  • 111. Data: 2017-12-11 23:25:01
    Temat: Re: Palenie płyt w piecu
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    > Zakladajac dzialalnosc gospodarcza wiedziales ze podatek placi sie od wystawionej
    faktury a nie wtedy kiedy kilient zaplaci. Mogles nie otwierac dzialalnosci. Poparl
    bym Cie jak by do dzialalnosci z lapanki brali.

    ale już nie wiedziałem że będę szczuty jak pies kontrolami. Teraz
    została zawieszona kontrola ZUS w mojej firmie, którą zawiesiłem pół
    roku temu. Zawieszona, nie zakończona, bo jestem za granicą. Nie ma
    nieprawidłowości, po prostu rutynowa kontrola.
    Nie, nie miałem w swojej karierze tych kontroli dużo, ale każda wiąże
    się z tym, że masz się obawiać, że czegoś się doszukają.
    Znajomy od 10 lat prowadzi firmę w UK. Mówi że kontrolę miał raz (vat),
    bo wystawiał faktury zagranicznym kontrahentom i co rok miał zwrot vat,
    vatu w ogóle nie płacił. Kontrola trwała 30 minut, kontroler obejrzał
    JEDNĄ fakturę, pogadał, wypił kawę i poszedł.
    Dla odmiany znajomy w firmie w Polsce, w której wystawiał dwie faktury
    rocznie (bo pracował w większości na etacie) miał kontrolę w której
    chcieli go ukarać za niedrukowanie pustych arkuszy (nie wiem czego) w
    miesiącach gdy nic nie robi. Nie został ukarany bo znalazł sobie
    znajomości w US. Iście ludzkie przepisy dla naszego dobra. Szkoda że
    temu oszustowi co pustych kartek nie drukował nie dojebali. Dla mnie EOT

    Łukasz

  • 112. Data: 2017-12-12 01:02:21
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To ze w ksiazce przychodow i rozchodow musi byc ciaglosc z zachowaniem wszystkich
    miesiecy wynika z przepisow. To sa stare przepisy rodem z wczesnego PRL. Jest
    obowiazek podliczenia na koniec miesiaca wszystkich pozycji i przepisania ich w nowym
    miesiacu. Wypadki ze ktos co szesc miesiecy wystawia rachunek to jakis margines. Co
    do kontrpoli w uk. Tam sa dwa rodzaje urzedow skarbowych. Jeden obsluguje podatnikow.
    Pomagaja, tlumacza itp. Drugi jest od kontrolowania. Przychodza na kontrole tylko w
    przypadku jak wiedza ze cos znajda. Piszesz ze przyszedl, obejrzal jeden rachunek i
    poszedl. On przyszedl obejrzec ten jeden rachunek. Jak by z nim bylo cos nie ten
    teges to za pol godziny byla by ichnia policja skarbowa. Z nimi by kawy sie nie napil
    tylko stal zdrutowany w kacie jak by kontrole robili.

  • 113. Data: 2017-12-12 08:04:43
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    > To ze w ksiazce przychodow i rozchodow musi byc ciaglosc z zachowaniem wszystkich
    miesiecy wynika z przepisow. To sa stare przepisy rodem z wczesnego PRL.

    dla naszego dobra :)

    Jest obowiazek podliczenia na koniec miesiaca wszystkich pozycji i
    przepisania ich w nowym miesiacu. Wypadki ze ktos co szesc miesiecy
    wystawia rachunek to jakis margines.

    więc trzeba mu dojebać, dla jego dobra oczywiście

[...]

    No paczpan - a u niego nic nie znaleźli. Więc przyszli bo wydało im się
    to podejrzane - i słusznie.

