  • 1. Data: 2018-08-11 18:45:43
    Temat: Pellet czy ekogroszek
    Od: "Twardy" <x...@x...onet.pl>

    Jestem na etapie ogrzewania co.
    Gazu nie ma i nie nie bedzie przez najblizsze lata.
    W takim ukladzie co wybrac - pellet czy ekogroszek?

    Pozdrawiam T.

  • 2. Data: 2018-08-11 18:58:06
    Od: Piotrek Paradysz <p...@g...com>

    PC

  • 3. Data: 2018-08-11 19:01:49
    Od: Budyń <b...@g...com>

    gdybys był na etapie budowy ocieplenia dałoby się zrobić tyle by wystarczyła pompa
    ciepła.
    Wobec tego zostaje ci singiel.

    b.

  • 4. Data: 2018-08-11 19:57:33
    Temat: Re: Pellet czy ekogroszek
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 8/11/2018 6:45 PM, Twardy wrote:
    > W takim ukladzie co wybrac - pellet czy ekogroszek?

    Zazwyczaj piec na ekogorszek potrafi spalać pellet. Jest zupełnie inną
    sprawą z jaką sprawnością i z jakimi problemami, ale potrafi. Ogólnie to
    jest mozliwe. W drugą stronę nie. Ponadto z pelletem w moim rejonie są
    ciągle kłopoty z dostawą, co chwile tylko slyszę ze producent pelletu
    czeka na dostawe pelletu. Nie widze poprawy od kilku lat, bywa że czekam
    2-3 tygodnie az się pojawi. To nie problem z jednym sprzedawcą, tylko
    taki ogólnie w tym rejonie a moze i w kraju. Dodatkowo pellet ma tak
    różną i niekontrolowaną jakość że coraz częsciej z popielnika wyciągam
    spieki. Gorsze niż po węglu. Może mieszają z grafenem.

    Piec na paliwo powinien być ostatnią opcją jaką masz, ale jak nie ma
    innych to z dwojga zlego wybrałbym jednak ekogroszek i palił pelletem
    jak jest a jak nie ma to węglem.

  • 5. Data: 2018-08-11 20:20:47
    Od: l...@g...com

    Jak coś jest do wszystkiego to jest do kitu. Palenie ekogrochem jest dobre dla
    węglowych koneserów. Pellet to też ślepa uliczka. Jak nie gaz to prund.

  • 6. Data: 2018-08-11 22:32:05
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-08-11 o 18:45, Twardy pisze:

    > Jestem na etapie ogrzewania co.
    > Gazu nie ma i nie nie bedzie przez najblizsze lata.
    > W takim ukladzie co wybrac - pellet czy ekogroszek?
    > Pozdrawiam T.

    Ani jedno, ani drugie.

    Pompę ciepła.

    Budujesz się czy już jesteś wybudowany? Jaki system ogrzewania?
    Grzejniki czy podłogówka?

  • 7. Data: 2018-08-11 23:27:24
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 11 sierpnia 2018 22:32:03 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:

    > Ani jedno, ani drugie.
    Niby racja ale mało wiemy
    > Pompę ciepła.
    Do 50 letniego nieocieplonego domu z pustaka betonowego też?
    > Budujesz się czy już jesteś wybudowany? Jaki system ogrzewania?
    > Grzejniki czy podłogówka?
    A jak grzejniki wysokotemperaturowe ma to też PC polecisz?
    Nie uważasz z najpierw powyższe pytania powinny być a dopiero potem ew polecenie PC?
    A teraz możesz ubliżać;)

  • 8. Data: 2018-08-12 10:10:49
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 11.08.2018 18:45, Twardy pisze:

    > Gazu nie ma i nie nie bedzie przez najblizsze lata.
    > W takim ukladzie co wybrac - pellet czy ekogroszek?

    W takim układzie Ty wiesz najlepiej, dlaczego chcesz
    wybrać między pelletem a ekogroszkiem, a nie na ten
    przykład - między PC wodną i powietrzną. Dlatego na
    proste pytanie - prosta odpowiedź, w formie przypowieści.
    Budowniczy mojego domu przeszedł taką drogę z ogrzewaniem
    domu i wody, dążąc do jak najlepszego połączenia przyjemnego
    (mało roboty) z pożytecznym (tanie grzanie): śmieciuch -
    olej opałowy - ekogroszek - pellet - gaz ziemny + solary.
    Ty idź tą drogą, tylko w odwrotnej kolejności. Solary
    zresztą są dobre w każdej opcji, dając ciepłą wodę prawie
    za darmo (jakaś el. pompka tam pracuje) od wiosny do
    jesieni (a nawet zimą), gdy tylko słońce na niebie.

  • 9. Data: 2018-08-12 10:27:22
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 11 Aug 2018 18:45:43 +0200, Twardy

    > Jestem na etapie ogrzewania co.

    W domu kalafiory i wentylacja grawitacyjna?

    > Gazu nie ma i nie nie bedzie przez najblizsze lata.

    Jest jeszcze gaz z butli. Jakie dom ma zapotrzebowanie?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 10. Data: 2018-08-12 10:30:23
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 11 Aug 2018 19:57:33 +0200, Sebastian Biały

    > Może mieszają z grafenem.

    Raczej mielą płyty razem z klejem, lakierami i innymi przydatkami. :P Ergo,
    pierdolet jest mniej więcej tak samo "zdrowy" jak "eko"pierdzioszek, co
    zresztą dobitnie pokazały badania ICHPW z zeszłego roku.

    --
    Pozdor
    Myjk