełną "swobodę rozwoju".

    > Przy czym specyficzne pasje są jak najbardziej słuszne, zdrowe i pożądane
    > - ale to dziecko ma do nich dążyć i je w sobie rozwijać, a nie rodzic.

    Nadal to ty (jak i reszta tutaj) próbuje wmawiać, że to ja dążę do wpojenia
    SWOICH pasji i zmuszam do czegoś dziecko. To nie jest prawda -- ja dziecku
    tylko zapewniłem możliwość SPRÓBOWANIA jak największej ilości rzeczy, a
    pasje wybrało sobie SAMO. I na to pielęgnowanie "pasji" JEDNEGO dziecka
    ledwo starcza czasu.

    > Nauka gry na gitarze? Spoko, niech dostanie jakąś gitarę z niższej półki
    > na gwiazdkę oraz abecadło młodego muzyka, siądzie w kącie i przez rok
    > niech ćwiczy i kombinuje.
    > Natychmiastowe wysyłanie pociechy na wszelkie
    > "zajęcia" jest, *według mnie*, poważnym błędem wychowawczym.

    Błędem to jest założenie, że każde dziecko od urodzenia wie czego chce, wie
    jak to się robi i samo wszystko wykombinuje, jak i pokaże rodzicom co
    potrafi najlepiej. Ostatecznie większość "wyrośnie na ludzi" (bo nikogo
    przecież nie biją i nie mordują), ale nie potrafią się na spotkanie zjawić
    o czasie, nie potrafią zrobić jednej rzeczy dobrze w pracy albo robią na
    pół gwizdka, w końcu robiąc zupełnie coś innego niż to w czym są najlepsze
    i nie robią tego co lubią. Błędne jest także założenie, że rodzice SAMI w
    domu wyłapią zdolności dziecka dając patyk i zostawiając z nim dziecko samo
    w kącie żeby coś wymyśliło, bo rzekomo kreatywność się poprawia. To się
    sprawdza jedynie w bardzo niewielkim promilu przypadków jak się trafi na
    TALENT. Większość niestety trzeba zwyczajnie wypracować poprzez motywację i
    DZIAŁANIA.

    > Zamiast uczyć się wytrwałości, konsekwencji i samozaparcia,
    > dziecko uczy się że wszystko w życiu przychodzi samo,
    > bo przecież należy mu się.

    Już widzę jak dziecko dostaje gitarę, książkę i ćwiczy żeby to miało jakiś,
    choć elementarny, sens. Tak to tylko w bajkach. Gitara to jeden z
    najtrudniejszych i najbardziej zniechęcających dla dziecka popularnych
    instrumentów. Bardziej niewdzięczne są chyba jeszcze skrzypce.

    BTW Moja córka miała w zerówce młodego skrzypka. Wychowawczyni prosiła aby
    dzieci na koniec roku coś zaprezentowały ze swoich talentów, etc. Skrzypek
    więc na klasowym występie smutno zawodził.

    Reszta dzieci, jego kolegów i koleżanek, podczas występu się śmiała. Mnie
    się natomiast płakać chciało jak to widziałem. Głównie nad rodzicami tych
    dzieci, którzy wykazywali ZEROWY brak reakcji na dramatycznie złe
    zachowanie swoich dzieci (jedna mama zareagowała dosyć ostro). Dość rzec,
    że reszta z całej 24 osobowej klasy nie potrafiła NIC sobą zaprezentować.

    Ja to wszystko przerobiłem na sobie i uważam, że takie podejście jak
    większość tutaj opisuje, szczególnie trójka drombo (już w komplecie,
    hurra!) i jak wychowywana jest większość dzieci, było i jest ZŁE. I co z
    tego że jest "swoboda rozwoju", jak później z tego więcej braków niż
    korzyści. No ale wiadomo, zajęcia edukacyjne są przecież dla
    "nowobogackich" snobów oraz nie kochających swoich dzieci, ujmują im tylko
    z cudownego dzieciństwa kiedy można było mieć wszystko w nosie! Szkoda że
    tak potem na przyszłość pozostaje.

    Dla przykładu Ci wszyscy sportowcy typu Stoch, Kubica, Lewandowski co
    często w wieku 3 lat karierę zaczynali, a w wieku 8-9 lat występowali
    prawie profesjonalnie, to przecież od urodzenia SAMI wiedzieli że chcą to
    robić, SAMI się do klubów pozapisywali, SAMI sobie sprzęt kupili i SAMI
    jeździli na zajęcia. To wszytko wina rodziców złoczyńców, co im dzieciństwo
    spieprzyli, bo ich przed tym nie powstrzymali kijkiem i żabą!

    Ciekawe ilu z Was tutaj tym "dzieciom" teraz kibicuje. :/

    > Mówimy tu o procesie który ma miejsce od setek tysięcy lat. Wbrew temu co
    > może ci się złudnie wydawać, nic się od przedwczoraj nie zmieniło.

    Żeby pozostać w temacie, kiedyś ludzie tysiące lat palili ogniska w domach,
    czym popadnie, i jak widać też niewiele się zmieniło...

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 97. Data: 2017-12-11 11:15:51
    Od: Yakhub <a...@a...aa>

    Dnia Mon, 11 Dec 2017 08:50:26 +0100, Myjk napisał(a):

    > Sun, 10 Dec 2017 18:18:47 +0100, Yakhub

    > Ja chciałem się przejechać śmieciarką.

    Domyślam się, że nie w kabinie, tylko na tym podeście z tyłu? :)

    --
    Yakhub

  • 98. Data: 2017-12-11 11:22:04
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 11 Dec 2017 11:15:51 +0100, Yakhub

    > Domyślam się, że nie w kabinie, tylko na tym podeście z tyłu? :)

    Oczywiście, pociągać za wajchy też chciałem. ;)

    --
    Pozdor Myjk

  • 99. Data: 2017-12-11 15:49:45
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Moglbys zacytowac gdzie cos takiego sugerowalem co Cie wkurwilo.

  • 100. Data: 2017-12-11 15:54:39
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    A zebys wiedzial ze przepisy sa tworzone dla Twojego dobra chociaz sie z nimi nie
    zgadzasz. Dla alimenciarza komornik to ostatnia menda. Ale jak przynosi kobiecie
    zabrane alimenciarzowi pieniadze i moze cos kupic dzieciom jest czlowiekiem dobrym i
    szlachetnym. Kim dla Ciebie jest komornik?