  • 1. Data: 2018-11-18 18:47:17
    Temat: Pies na posesji
    Od: "Twardy" <x...@x...onet.pl>

    Wszedł na moja posesje pies, który został zagryziony prze moje psy. Posesja
    jest ogrodzona i była zamknięta.
    Podczas mojej nieobecności posesji piłują 2 psy luźno puszczone wewnątrz
    ogrodzenia zamkniętego.
    Dowiaduje się, ze moje psy zagryzły psa sąsiada, który w jakiś sposób wszedł
    na moja posesje przez ogrodzenie.
    Czy mam się poczuwać do winy?

    --
    Pozdr.
    T.

  • 2. Data: 2018-11-18 19:09:55
    Temat: Re: Pies na posesji
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 18 listopada 2018 18:47:47 UTC+1 użytkownik Twardy napisał:
> [...]
    > ogrodzenia zamkniętego.
    > Dowiaduje się, ze moje psy zagryzły psa sąsiada, który w jakiś sposób wszedł

    w normalnym kraju to nie -a tu wygra ten kto bedzie mial wiekszego
    prawnika :)

    ale poważniej - podstaw za psa sąsiada jego dziecko. I co teraz myslisz?

    b.

  • 3. Data: 2018-11-18 19:21:27
    Od: "Twardy" <x...@x...onet.pl>

    Budyń wrote:
    > W dniu niedziela, 18 listopada 2018 18:47:47 UTC+1 użytkownik Twardy
    > napisał:

    > w normalnym kraju to nie -a tu wygra ten kto bedzie mial wiekszego
    > prawnika :)

    Zdrowe rozumowanie. To tak jakby Ci ktos do mieszkania wlazl a Ty niemozesz
    go wygonic ani sie obronic.

    > ale poważniej - podstaw za psa sąsiada jego dziecko. I co teraz
    > myslisz?

    No tak, ale dziecko nie wejdzie na zamknieta posesje, ponadto do
    rodzica/opiekuna nalezy pilnowanie dziecka.

    --
    Pozdr.
    T.

  • 4. Data: 2018-11-18 19:43:15
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 18.11.2018 18:47, Twardy pisze:

    > Czy mam się poczuwać do winy?

    Zaminuj podwórko, na którym wyleci w powietrze złodziej,
    a potem zapytaj znów: "Czy mam się poczuwać do winy?".

  • 5. Data: 2018-11-18 19:45:56
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sun, 18 Nov 2018 19:21:27 +0100, Twardy wrote:

    > Zdrowe rozumowanie. To tak jakby Ci ktos do mieszkania wlazl a Ty
    > niemozesz go wygonic ani sie obronic.

    Niestety w dzisiejszej Europie nie ma lekko... Za zwyczajne pobicie
    złodzieja można za kratki trafić. Zdrowy rozsądek zanika w zastraszającym
    tempie.

    > No tak, ale dziecko nie wejdzie na zamknieta posesje, ponadto do
    > rodzica/opiekuna nalezy pilnowanie dziecka.

    Z psem dokładnie tak samo, pilnowanie go należy do właściciela. Równie
    dobrze pies zamiast wtargnąć do ciebie, mógł wskoczyć w metro, wysiąść na
    Warszawa Centrum, wbiec na ostatnie piętro Pałacu Kultury i rzucić się z
    okna. Wtedy wina czyja? Przecież nie Sowietów.

    Mateusz

  • 6. Data: 2018-11-18 19:55:14
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 18.11.2018 19:45, Mateusz Viste pisze:

    > Wtedy wina czyja? Przecież nie Sowietów.

    I nie nazistów. Baranie wełniany.

  • 7. Data: 2018-11-18 20:28:05
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 18.11.2018 o 18:47, Twardy pisze:
> [...]
    > ogrodzenia zamkniętego.
    > Dowiaduje się, ze moje psy zagryzły psa sąsiada, który w jakiś sposób

    tak. idź do sąsiada i powiedz mu że oficjalnie, przelewem pokryjesz jego
    straty moralne z tytułu zagryzienia jego psa. następnie zgłoś się do
    tego samego gościa o zadość uczynienie w tej samej kwocie, gdyż
    przejście jego psa na Twój teren, spowodowało taką a nie inną stratę
    finansową.

    ToMasz

  • 8. Data: 2018-11-18 21:24:31
    Od: t-1 <t...@t...pl>

> [...]
    > Warszawa Centrum, wbiec na ostatnie piętro Pałacu Kultury i rzucić się z
    > okna. Wtedy wina czyja? Przecież nie Sowietów.

    No to sytuacja bez wyjścia.
    Na łańcuchu trzymać nie wolno, zamknąć w klatce nie wolno, ubić nie
    wolno, nawet kopnąć w d. nie wolno żeby nie przełaził przez płot. Co czynić?

  • 9. Data: 2018-11-18 22:30:00
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 18.11.2018 20:28, ToMasz pisze:

    > idź do sąsiada i powiedz mu że oficjalnie, przelewem pokryjesz jego straty
    > moralne z tytułu zagryzienia jego psa.

    Nie tylko straty moralne. Zgodnie z kodeksem cywilnym pies jest rzeczą
    (choć Ustawa o ochronie zwierząt w art.1 powiada: "Zwierzę, jako istota
    żyjąca, zdolna do odczuwania cierpienia, nie jest rzeczą") i uszkodzenie/
    zniszczenie cudzej rzeczy podlega postępowaniu karnemu i cywilnemu.

  • 10. Data: 2018-11-18 22:31:35
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 18.11.2018 21:24, t-1 pisze:

    > Co czynić?