  • 1. Data: 2014-11-24 00:56:10
    Temat: Płyta indukcyjna i piekarnik Bosch/Siemens - system kodowy modeli
    Od: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>

    Witam,

    przymierzam się do zakupu płyty indukcyjnej i piekarnika, na razie szukam w
    produktach Bosch i Siemens.

    Czy ktoś umie rozszyfrować system kodowy dla płyt i piekarników tych
    producentów?

    Zapanowała jakaś dziwna moda na tworzenie wielu modeli, które pozornie
    niczym się nie różnią i trudno mi wybrać ten konkretny.

    Np. płyty:

    PIE675N14E

    PIE651F17E

    PIE651B17E

    Wizualnie są takie same (lub prawie), wg strony producenta różnią się tylko
    nazwami panelu sterującego (chociaż na zdjęciach wyglądają prawie tak samo).
    Ciężko znaleźć info czym tak naprawdę się charakteryzują te panele
    sterujące, nawet na stronie Boscha się tego nie dopatrzyłem...

    Jestem już na tyle zirytowany, że mimo przywiązania do marki byłem
    zdecydowany poszukać u innego producenta, ale szybko stwierdziłem, że to
    teraz taki standard i wszyscy mają po kilka (lub kilkanaście jeśli liczyć
    modele z zeszłych lat) podobnych modeli...

    Na stronach sklepów jest jeszcze gorzej, bo tam to już panuje całkowity
    bałagan, pomylone zdjęcia, szczątkowe opisy...

    Podopowie ktoś jak to ogarnąć?

    Wiwo

  • 2. Data: 2014-11-24 08:14:16
    Od: Sławomir Kurek <s...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 24 listopada 2014 00:56:12 UTC+1 użytkownik Wiwo napisał:
    > zdecydowany poszukać u innego producenta, ale szybko stwierdziłem, że to
    > teraz taki standard i wszyscy mają po kilka (lub kilkanaście jeśli liczyć
    > modele z zeszłych lat) podobnych modeli...

    Nie wszyscy http://www.bora.com/en/bora-products/bora-classic/#r
    ange lub http://www.bora.com/en/bora-products/bora-profession
    al/#range

  • 3. Data: 2014-11-24 10:34:06
    Od: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>

    Użytkownik "Sławomir Kurek" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    >Nie wszyscy http://www.bora.com/en/bora-products/bora-classic/#r
    ange lub
    >http://www.bora.com/en/bora-products/bora-professio
    nal/#range

    Wszyscy popularni, powszechnie dostępni, w rozsądnych cenach.

    Dopiszę wyraźnie, bo najwidoczniej podanie modeli płyt było za małą
    wskazówką...

    Szukam płyt w "normalnych" cenach, nie interesują mnie "disajnerskie"
    produkty.

    Wiwo

  • 4. Data: 2014-11-24 19:11:11
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2014-11-24 o 00:56, Wiwo pisze:
> [...]
    > szukam w produktach Bosch i Siemens.
    > Czy ktoś umie rozszyfrować system kodowy dla płyt i piekarników tych

    Ale po co?

    --
    Irokez

  • 5. Data: 2014-11-24 21:34:48
    Od: Kris <k...@g...com>

    A po kiego chcesz się z tego doktoryzować?

  • 6. Data: 2014-11-25 10:09:28
    Od: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>

    ps.com...
    >A po kiego chcesz się z tego doktoryzować?

    Bo chcę wiedzieć czym się różni płyta A od płyty B. Z opisu producenta czy
    sklepów nie zawsze wynikają te różnice, albo ja ich nie widzę.
    Chciałbym spojrzeć na nazwę i wiedzieć, że np. ta płyta jest w wersji
    jednofazowej w kolorze białym. Od razu wiedziałbym, że ten model mnie nie
    interesuje.

    Przykład:
    PIE651F17E

    http://www.ceneo.pl/23316040#tab=spec

    PIE651B17E
    http://www.ceneo.pl/23107291#tab=spec

    Czym różnią się te płyty oprócz ceny? Zdjęcia mają identyczne.
    W opisie jedyna różnica to sterowanie: DirectSelect vs TouchControl

    Tylko to? Czyli jedna litera w opisie (F/B) oznaczałaby rodzaj sterowania.
    Dzięki takim informacjom łatwiej by było selekcjonować produkty wg funkcji i
    wyposażenia.

    Wiwo

  • 7. Data: 2014-11-25 18:17:52
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2014-11-25 o 10:09, Wiwo pisze:

> [...]
    > PIE651F17E
    > PIE651B17E
    >
    > Czym różnią się te płyty oprócz ceny? Zdjęcia mają identyczne.

    No nie mają identycznych zdjęć.
    http://www.bosch-home.pl/produkty/plyty-grzewcze/ind
    ukcyjne/PIE651F17E.html
    http://www.bosch-home.pl/produkty/plyty-grzewcze/ind
    ukcyjne/PIE651B17E.html

    Nie pojmuję dlaczego szukasz wszędzie tylko nie u producenta.
    Poczytaj też o różnicach (Wyświetlacz zużycia energii, regulacja mocy
    suwakiem, funkcja "krótkie czyszczenie", Zabezpiecznie przed dziećmi)
    oraz masz instrukcje instalacji i obsługi.

    --
    Irokez

  • 8. Data: 2014-11-25 22:56:38
    Od: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>

    Użytkownik "Irokez" <n...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    ukcyjne/PIE651B17E.html

    > Nie pojmuję dlaczego szukasz wszędzie tylko nie u producenta.

    Szukałem.
    http://www.bosch-home.pl/product-comparison.html?ps=
    PIE651F17E,PIE651B17E

    Wskaż mi, gdzie są wyszczególnione różnice, np. wskażnik zużycia energii czy
    krótkie czyszczenie.
    Jedyne istotne różnice wykazane to nazwa sterowania (bez wyjaśnienia co
    oznaczają i waga brutto, co ciekawe netto są identyczne).

    > Poczytaj też o różnicach (Wyświetlacz zużycia energii, regulacja mocy
    > suwakiem, funkcja "krótkie czyszczenie", Zabezpiecznie przed dziećmi) oraz
    > masz instrukcje instalacji i obsługi.

    Tak, wiem, tylko na tym etapie nie chcę studiować instrukcji i wyłapywać
    różnic. Na podstawie numeru producenta chciałem zawęzić wybór do 2-3 modeli
    i dopiero wtedy analizować, który spełni moje wymagania.

    Wydawało mi się że zadałem proste pytanie. Rozumiem, że nie znacie na nie
    odpowiedzi. Spoko. Tylko po co te połajanki "po co", "chcesz się z tego
    doktoryzować?, czy linki do absurdalnie drogich modeli?

    Bez niczyjej łaski, w 80% sam ogarnąłem system kodów, więc to nie jest jakiś
    skomplikowany temat. Liczyłem, że ktoś przede mną lub jakiś serwisant ma już
    tą wiedzę, więc zaoszczędzę czas. Niestety muszę się tłumaczyć "po co"...

    Wiwo