  • 1. Data: 2018-03-01 18:13:07
    Temat: Pierwsza zima z pompą ciepła 7 kW - wrażenia
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    To mój pierwszy sezon zimowy w domu.
    Dom drewniany szkieletowy, 20 cm wełny + 12 cm styropianu, Powierzchnia
    podłogi około 125 m2.

    Mam pompę ciepła powietrzną Panasonic 7 kW, która zasila zbiornik wody
    300 litrów oraz podłogówkę.
    Rekuperator o deklarowanej sprawności ponad 90% pracuje na wydajności
    około 50 m3/h.

    Minął około tydzień odkąd temperatury spadły poniżej -10 st C. W
    podłogówce mam temperaturę ok 26-27 st C, w domu temperatura spadła w
    ostatnich 3 dniach z 21 do 19 st C. Przed chwilą podniosłem temperaturę
    o 2 st.

    Rachunek za prąd, który przyszedł za grudzień i styczeń wyniósł 900 zł.
    Cały dom działa na prąd nie mamy gazu. Szacuję, że 400 zł to życie, 100
    zł ciepła woda w kranach a 400 zł to ogrzewanie.

    Czekam na nowy rachunek. Spodziewam się wyższej kwoty - bo teraz jest
    zimniej.

    Wrażenia: pompa się sprawdza.

    --
    MN

  • 2. Data: 2018-03-01 20:47:21
    Temat: Re: ierwsza zima z pompą ciepła 7 kW - wrażenia
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 01.03.2018 o 18:13, Marcin N pisze:
    > Mam pompę ciepła powietrzną Panasonic 7 kW, która zasila zbiornik wody
    > 300 litrów oraz podłogówkę.

    Też mam powietrzną - chińczyka ze sprężarką panasa 11kW. Jestem w
    trakcie zmiany z G11 na G12w - bo obliczenia mi mówią, że sama ta zmiana
    powinna dać 5-10% oszczędności. Zakładam że masz inwertera, a bawisz się
    w taryfę dzień/noc?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 3. Data: 2018-03-01 21:10:14
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

> [...]
    > trakcie zmiany z G11 na G12w - bo obliczenia mi mówią, że sama ta zmiana
    > powinna dać 5-10% oszczędności. Zakładam że masz inwertera, a bawisz się

    Tak - pompa ma inwerter i nie - nie mam taryfy dzień/noc. Za dużo prądu
    pobieramy za dnia, żeby nam się to opłacało.

    --
    MN

  • 4. Data: 2018-03-01 21:18:08
    Temat: Re: Pierwsza zima z pompą ciepła 7 kW - wrażenia
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 1 marca 2018 18:13:05 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:

> [...]
    > zł ciepła woda w kranach a 400 zł to ogrzewanie.
    >
    > Czekam na nowy rachunek. Spodziewam się wyższej kwoty - bo teraz jest

    Moja sąsiadka ma "murowańca" - ogrzewa 280m2, dom w całości na prąd
    (indukcja etc). Trzyma 22 w dzień i 24 w nocy. listopad/grudzień - 600 pln,
    styczeń-luty - 900 pln. Gruntówka 16kW :) Pompa z DZ i instalacją wyszła
    ok 25k pln.

    Gruntówki górą ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 5. Data: 2018-03-01 21:25:47
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 1 Mar 2018 18:13:07 +0100, Marcin N napisał(a):

    > Rachunek za prąd, który przyszedł za grudzień i styczeń wyniósł 900 zł.
    > Cały dom działa na prąd nie mamy gazu. Szacuję, że 400 zł to życie, 100
    > zł ciepła woda w kranach a 400 zł to ogrzewanie.

    Jeśli można spytać, to ile kosztowała ta pompa całościowo, z montażem?

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 6. Data: 2018-03-01 21:53:13
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2018-03-01 o 21:25, Maciek pisze:

    > Jeśli można spytać, to ile kosztowała ta pompa całościowo, z montażem?

    O ile pamiętam, to ok. 22 tys. W tym zbiornik 300 litrów oraz montaż
    całości. Sama pompa ze 14-15 tys.

    --
    MN

  • 7. Data: 2018-03-01 21:58:26
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2018-03-01 o 21:18, Adam Sz. pisze:

> [...]
    > styczeń-luty - 900 pln. Gruntówka 16kW :) Pompa z DZ i instalacją wyszła

    Za same odwierty sąsiedzi płacili u mnie 15 tys zł. Do tego pompa 16 kW
    to z 18 tys. Do tego zbiornik na wodę 3-4 tys, montaż ze 3 tys.

    Nijak nie wyszłoby mi 25 tys.

    --
    MN

  • 8. Data: 2018-03-01 22:01:22
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2018-03-01 o 21:18, Adam Sz. pisze:
    > Gruntówki górą;)

    I jeszcze jedna sprawa: przy temperaturze za oknem powyżej zera -
    praktycznie nie ma różnicy między tymi typami pomp. Latem wręcz
    powietrzna wychodzi taniej (przy podgrzewaniu wody do kranów). Gruntowa
    zyskuje tylko przy siarczystych mrozach. W małym domu ta różnica nigdy
    się nie zwróci.

    --
    MN

  • 9. Data: 2018-03-01 23:49:02
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 1 marca 2018 21:58:25 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:

    > Za same odwierty sąsiedzi płacili u mnie 15 tys zł. Do tego pompa 16 kW
    > to z 18 tys. Do tego zbiornik na wodę 3-4 tys, montaż ze 3 tys.
    >
    > Nijak nie wyszłoby mi 25 tys.

    Bo odwierty są drogie. DZ poziome wychodzi 4 x taniej i w lato ma lepsze
    parametry ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 10. Data: 2018-03-01 23:55:03
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

> [...]

    > Za same odwierty sąsiedzi płacili u mnie 15 tys zł. Do tego pompa 16 kW
    > to z 18 tys. Do tego zbiornik na wodę 3-4 tys, montaż ze 3 tys.

    No dobra ale Ty masz pompę 7kW. Gruntówka 7kW to 13,5k pln. Do tego DZ
    poziome w zależności od gruntu - jak glina to udałoby się zmieścić pewnie
    w 2,5k pln, bo do ~7kW to by wystarczyły dwie pętle po ~100-120m więc i
    rury tanie i glikolu mało. Da się znacznie taniej niż 25k :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.