  • 1. Data: 2014-09-17 07:35:22
    Temat: Piec gazowy czy inny ??
    Od: abracham <l...@n...eu>

    Planowałem piec gazowy, ale nie wiem czy ceny gazu nie pójdą w góre.
    Nie chce mi się bawić na dosypywanie węgla czy drewna do pieca co pare
    dni, dlatego taki piec wybrałem, ale jak ceny podskoczą bardzo w góre to
    chyba nie będe miał wyboru.

  • 2. Data: 2014-09-17 08:24:55
    Temat: Re: Piec gazowy czy inny ??
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 17 Sep 2014 07:35:22 +0200, abracham napisał(a):

> [...]
    > Nie chce mi się bawić na dosypywanie węgla czy drewna do pieca co pare
    > dni, dlatego taki piec wybrałem, ale jak ceny podskoczą bardzo w góre to

    I...?

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 3. Data: 2014-09-17 08:31:54
    Od: abracham <l...@n...eu>

    i jak myslicie pojdzie w góre czy nie

  • 4. Data: 2014-09-17 08:34:44
    Od: ZS <a...@w...pl>

    W dniu 2014-09-17 o 08:31, abracham pisze:
    > i jak myslicie pojdzie w góre czy nie
    Na grupie tyle wróżek... :) Można przyjąć że na 50% pójdzie. Właściwie
    to na 100% tylko nie wiadomo czy tylko tyle co inflacja czy więcej.

  • 5. Data: 2014-09-17 08:37:57
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 17.09.2014 08:31, abracham pisze:
    > i jak myslicie pojdzie w góre czy nie
    To czy pójdzie w górę czy nie, zależy w dużej mierze od naszego rządu, a
    więc w pewien sposób od nas samych. Wojna na Ukrainie to tylko jeden ze
    składników. Polska jako państwo płaci za gaz jedną z wyższych cen w
    europie, więc nawet jak pójdzie w górę to dla nas to będzie stosunkowo
    mało odczuwalne.
    Gaz i prąd mają jednak tą zaletę, że w parę minut, i na parę minut
    możesz zagrzać część mieszkania. z węglem nie będzie to takie proste.

    ToMasz

  • 6. Data: 2014-09-17 09:40:18
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2014-09-17 08:37, ToMasz pisze:
    > To czy pójdzie w górę czy nie, zależy w dużej mierze od naszego rządu, a

    Ładnie to ująłeś :) ja bym powiedział od niekompetencji naszego rządu,
    to co on wyprawia to głowa boli, wczoraj na PR3 po 12 była audycja "za a
    nawet przeciw" i9 było o gazie, nasi dali du..y jak mało kto,
    podpisali kilka lat temu kontrakt na gaz lng z Kataru, gaz o 50% droższy
    niż teraz ruski, na dodatek gazoport nie skończony i nawet gdyby mógł
    odbierać gaz to i tak nie ma połączenia z rurami w kraju,
    1 dostawa gazu z kataru jest na koniec roku, a że nie ma go jak odebrać
    to będziemy jeszcze katarowi płacić za przechwanie.
    Zaszczelić tych durni to mało, powinni być łamani kołem wszyscy rządzący
    tak z 15lat wstecz minimum.

> [...]
    > składników. Polska jako państwo płaci za gaz jedną z wyższych cen w
    > europie, więc nawet jak pójdzie w górę to dla nas to będzie stosunkowo
    Będzie, już mamy prawie najdroższy w europie a w stosunku do zarobków to
    szkoda gadać.

    > Gaz i prąd mają jednak tą zaletę, że w parę minut, i na parę minut
    > możesz zagrzać część mieszkania. z węglem nie będzie to takie proste.
    To zależy od ogrzewania a nie rodzaju opału.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 7. Data: 2014-09-17 14:08:06
    Od: krak <s...@g...pl>

    W dniu 2014-09-17 08:31, abracham pisze:
    > i jak myslicie pojdzie w góre czy nie

    Jeśli gaz zdrożeje to węglarze raczej nie zostawią dziury i zaraz doszusują.

  • 8. Data: 2014-09-17 15:41:35
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 17 września 2014 14:08:06 UTC+2 użytkownik krak napisał:

    > Je�li gaz zdro�eje to w�glarze raczej nie zostawi� dziury i zaraz
    doszusujďż˝.

    Oczywiście że węgiel zdrożeje jak by zdrożał gaz, ale zachowany zostanie zbliżony do
    dzisiejszego stosunek do ceny gazu. Według jakiś tam ekspertów ceny nośników w Polsce
    są wysokie przez monopolistów wytwarzających prąd. Nie chcą oni dopuścić do tego
    żeby w Polsce prąd mógł być kupowany na wolnym rynku bo jest dużo tańszy i by dostali
    po dupie.

  • 9. Data: 2014-09-17 16:50:15
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-09-17 07:35, abracham pisze:
> [...]
    > Nie chce mi się bawić na dosypywanie węgla czy drewna do pieca co pare
    > dni, dlatego taki piec wybrałem, ale jak ceny podskoczą bardzo w góre to

    Prąd Polska wytwarza sama. Gaz kupuje od obcych.

    Wniosek jasny - ogrzewać prądem. Pompy ciepła są już całkiem tanie.
    Ledwo kilka tys zł droższe od instalacji gazowej z piecem.

    --
    MN

  • 10. Data: 2014-09-18 09:47:53
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2014-09-17 o 16:50, Marcin N pisze:

    > Prąd Polska wytwarza sama. Gaz kupuje od obcych.
    >
    > Wniosek jasny - ogrzewać prądem. Pompy ciepła są już całkiem tanie.
    > Ledwo kilka tys zł droższe od instalacji gazowej z piecem.

    Masz rację, sama pompa kopsztuje tyle co piec z instalacją.
    A gdzie koszt DZ?

    --
    Pete