  • 1. Data: 2020-01-15 21:52:14
    Temat: Panele z Chin
    Od: Kadar <o...@g...com>

    Tak z ciekawości pytam: jak się zakończyła sprawa z panelami sprowadzanymi z Chin?

  • 2. Data: 2020-01-16 01:42:37
    Temat: Re: Panele z Chin
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 15.01.2020 21:52, Kadar wrote:
    > Tak z ciekawości pytam: jak się zakończyła sprawa z panelami sprowadzanymi z Chin?

    Chyba były droższe niż u nas na allegro :-)

  • 3. Data: 2020-01-16 12:24:27
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 15 stycznia 2020 21:52:28 UTC+1 użytkownik Kadar napisał:
    > Tak z ciekawości pytam: jak się zakończyła sprawa z panelami sprowadzanymi z Chin?

    Nim oni to ściągną to moje wygenerują już prądu za 10k :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 4. Data: 2020-01-16 13:44:08
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Thursday, January 16, 2020 at 12:24:29 PM UTC+1, Adam Sz. wrote:

    > Nim oni to ściągną to moje wygenerują już prądu za 10k :D

    ale ich beda wtedy o 11k tansze ;)

  • 5. Data: 2020-01-16 15:25:57
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu czwartek, 16 stycznia 2020 13:44:09 UTC+1 użytkownik WS napisał:

    > ale ich beda wtedy o 11k tansze ;)

    dzwonili dzis do mnie różni tacy od FV, spuściłem na drzewo bo nie mam czasu albe
    próbowałem wysondować ceny, wyszło ze kosztowałoby 5000zł/kWp co wydało mi sie
    kosmosem.

    Adam, ile cie wyniosło od kilowata?

    b.

  • 6. Data: 2020-01-16 16:51:46
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 16 stycznia 2020 15:25:59 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

    > Adam, ile cie wyniosło od kilowata?

    4,1 tys. Przy czym ja mam SolarEdga z optymalizatorami i panele JA Solar,
    czyli towar prima sort ;) Teraz "mój" instalator robi mojej koleżance
    instalację - też JA Solary, też blisko 10kW tylko na falowniku SOLIS
    (dobry chińczyk) i z łatwiejszym montażem na dachówce betonowej (i tylko
    dwie łatwe połacie - u mnie miał dużo bardziej przerypane) i ją policzył
    już 3,6 tys / kWp i to mi się wydaje fajną ceną. Jeszcze inny instalator
    mi proponował panele leapton (chińskie chińczyki ;) i jakiś chińsko-chiński
    falownik za 3,3 tys kWp. Ale u mnie bez optymalizatorów to by działało
    słabo jak obserwuję co się dzieje (no, teraz w zimie kiedy słońce jest
    nisko - z rana przez 3-4h przesuwa się na panelach cień słupa
    energetycznego i jak solaredge wyciąga w tym czasie 15-20kWh tak instalacja
    bez optymalizatorów pewnie nic by nie wyciągała.

    Cena 5k / kWp to kosmos, chyba, że to jakiś solaredge na drogich panelach typu LG czy
    Sharp :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 7. Data: 2020-01-16 16:52:26
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    > ale ich beda wtedy o 11k tansze ;)

    Za darmo ich nie dostaną :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 8. Data: 2020-01-16 18:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Adam Sz. a...@g...com ...

> [...]
    > i jak solaredge wyciąga w tym czasie 15-20kWh tak instalacja bez
    > optymalizatorów pewnie nic by nie wyciągała.

    Na czym polega praca takiego optymalizatora?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nic tak ludzi nie gorszy jak prawda. Czasem nasuwa się myśl,

  • 9. Data: 2020-01-16 19:36:14
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

> [...]
    > albe próbowałem wysondować ceny, wyszło ze kosztowałoby 5000zł/kWp co wydało mi

    U rodziców był sprzedawczyk z Fotona. Za 3,35kW na nietrudnym dachu
    zawinszował sobie 22 tys. brutto :]

    L.

  • 10. Data: 2020-01-16 19:39:16
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 16 stycznia 2020 19:00:03 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:
    > Na czym polega praca takiego optymalizatora?

    Szuka punktu pracy prądowo-napięciowego dla pojedynczego panela a nie
    całego łańcucha. To tak w dużym skrócie.

    L.