  • 51. Data: 2019-12-10 21:41:10
    Temat: Re: Panele fotowoltaniczne SPISEK
    Od: Adam <a...@w...pl>

    > Doszły mi trzy klimy w pokojach, suszarka na prąd do ubrań i dwoje
    dzieci,
    od kiedy drugie dziecko? nie nie pisałeś...

  • 52. Data: 2019-12-10 21:43:47
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2019-12-10 o 11:42 -0800, Lisciasty napisał:
    > Spalanie węgla w elektrowni związane jest z odpylaniem, odsiarczaniem
    > i innymi zabiegami zmniejszającymi syfiastość. Ty paląc drewnem
    > w prymitywnym palenisku generujesz kilkaset % więcej zanieczyszczeń
    > na kWh niż ja do kupy z elektrownią :>

    Przeliczanie zanieczyszczeń na kWh ma niewielki sens w kontekście
    ludzkiego zdrowia. Kluczowe jest tutaj zagęszczenie punktów emisji.
    Jak mawiał pewien mądry Szwajcar - "wszystko jest trucizną i nic nie
    jest trucizną, tylko dawka sprawia, że dana substancja jest szkodliwa".

    > To zobacz sobie hamerykańskie przedmieścia. Hektary takich samych
    > domków i zapchane samochodami drogi. To już lepiej jakby na kupie
    > mieszkali :P

    Ale oni przecież właśnie mieszkają na kupie.

    Mateusz

  • 53. Data: 2019-12-10 22:05:53
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

> [...]
    > Jak mawiał pewien mądry Szwajcar - "wszystko jest trucizną i nic nie
    > jest trucizną, tylko dawka sprawia, że dana substancja jest szkodliwa".

    Ponadto jest tu konkurencja "chemia vs. fizyka". Lokalne spalanie biomasy
    może najwyżej zrekonfigurować lokalne atomy węgla, wodoru, tlenu i azotu.
    Niczego nowego nie dołoży. Zrekonfigurować nietrwale, bo w krótkim czasie
    po produktach spalania śladu nie ma. Czysta chemia. Spalanie paliw kopalnych
    to nagłe wprowadzanie do biosfery pierwiastków, które przez miliony lat
    powolutku deponowane były w złożach. Tej syfiastości się nawet niefiltruje,
    bo "ile tego panie jest, jakiś jeden procent". Fizyki tak łatwo oszukać się
    nie da, jak chemii.

    Jarek

    PS:
    Z tymi setkami procent, to legenda Urbana. Ktoś raz napisał, inni powtarzają.

    --
    Jeden jest rytm, jeden rytm, jeden jest węgiel i tlen
    Zwykłą losu koleją, praca, posiłek i sen

  • 54. Data: 2019-12-10 22:19:19
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 10 grudnia 2019 22:05:55 UTC+1 użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:
    > Z tymi setkami procent, to legenda Urbana. Ktoś raz napisał, inni powtarzają.

    Nie wiem kto napisał ale z elektrowni leci głównie CO2 i pomniejsze syfy,
    które prześliznęły się przez elektrofiltr i odsiarczanie.
    A z paleniska domowego leci wszystko co jest w dymie i pyle, no może
    trochę sadzy na kominie zostanie. Równie dobrze może być tam tysiąc procent
    więcej syfu niż w dymie z elektrowni.

    L.

  • 55. Data: 2019-12-10 22:29:31
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty napisał:

> [...]
    > trochę sadzy na kominie zostanie. Równie dobrze może być tam tysiąc
    > procent więcej syfu niż w dymie z elektrowni.

    Z elektrownią problem jest między innymi taki, że elektrownia duża,
    więc i tych "pomniejszych syfów" dużo. A jeszcze wziąć pod uwagę
    należy, że elektrofiltr onych syfów nie unicestwia i nie anihiluje.
    Potem leżą na hałdach i dalej trują. Zaś z ogniska domowego (drzewnego,
    nie węglowego) trafia do przyrody kolbki to i wyłącznie to, co z niej
    przyszło w czasie ostatnich kilkunastu czy kilkudziesięciu lat.

    Jarek

    --
    raz pamiętam wiejski sklep
    mieli przywieźć właśnie chleb

  • 56. Data: 2019-12-12 10:00:00
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Podobno gdzieś na świecie jest żarówka energooszczędna, co świeci 21 lat.
    Non stop ;-)

    -----

  • 57. Data: 2019-12-12 10:09:21
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Jak będziesz sprzedawał dom za 5 lat, to żonie nabywcy się kolor paneli nie będzie
    podobał, bo na rynku modny będzie róż w groszki
    ;-)

    -----

  • 58. Data: 2019-12-16 19:41:31
    Od: Pcimol <...@...com>

    > Znowu potwierdziło się to co już wcześniej pisałem, że pseudo odnawialne
    > energie są nieopłacalne, bo koszt wyprodukowania panela słonecznego,
    > jest wyższy niż koszt energii jaką ten panel uzyska przez okres swojego
    > życia, czyli celowy SPISEK na waszą szkodę, dla waszych pieniędzy i za
    > wasze pieniądze, pozdrawiam i wesołych świąt.

    Notabene co za biedakiem (ekonomicznym i poznawczym) trzeba być, żeby
    nie dostrzegać pozaekonomicznych korzyści wynikających z posiadania
    niezależności od zewnętrznych dostaw energii.

    W dupie mam czy się zwróci. Mój święty spokój ważniejszy jest.

  • 59. Data: 2019-12-16 20:01:16
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 16 grudnia 2019 19:41:32 UTC+1 użytkownik Pcimol napisał:

> [...]
    > niezależności od zewnętrznych dostaw energii.
    >
    > W dupie mam czy się zwróci. Mój święty spokój ważniejszy jest.

    tak sie spodziewam ze jesli w sieci brak napięcia to i twoje solary nie pracują. Masz
    mozliwosc pracy wyspowej? To chyba (nie wiem na pewno) nie jest dostepne ot tak w
    kazdej instalacji.

    b.