  • 1. Data: 2017-05-08 08:28:46
    Temat: Pasternak - refleksje.
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Wczoraj wykopałam z grządki ostatnie korzenie pasternaku, żeby wrzucić je
    do rosołu - pasternak świetnie dosmacza rosołek, a ugotowane w rosole
    korzenie to dla mnie przysmak.

    Tak, świeży pasternak na wiosnę to jest to! Super warzywo - przechowuje się
    świetnie w piwnicy przynajmniej do Wielkanocy (ostatnie jego korzenie
    zużyłam na sałatkę wielowarzywną), a w gruncie, jak się okazuje, jeszcze
    lepiej. Nawet na moim mrozowymi zastoisku, gdzie zima wykańcza wszystkie
    warzywa!

    Ostatnio dowiedziałam się, że może być uprawiany z rozsady - i to dla mnie
    świetna sprawa, bo mogę przyspieszyć jego planowanie wysiewając (pęsetą)
    namoczone i skiełkowane nasionka do plastikowych wielodoniczek - a po
    Zimnych Ogrodnikach spokojnie wysadzić ma grządkę. Pasternak w gruncie
    długo kiełkuje, więc ze względu na czas i wygodę wolę jednak mieć rozsadę,
    co radzę też innym potencjalnym i aktualnym amatorom tego smacznego warzywa
    :-)