  • 1. Data: 2022-05-19 21:59:15
    Temat: Płytka ścienna na podłogę - mozna?
    Od: Majka <k...@g...com>

    Cześć,
    czy na podłogę mogę położyć płytki ścienne?
    Pewnie móc mogę, ale czy to zda egzamin?
    Mam płytki, które mi pasują, cena ) zł, pomieszczenie mało "obciążone" to stara
    kotłownia, w której jest teraz tylko pralka, chemia domowa i suszarnia wypranych
    ciuchów. Praktycznie nie ma ruchu osób poza mną, osoba piorącą 2-3 pralki w tygodniu.

    Czy podział na płytki ścienne i gresy podłogowe muszę zachować?
    Nie mogę położyć sobie płytek na podłogę?

    Majka

  • 2. Data: 2022-05-19 22:49:49
    Temat: Re: Płytka ścienna na podłogę - mozna?
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-05-19 o 21:59, Majka pisze:
> [...]
    >
    > Czy podział na płytki ścienne i gresy podłogowe muszę zachować?
    > Nie mogę położyć sobie płytek na podłogę?
    Pewnie że możesz, tylko nie kładź gładkich szkliwionych bo się na nich
    zabijesz ja będą mokre, podłogowe są zawsze lekko szorstkie.

    --
    Janusz

  • 3. Data: 2022-05-20 12:37:33
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 19.05.2022 22:49, Janusz wrote:
    > podłogowe są zawsze lekko szorstkie.

    Podłogowy gres też jest i szkliwione i polerowane, jak ktoś chce. A że
    mokre = szpagat to inna sprawa.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 4. Data: 2022-05-20 13:00:48
    Od: a a <m...@g...com>

    On Friday, 20 May 2022 at 12:37:35 UTC+2, Mateusz Bogusz wrote:
    > Podłogowy gres też jest i szkliwione i polerowane, jak ktoś chce. A że
    > mokre = szpagat to inna sprawa.
    >
    > --
    > Pozdrawiam,
    > Mateusz Bogusz
    Płytki na ścianę czy na sufit, podloge mają atesty
    I te na ściane nie maja atestu obciążalności płytek na podłoge, czyli popękają pod
    obciązeniem czlowieka

    I zamiast plytek będzie na ziemi terakota, gdy się ją zakituje cementem a potem
    wyrówna maszyną do lastrica

    Ale można, mozna, mozna też szafę, stół z krzeslami przykręcić śrubami do sufitu.

    Niektórym sie to udało, ale zupa niestety splywa w dól

  • 5. Data: 2022-05-20 19:02:00
    Od: ptoki <s...@g...com>

    czwartek, 19 maja 2022 o 14:59:16 UTC-5 Majka napisał(a):
> [...]

    > Czy podział na płytki ścienne i gresy podłogowe muszę zachować?
    > Nie mogę położyć sobie płytek na podłogę?

    Mozna ale nie polecam
    Plytki podlogowe sa duuuuuzo twardsze niz scienne. Wiem cos o tym bo polozylem se
    podlogowe na pasek wokolo na sciany i potem musialem w tym wiercic.
    Nie gwarantuje ze wszystkie scienne sa miekkie i wszystkie podlogowe sa twarde ale te
    co mialem to nie dosc ze sie gruboscia roznily i tym ze scienne zazwyczaj nieco
    wiecej glazury mialy to imho scienne sie beda szybciej rysowac i moga latwiej lamac
    jak przyklejone slabo.

    Jak ci nie wadzi ze ktoras tam peknie albo bedzie matowa po paru sezonach to nie ma
    problemu. Ale nie dam gwarancji ile tych sezonow bedzie.

  • 6. Data: 2022-05-20 22:36:38
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:dabf8503-a813-4605-95df-5237f2b4f8e0n@googlegr
    oups.com>
    user Majka pisze tak:

    > czy na podłogę mogę położyć płytki ścienne?
    > Pewnie móc mogę, ale czy to zda egzamin?

    Jeśli położy się idealnie na rzadką zaprawę
    na równą wylewkę to płytki szybciej się wytrą ;) niż pękną od
    chodzenia.

    ale jak położy pan Zenek na szybkości po taniości
    na gruby grzebień to załamią się w końcu np narożniki.

    --
    Piter

    negocjatorzy ratują samobójców z dachów wieżowców
    dlaczego nie ratują budujących domy

  • 7. Data: 2022-05-21 19:00:14
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 19.05.2022 o 21:59, Majka pisze:
    > Cześć,
    > czy na podłogę mogę położyć płytki ścienne?
    Ja mam takie płytki w pralni na podłodze. Opoczno rocznik 1989. Nic
    złego się nie dzieje, tylko faktycznie są śliskie.
    Najważniejsza rzecz, aby były położone w taki sposób, aby 100% płytki
    było przyklejone, a więc żadne "placki" nie wchodzą w grę, bo rogi będą
    pękać.
    Jacek