[...]

    uff, no to już lepiej w polsce, nikogo nie zdrutują tylko będą siedzieć
    aż znajdą jakąś fakturę bez kropki albo przecinka :P
    p.s. raczej przyszedł dowiedzieć się dlaczego tak się dzieje. To, że
    zobaczył jedną fakturę to akurat efekt uboczny, on przyszedł się
    dowiedzieć dlaczego nie płaci vatu. W Polsce zawsze miałem dziwne
    wrażenie że już na starcie jestem uważany za złodzieja i tylko może mi
    po kontroli ulżyć, jeśli udowodnię że tak nie jest.
    Dla mnie EOT bo temat długi, przykładów na bezsensowność twojej teorii,
    (że te przepisy są dla naszego dobra) można wymyślać dużo tylko po co -
    ani to ciebie nie przekona, ani mnie.

    Łukasz

  • 114. Data: 2017-12-12 19:55:34
    Temat: Re: Palenie p?yt w piecu
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 12 grudnia 2017 19:46:55 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:
> [...]
    mi-z-plyt-wiorowych-ale-nie-zlapali-jej-na,1700275,a
    rt,t,id,tm.html

    ji-na-expo-silesia-w-sosnowcu.html

    > --
    >

    > ----Android NewsGroup Reader----
    > http://usenet.sinaapp.com/

    maniek, wywal ten czytnik

    b.

  • 115. Data: 2017-12-12 22:56:34
    Od: Pete <n...@n...com>

    > Zakladajac dzialalnosc gospodarcza wiedziales ze podatek placi sie od wystawionej
    faktury a nie wtedy kiedy kilient zaplaci.

    Jest metoda kasowa, gdzie się płaci podatek po zapłacie faktury

    --
    Pete

  • 116. Data: 2017-12-13 02:00:43
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ale vat od zakupow mozliwy jest do odliczenia po rozliczeniu chyba kwartalnym. A
    tutaj jest zal i postulat zeby vat oddawali natychmiast a placenie vatu od
    wystawionych faktur dopiero po zaplacie. W takiej sytuacji na przemycie paliwa
    zgarniali by zlodzieje nie 30 miliardow rocznie a z 50.

  • 117. Data: 2017-12-13 23:06:53
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

> [...]
    wystawionych faktur dopiero po zaplacie. W takiej sytuacji na przemycie paliwa
    zgarniali by zlodzieje nie 30 miliardow rocznie a z 50.

    no paczpan, jak takie biedne UK się utrzymuje, skoro podatek płacisz raz
    w roku od obrotów na koncie, czyli od faktur zapłaconych. Może jednak
    nie chodzi o ściganie złodziei - bo widocznie można sobie z tym inaczej
    poradzić - tylko o wyciśnięcie jak najwięcej z najsłabszych?

    Łukasz

  • 118. Data: 2017-12-13 23:15:52
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    > Ale vat od zakupow mozliwy jest do odliczenia po rozliczeniu chyba kwartalnym.

    to w zależności jak się rozliczasz, ale zwrot masz zawsze tak samo: w
    ciągu xx (30/60/90?) dni od zakończenia kontroli

    A tutaj jest zal i postulat zeby vat oddawali natychmiast a placenie
    vatu od wystawionych faktur dopiero po zaplacie.

    vat i dochodowego. Pamiętaj że teraz od dochodu 0zł możesz zapłacić
    100.000zł podatku- tylko dlatego, że ci ktoś nie zapłacił...

    Łukasz

  • 119. Data: 2017-12-14 01:26:06
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    I dlatego ze nie potrafisz dobrac kontrahentow co placa panstwo ma nie dostac swojej
    dzialki? Wybacz ale uzywasz coraz glupszych argumentow.

  • 120. Data: 2017-12-14 07:22:33
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 13 grudnia 2017 23:16:00 UTC+1 użytkownik ddddddddddddd napisał:
    > vat i dochodowego. Pamiętaj że teraz od dochodu 0zł możesz zapłacić
    > 100.000zł podatku- tylko dlatego, że ci ktoś nie zapłacił...

    Tracisz czas po próżnicy, Zenek miał styczność z własną działalnością
    gospodarczą jak sprzedawał butelki po truskawkowej prycie, to takie
    gadanie ze ślepym o kolorach ;)

    L.