  • 1. Data: 2016-09-13 13:01:26
    Temat: Pochwała drożdży
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Po kilkuletniej przerwie zrobiłem w tym roku wino z wiśni. Zwykle
    używałem drożdży marki Zamojscy, a teraz kupiłem Fermivin PDM do
    trudnych warunków fermentacji. Muszę przyznać, że nawet nie sądziłem, że
    jest taka różnica w działaniu drożdży. Ten Fermivin spisał się świetnie
    i wino wyszło naprawdę dobre (kolor, smak, moc i zapach). W porównaniu z
    produkcją z lat poprzednich na innych drożdżach - niebo a ziemia. Jakby
    ktoś z Koleżanek i Kolegów zamierzał coś jeszcze w tym roku nastawić, to
    polecam.
    Jacek

  • 2. Data: 2016-09-14 08:31:55
    Temat: Re: Pochwała drożdży
    Od: mirzan <l...@g...com>

    W dniu wtorek, 13 września 2016 13:01:27 UTC+2 użytkownik Jacek napisał:
> [...]
    > produkcją z lat poprzednich na innych drożdżach - niebo a ziemia. Jakby
    > ktoś z Koleżanek i Kolegów zamierzał coś jeszcze w tym roku nastawić, to

    Nastaw jeszcze z jabłek. Wychodzą świetne wina,nie mają nic wspólnego ze znanym
    jabolem.

  • 3. Data: 2016-09-14 16:24:58
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 14.09.2016 o 08:31, mirzan pisze:

    > Nastaw jeszcze z jabłek. Wychodzą świetne wina,nie mają nic wspólnego ze znanym
    jabolem.

    Za rok spróbuję, bo na razie wiśniowego mam 30 litrów, więc do Bożego
    Narodzenia wystarczy aż nadto ;-)
    Jacek

  • 4. Data: 2016-09-14 17:40:12
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    >Nastaw jeszcze z jabłek. Wychodzą świetne wina,nie mają nic wspólnego ze
    >znanym jabolem.

    ja sie chetnie podepne... mam wszystko co trzeba poza drozdzami...
    jakie kupic?
    jakis przepis? sokowirowka? razem z pestkami czy bez? moszcz podgrzewac czy
    przelac wrzatkiem?
    a sam sok - rozcienczac? pewnie tak jesli chodzi o dopelnienie do balona,
    ale tak generalnie?

  • 5. Data: 2016-09-14 18:29:17
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 14.09.2016 o 17:40, abn140 pisze:

> [...]
    > przelac wrzatkiem?
    > a sam sok - rozcienczac? pewnie tak jesli chodzi o dopelnienie do balona,

    Ja kupowałem przez internet na stronie http://www.malinowynos.pl/
    Aby owoce lepiej puszczały sok mają tam Pektoenzym. Na stronie podają
    też przepis, jak robić sok. Ja tego osobiście na jabłkach nie
    testowałem, ale próbowałem na jeżynach i wiśniach. Na oko efekt dobry.
    Jacek