  • 1. Data: 2015-05-28 08:33:07
    Temat: Paroszczelny montaż okien
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Czy jest sens ekonomiczny dla *inwestora* :-) płacenia za paroszczelny
    (dla zmylenia przeciwnika nazywany też ciepłym) montaż okien?

    Dom z wentylacją mechaniczną (czyli zależy mi na maksymalnej szczelności
    okien), ramy licowane z murem.

    Zakładam że podczas robienia elewacji wykonawca nie da ciała (węgarki,
    zwrócenie szczególnej uwagi na montaż parapetów, etc).

    Piotrek

  • 2. Data: 2015-05-28 08:49:27
    Temat: Re: Paroszczelny montaż okien
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-05-28 o 08:33, Piotrek pisze:
    > Czy jest sens ekonomiczny dla *inwestora* :-) płacenia za paroszczelny
    > (dla zmylenia przeciwnika nazywany też ciepłym) montaż okien?

    Czym się różni ciepły montaż od zimnego?

    --
    MN

  • 3. Data: 2015-05-28 08:55:27
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2015-05-28 08:49, Marcin N wrote:

    > Czym się różni ciepły montaż od zimnego?

    Paroszczelny montaż (o nim pisałem) polega na oklejeniu ramy okna z
    zewnątrz taśma paroprzepuszczalną i od wewnątrz taśmą paroszczelną.

    Co generalnie ma zabezpieczyć przez armagedonem jaki się na pewno
    wydarzy jak zawilgotnieje pianka poliuretanowa ;-)

    Bardziej mi to wygląda na gusła ale wolę spytać.

    Piotrek

  • 4. Data: 2015-05-28 09:16:24
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Piotrek" napisał w wiadomości grup
    .pl...

> [...]

    > Zakładam że podczas robienia elewacji wykonawca nie da ciała (węgarki,
    > zwrócenie szczególnej uwagi na montaż parapetów, etc).

    No i to jest kluczowe. Jeśli do tynkowania zamierzasz wziąć partaczy to będą
    szpary więc lepiej zapłacić za te dodatkowe taśmy uszczelniające by ich nie
    było. Ale jeśli do tynkowania weźmiesz fachowców to zarówno od środka jak i
    od zewnątrz przy oknie będą listwy tynkarskie z uszczelką. Nawet jak po
    latach pianka się ugniecie i pojawi się szpara przy ramie to nadal będzie
    szczelnie.

    Dlatego IMO lepiej okna montować tradycyjnie a zaoszczędzone pieniądze
    przeznaczyć na lepszych tynkarzy :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 5. Data: 2015-05-28 09:18:49
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-05-28 o 08:55, Piotrek pisze:

> [...]
    > wydarzy jak zawilgotnieje pianka poliuretanowa ;-)
    >
    > Bardziej mi to wygląda na gusła ale wolę spytać.

    :)

    Brzmi to bardziej jak montowanie elementów dekoracyjnych niż poważne
    zabezpieczanie przed wilgocią.

    --
    MN

  • 6. Data: 2015-05-28 09:45:05
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 28 maja 2015 08:33:04 UTC+2 użytkownik Piotrek napisał:
    > Czy jest sens ekonomiczny dla *inwestora* :-) płacenia za paroszczelny
    > (dla zmylenia przeciwnika nazywany też ciepłym) montaż okien?

    Cos Ci sie pomieszalo. Cieply montaz to montaz okien w warstwie ocieplenia,
    a nie w murze. Zwykle zaklada sie tez wtedy wlasciwe tasmy na zewnatrz
    i w srodku. Jednak pomylily Ci sie pojecia :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 7. Data: 2015-05-28 09:48:31
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > Cos Ci sie pomieszalo. Cieply montaz to montaz okien w warstwie
    > ocieplenia,
    > a nie w murze. Zwykle zaklada sie tez wtedy wlasciwe tasmy na zewnatrz
    > i w srodku. Jednak pomylily Ci sie pojecia :)

    Nie pomyliły. Marketing tak to teraz sprzedaje -> kup komplet taśm a
    zaoszczędzisz na ogrzewaniu :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 8. Data: 2015-05-28 10:22:49
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2015-05-28 09:45, Adam Sz. wrote:

    > Cos Ci sie pomieszalo. Cieply montaz to montaz okien w warstwie ocieplenia,
    > a nie w murze. Zwykle zaklada sie tez wtedy wlasciwe tasmy na zewnatrz
    > i w srodku. Jednak pomylily Ci sie pojecia :)

    Oczywiście wiem jaka jest różnica i dlatego napisałem paroszczelny.

    Aczkolwiek zgaduję, że lepiej się toto sprzedaje jako ciepły i dlatego w
    ofertach opisują usługę jako ciepły montaż.

    Piotrek

  • 9. Data: 2015-05-28 10:26:28
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2015-05-28 09:16, Ergie wrote:
> [...]
    > to nadal będzie szczelnie.
    >
    > Dlatego IMO lepiej okna montować tradycyjnie a zaoszczędzone pieniądze

    I tej wersji będę się trzymał. Dzięki za potwierdzenie.

    Piotrek

  • 10. Data: 2015-05-28 11:59:24
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-05-28 o 10:22, Piotrek pisze:

    > Oczywiście wiem jaka jest różnica i dlatego napisałem paroszczelny.
    >
    > Aczkolwiek zgaduję, że lepiej się toto sprzedaje jako ciepły i dlatego w
    > ofertach opisują usługę jako ciepły montaż.

    Czemu w ogóle nie dodają tego gratis? Ile kosztują te dwie taśmy? Nawet
    jeśli są "magiczne" to pewnie jest to pomijalna kwota przy cenie okna.

    --
    MN