  • 1. Data: 2019-06-26 10:53:37
    Temat: Pęknięta wanna akrylowa
    Od: t...@g...com

    Witam,
    Mam taki problem: żonie spadł do wanny akrylowej ciężki flakon z perfumami i pojawiło
    się pęknięcie, a wręcz odstający kawałek akrylu wielkości 1 zł. Podchodzi on wodą i
    wyciska się z niego brązowa ciecz. Próbowałem to naprawić takim zestawem
    https://www.leroymerlin.pl/farby-lakiery-i-kleje/far
    by-i-srodki-specjalistyczne/emalie-reparacyjne/zesta
    w-naprawczy-cramer,p43206,l1159.html ale podziałało to przez tydzień i popękało, bo
    jednak wanna cały czas pracuje pod wpływem ciężaru wody i kąpiącego. Nie za bardzo
    mogę tą wanną wymienić (nietypowy kształt, już nie produkowane), a remont łazienki to
    planuję dopiero za 2-3 lata.
    Czym da się to w ogóle naprawić? Próbować ten odłażący kawałek przykleić czy może go
    wyrwać i dziurę uzupełnić? Czym?
    Czy może przywyknąć :-( i modlić się żeby wanna nie zaczęła przeciekać sąsiadowi na
    głowę?

  • 2. Data: 2019-06-26 12:48:24
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Kup folie samoprzylepna w kolorze wanny i naklej z kilku centymetrowym zapasem latke.
    Jak latka zacznie sie odklejac to zerwij i naklej nastepna. Dwa lata jak da brata i
    na zyletkach da sie przelezec.

  • 3. Data: 2019-06-26 15:07:47
    Temat: Odp: Pęknięta wanna akrylowa
    Od: "Twardy" <x...@x...onet.pl>

    Zenek Kapelinder wrote:
> [...]
    > centymetrowym zapasem latke. Jak latka zacznie sie odklejac to zerwij
    > i naklej nastepna. Dwa lata jak da brata i na zyletkach da sie

    A Ty masz równo pod sufitem?

    --
    Pozdr.
    T.

  • 4. Data: 2019-06-26 16:15:35
    Temat: Re: Pęknięta wanna akrylowa
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2019-06-26 o 10:53, t...@g...com pisze:

    > Czym da się to w ogóle naprawić? Próbować ten odłażący kawałek przykleić czy może
    go wyrwać i dziurę uzupełnić? Czym?

    Spróbuj tego:
    https://allegro.pl/oferta/acrifix-192-klej-do-plexi-
    poliweglan-pcv-pleksi-6702919558
    lub
    https://allegro.pl/oferta/acrifix-116-klej-do-plexi-
    poliweglan-pcv-pleksi-6790781773

    Kleiłem którymś z nich(teraz nie pamiętam którym) plexi, do akrylu też
    powinno się nadać.
    Nie pamiętam tylko czy w instrukcji czy gdzieś indziej doczytałem, że to
    się ładnie utwardza pod wpływem promieni UV. U mnie i tak plexi było
    wystawione na słońce, więc się tym jakoś nie przejmowałem. Ty w razie
    czego załatw sobie jakąś lampę UV.

  • 5. Data: 2019-06-27 00:16:31
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W przeciwienstwie do ciebie miętki mam rowno pod sufitem. Chociaz nie udaje ze jestem
    kims innym.

  • 6. Data: 2019-06-27 09:12:44
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2019-06-26 o 16:15, nadir pisze:

> [...]
    > się ładnie utwardza pod wpływem promieni UV. U mnie i tak plexi było
    > wystawione na słońce, więc się tym jakoś nie przejmowałem. Ty w razie

    W "załatwieniu" lampy UV pomoże żona. Wystarczy, że zagada do swojej
    babki od manicure. Ona ma na pewno jakąś starą lampę, w której nie
    wszystkie diody UV są sprawne. Wystarczy dobrać się do tych jeszcze
    działających diód i utwardzenie UV nie stanowi problemu :)

    --
    viktorius

  • 7. Data: 2019-06-27 09:28:42
    Od: t...@g...com

    W dniu czwartek, 27 czerwca 2019 09:12:45 UTC+2 użytkownik viktorius napisał:

    > W "załatwieniu" lampy UV pomoże żona.
    Ten drugi nie potrzebuje UV, więc chyba ten zamówię. A co do pierwszego... mam taki
    a'la pisak z diodą UV, może by stykło.
    Dzięki za odpowiedzi, potestuję to i dam znać za jakiś czas jaki wynik.

  • 8. Data: 2019-06-27 15:56:20
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2019-06-27 o 09:28, t...@g...com pisze:

    > Ten drugi nie potrzebuje UV, więc chyba ten zamówię. A co do
    > pierwszego... mam taki a'la pisak z diodą UV, może by stykło.

    Oprócz zakładów kosmetycznych przychodzi mi jeszcze do głowy jakiś
    kantor/bank czy stomatolog, oni też używają lamp UV. Może ktoś Ci coś
    wypożyczy, można też kupić świetlówki UV, ale na jednorazową robotę, to
    chyba szkoda kasy.

    > Dzięki za odpowiedzi,

    Oczywiście trzeba to pęknięcie dobrze wysuszyć i odtłuścić.

    > potestuję to i dam znać za jakiś czas jaki wynik.

    Daj koniecznie, bo sam jestem ciekawy czy, to się sprawdzi w przypadku
    wanny akrylowej, a pewnie innym się też przyda.

  • 9. Data: 2019-06-27 16:18:33
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2019-06-27 o 15:56, nadir pisze:

> [...]
    > kantor/bank czy stomatolog, oni też używają lamp UV. Może ktoś Ci coś
    > wypożyczy, można też kupić świetlówki UV, ale na jednorazową robotę, to

    https://allegro.pl/oferta/dioda-power-led-3w-epileds
    -uv-420-430nm-45mil-7915859949

    Dlatego pisałem o kosmetyczce, bo takie diody w lampie kosmetycznej
    wymieniałem. Drogo nie jest, można się pokusić nawet o jednorazowy
    zakup. Do tego trzeba mieć kawałek amelinium, bo diody muszą mieć
    odprowadzone ciepło i jakiś zasilacz. Może być 12V, 3 diody połaczone
    szeregowo. Na oczy wtedy dobre okulary z działającym filtrem UV i można
    masę utrwalać :)

    W lampie, którą naprawiałem, było 10 sztuk diód po 3W każda. Mocy więc
    sporo, lakier na paznokciach wtedy się utrwala w kilkadziesiąt sekund.
    Nie sądzę, żeby pisak UV, czy czytnik banknotów miały taką moc, żeby w
    rozsądnym czasie przeprowadzić reakcję chemiczną. Może faktycznie
    stomatolog, ale tam zaś jest mocno punktowe źródło światła :(

    > Oczywiście trzeba to pęknięcie dobrze wysuszyć i odtłuścić.

    > Daj koniecznie, bo sam jestem ciekawy czy, to się sprawdzi w przypadku
    > wanny akrylowej, a pewnie innym się też przyda.

    Ja bym jeszcze od dołu podkleił matę z włókna szklanego zatopioną w
    żywicy. Dla wzmocnienia miejsca pęknięcia. Może to już osłabione i
    podczas kąpieli są naprężenia, które powodują ponowne pęknięcia.

    Tylko nie wiadomo, czy da radę dostać się pod wannę, czy może zabudowana
    "na amen"?

    --
    viktorius

  • 10. Data: 2019-06-27 16:31:04