  • 1. Data: 2018-10-15 16:03:55
    Temat: Panele słoneczne - o co pytać
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    Zadzwonił do mnie przedstawiciel firmy Columbus:

    https://columbusenergy.pl/

    Chce przedstawić ofertę abonamentową na panele.

    Jakie haczyki się za tym kryją oraz o co pytać jak już się zjawi?

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 2. Data: 2018-10-15 16:08:19
    Temat: Re: Panele słoneczne - o co pytać
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2018-10-15 o 16:03, Roman Tyczka pisze:

    > Zadzwonił do mnie przedstawiciel firmy Columbus:
    >
    > https://columbusenergy.pl/
    >
    > Chce przedstawić ofertę abonamentową na panele.
    >
    > Jakie haczyki się za tym kryją oraz o co pytać jak już się zjawi?

    " - Halo? Halo? HALO???

    - Haloo...?

    - Kuba?

    - Kto mówi?

    - Ale czy Kuba?

    - Ale KTO mówi?

    - Jeżeli nie Kuba, moje nazwisko panu nic nie powie... Kuba?

    - Jaki Kuba?

    - Goldberg...

    - A jeżeli Kuba, to kto mówi?

    - Rappaport!

    - BENIEK???

    - TAK!!!

    - Tu Kuba...

    - Goldberg?

    - Tak. Co jest?

    - Jest interes do zrobienia!

    - Interes?

    - Tak

    - Ile można stracić?

    - Co się mnie pytasz ile można stracić! Natychmiast zapytaj się mnie ile
    można zarobić!

    - Ile się zarobi, to się zarobi. Ja się pytam: ile trzeba mieć, żeby
    ryzykować w razie, że się straci?

    - Niewiele... dwa, trzy tysiące masz?

    - Mam mieć. Co jest?

    ..."

    ;)

    --
    Pete

  • 3. Data: 2018-10-15 16:11:51
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 15 października 2018 16:03:55 UTC+2 użytkownik Roman Tyczka
    napisał:
    > Zadzwonił do mnie przedstawiciel firmy Columbus:
    >
    > https://columbusenergy.pl/
    >
    > Chce przedstawić ofertę abonamentową na panele.
    >
    > Jakie haczyki się za tym kryją oraz o co pytać jak już się zjawi?

    Oni chyba dla IKEA te panele sprzedają. Wejdź na stronę
    https://www.ikea.com/pl/pl/energia-sloneczna-dla-dom
    u/index.html
    i przygotuj się do rozmowy

  • 4. Data: 2018-10-15 17:14:41
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Co to znaczy "oferta abonamentowa"?

  • 5. Data: 2018-10-15 17:36:24
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2018-10-15 o 16:03, Roman Tyczka pisze:

    > Jakie haczyki się za tym kryją oraz o co pytać jak już się zjawi?

    Podstawowe pytanie jakie powinieneś zadać, to czy Ty im będziesz płacił
    abonament czy oni Tobie?
    Reszta się jakoś ułoży.

  • 6. Data: 2018-10-15 18:17:56
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Mon, 15 Oct 2018 08:14:41 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder wrote:

    > Co to znaczy "oferta abonamentowa"?

    Zgaduję, że coś na zasadzie kredytu tylko nie płacę go bankowi, a im
    właśnie. I pewnie drożej :-)

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 7. Data: 2018-10-15 19:28:56
    Od: s...@g...com

    On Monday, 15 October 2018 09:03:55 UTC-5, Roman Tyczka wrote:
    > Zadzwonił do mnie przedstawiciel firmy Columbus:
    >
    > https://columbusenergy.pl/
    >
    > Chce przedstawić ofertę abonamentową na panele.
    >
    > Jakie haczyki się za tym kryją oraz o co pytać jak już się zjawi?

    Jak znam zycie to jakbys te panele sam se kupil i zamontowal to bys na tym lepiej
    wyszedl niz majac posrednika.

    Moze ci ogarna papierkologie dotyczaca przylacza i pewnie jakies lepsze stawki
    ubezpieczeniowe moga miec na wypadek uszkodzenia paneli ale wiesz, ty, elektrownia,
    ubezpieczyciel to juz duzo, dokladajac do kanapki jeszcze tych kolumbiarzy robi sie
    tloczno o ile wczesniej nie bylo.

    No, oni moga miec jakies doplaty wykombinowane na to wiec jest szansa ze cos tam by
    ci z tego skaplo w takiej czy innej postaci ale jak znam zycie firme sie zaklada aby
    kasa szla w odpowiednia strone. Oni w praktyce nie potrzebuja Twojego dachu. Za pare
    groszy mozna wynajac powierzchnie bylegdzie i nie miec natretnego "klienta" na
    plecach.

    Wiec pytaj:
    -zasady instalacji, kto ogarnia formalnosci, kto jest strona dla elektrowni,
    ubezpieczalni.
    -kto jest wlascicielem instalacji
    -jakie sa warunki wyjscia z tego biznesu jakby ci sie odwidzialo
    -czy oni na te instalacje jakies doplaty dostana, czy juz cos zabezpieczone maja
    -Jaki jest koszt dla ciebie i czy sa jakiekolwiek warianty rozmiaru instalacji
    -czy maja referencyjen instalacje w poblizu.
    -czy dadza ci kontakt do juz uruchomionych klientow
    -czy maja jakiekolwiek raporty z wydajnosci juz uruchomionych instalacji
    -czy sa jakies dodatkowe warunki poza udzieleniem swojego dachu, przylacza
    -kto pokryje koszty uszkodzen jesli instalacja je spowoduje (przecieki, zniszczony
    dach itp.)

    Nie chce mi sie dalej pisac. Sadze ze jak zadasz im polowe z tych pytan to odpowiedzi
    cie na tyle ostudza ze podziekujesz im za oferte i opieprzysz za zmarnowany czas. Nie
    zebym byl pesymista. Po prostu mysle ze jak ktos szuka lelenia na panele PV to to
    musi byc kepski biznes.

  • 8. Data: 2018-10-15 19:34:54
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Spytaj po jakim czasie koszt kilowatogodziny z instalacji zrowna sie z cena pradu z
    sieci. Jak by doradca pierdolil ze prad bedzie drozal to mu powiedz ze instalacje
    beda tanialy i za trzy lata moze sie okazac ze cena bedzie na tyle niska ze z
    nawiazka sie odrobi to co przez trzy lata sie nie korzystalo. A tak ogolnie nie daj
    sie w chuja zrobic bo przy dzisiejszych zarobkach, cenie pradu, cenie instalacji
    wychodzi ze na Polske fotowoltaika jest ze cztery razy za droga dla Kowalskiego.

  • 9. Data: 2018-10-15 20:39:08
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 15.10.2018 o 19:28, s...@g...com pisze:
    > Po prostu mysle ze jak ktos szuka lelenia na panele PV to to musi byc kepski
    biznes.

    Ale jak sami sobie założą, to już dobry biznes? :-P

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 10. Data: 2018-10-15 20:46:43
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    napisał:
    > Jakie haczyki się za tym kryją oraz o co pytać jak już się zjawi?

    Nie mam pojęcia o tych abonamentach, ale jak dostaniesz już jakąś
    konkretną ofertę (ile kasy, jak długo, jaki sprzęt) to zapodaj,
    wtedy da się powiedzieć coś konkretnego :]

    L.