  • 1. Data: 2020-05-24 15:57:31
    Temat: Pod orzechem
    Od: k...@g...com

    Witam,
    Jaka roslina utrzyma się pod orzechem wloskim?
    Mam plac, okrąg golej ziemi pod drzewem.
    Trawnik nie chce się pod tym drzewem utrzymać.
    Trawnik "zapuszczony", przeksztalcony w łąkę też nie, nawet mlecze, skrzypy czy perz
    nie chcą tu rosnąć.
    Co mozna miec pod orzechem oprócz klepiska?
    Sa jakies roslinki, które tu przetrwają? Najlepiej jakaś niska pokrywa, plożące,
    trawy, bluszcze...
    Majka

  • 2. Data: 2020-05-24 16:15:43
    Temat: Re: Pod orzechem
    Od: "P_P" <p...@x...onet.pl>

    ps.com
> [...]
    > skrzypy czy perz nie chcą tu rosnąć.
    > Co mozna miec pod orzechem oprócz klepiska?
    > Sa jakies roslinki, które tu przetrwają? Najlepiej jakaś niska

    - sadzić drzewa, krzewy, winorośla, rośliny okrywowe, kwiaty oraz trawy,
    które tolerują *juglon*

    Dzięki stosowaniu powyższych zaleceń, pod orzechem włoskim doskonale będą
    rosły:

    Warzywa: fasola szparagowa, buraki, marchew, kukurydza, melon, cebula,
    pasternak.
    Owoce: czarna malina, wiśnia.
    Rośliny drzewiaste i krzewy: tuja, cedr, surmia, powojniki, jabłoń,
    forsycja, głóg, wiciokrzew, jałowce, robinia, klon japoński, klon (w
    większości), dąb, pawpaw, kalina (większość).
    Kwiaty i rośliny zielne: begonia, dzwonek karpacki i hiszpański, dzwonek
    Virginia, chryzantemy, krokusy, stokrotki, dalie, paprocie, hiacynty, trawy
    (w większości).
    https://deccoria.pl/artykuly/porady-ogrodnicze/co-ur
    osnie-w-sasiedztwie-orzecha-wloskiego-34-1438

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr

  • 3. Data: 2020-05-24 22:27:30
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    W dniu 24.05.2020 o 15:57, k...@g...com pisze:
> [...]
    > Co mozna miec pod orzechem oprócz klepiska?
    > Sa jakies roslinki, które tu przetrwają? Najlepiej jakaś niska pokrywa, plożące,

    U mnie rośnie pod orzechem włoskim: liliowiec, orliki, pigwowiec
    i trawa.

    Krycha.

  • 4. Data: 2020-05-26 22:24:36
    Od: Majka <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 24 maja 2020 16:16:04 UTC+2 użytkownik P_P napisał:
> [...]
    > (w większości).
    > https://deccoria.pl/artykuly/porady-ogrodnicze/co-ur
    osnie-w-sasiedztwie-orzecha-wloskiego-34-1438

    Dziękuję wszystkim za podpowiedzi.
    Spróbuję z fasolką szparagową, mam już pewien pomysł - oby fasolka "zaskoczyła" i
    rosła.
    Pod moim orzechem jest klepisko, płaskie, zeskorupiałe, suche, gołe...
    Pewnie nie tylko ten juglon, ale i słaba, bardzo słaba i bardzo sucha ziemia... Ta
    moja "ziemia" to piasek, garść kamieni, i popiół/pył zmieszane razem, i strasznie
    suche.
    Majka

  • 5. Data: 2020-05-26 22:39:23
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 26.05.2020 o 22:24, Majka pisze:

    > Spróbuję z fasolką szparagową, mam już pewien pomysł - oby fasolka "zaskoczyła" i
    rosła.
    > Pod moim orzechem jest klepisko, płaskie, zeskorupiałe, suche, gołe...

    Dobrze kombinujesz, kobieto. Takie klepisko pod orzechem
    to ulubione miejsce fasolki szparagowej.

  • 6. Data: 2020-05-30 07:14:12
    Od: XL <i...@g...pl>

    <k...@g...com> wrote:
> [...]
    > Co mozna miec pod orzechem oprócz klepiska?
    > Sa jakies roslinki, które tu przetrwają? Najlepiej jakaś niska pokrywa,

    POD orzechem nic nie urośnie. W SĄSIEDZTWIE i owszem. Nie mylić jednego z
    drugim.
    KLEPISKO wyklucza sprawę generalnie, wiec szkoda zachodu. Ta fasolka to
    żart - ktoś sobie robi z Ciebie chichy. I z tych, którzy POD mylą z
    SĄSIEDZTWEM.
    Najlepiej pod orzechem ,,rośnie" kącik wypoczynkowy - jest tam cień i muchy
    nie latają.

    --
    XL Homoseksualizm NIE JEST wrodzony: