  • 1. Data: 2014-10-21 05:35:40
    Temat: Podatek od nieruchomości - podstawy prawne
    Od: tataglia <t...@g...pl>

    Witam
    Działka siedliskowa (~3000m2), którą kiedyś kupiłem, została podzielona
    na mniejsze (sądownie).
    Po wybudowaniu domu gmina każe mi płacić podatek od nieruchomości za
    cały obszar tej działki (podzielonej), a nie tylko za odrolnioną część
    pod budynkiem i podjazdami. Jeśli chodzi o powierzchnię to jest prawie 3
    razy więcej. (budynek ~250m2 a dziłka ponad 700m2).
    Teren nie ma zagospodarowania przestrzennego a przedtem były to działki
    rolne V i VI klasy.
    Czy robią to zgodnie z prawem ?
    W której ustawie lub rozporządzeniu szukać podstawy prawnej do takiego
    ich działania ?

    Pozdrawiam
    m.

  • 2. Data: 2014-10-21 10:51:59
    Temat: Re: Podatek od nieruchomości - podstawy prawne
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2014-10-21 o 05:35, tataglia pisze:
> [...]
    > rolne V i VI klasy.
    > Czy robią to zgodnie z prawem ?
    > W której ustawie lub rozporządzeniu szukać podstawy prawnej do takiego

    Zamiast samemu szukać, zadaj gminie to pytanie. Koniecznie na piśmie.

    --
    Pete

  • 3. Data: 2014-10-21 12:09:32
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2014-10-21 05:35, tataglia pisze:
> [...]
    > rolne V i VI klasy.
    > Czy robią to zgodnie z prawem ?
    > W której ustawie lub rozporządzeniu szukać podstawy prawnej do takiego

    W ordynacji podatkowej.

  • 4. Data: 2014-10-21 12:18:19
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2014-10-21 05:35, tataglia wrote:
> [...]
    > rolne V i VI klasy.
    > Czy robią to zgodnie z prawem ?
    > W której ustawie lub rozporządzeniu szukać podstawy prawnej do takiego

    Poszukaj w ustawie o podatkach i opłatach lokalnych

    Click --> <http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU199100
    90031>

    Piotrek

  • 5. Data: 2014-10-21 12:19:14
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2014-10-21 12:09, wolim wrote:

    > W ordynacji podatkowej.

    I tak nieźle, że nie odesłałeś go do konstytucji ;-)

    Piotrek

  • 6. Data: 2014-10-21 13:59:28
    Od: tataglia <t...@g...pl>

    On 2014-10-21 10:51, Pete wrote:

    > Zamiast samemu szukać, zadaj gminie to pytanie. Koniecznie na piśmie.

    Zadałem. Powiedzieli, że tak oznaczył geodeta.
    Poszedłem do geodety.
    Powiedział, że takie mają wytyczne ze starostwa.
    Nie chcę być dalej odsyłany. I dlatego chciałem sprawdzić czy pisać
    odwołanie czy może z bólem serca zapłacić więcej - około 100zł więcej.

    Pozdrawiam
    m.

  • 7. Data: 2014-10-21 14:10:23
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2014-10-21 o 13:59, tataglia pisze:

> [...]
    > Nie chcę być dalej odsyłany. I dlatego chciałem sprawdzić czy pisać
    > odwołanie czy może z bólem serca zapłacić więcej - około 100zł więcej.

    Ale coś mieszasz. Najpierw piszesz, że tylko część działki jest
    przekwalifikowana na budowlaną, a teraz coś piszesz o wytycznych
    starostwa i geodety.
    Albo pozostała ziemia jest rolna albo nie jest.
    Jak jest to podatek rolny - a jak cała jest budowlana - to podatek od
    nieruchomości.

    W twoim przypadku należy raczej się dowiedzieć, czy 'odrolnienie'
    całości działki jest samowolą starostwa czy raczej zaczęli blokować
    odralnianie tylko części pod budowlami.

    --
    Pete

  • 8. Data: 2014-10-21 16:46:45
    Od: cef <c...@i...pl>

> [...]
    > Nie chcę być dalej odsyłany. I dlatego chciałem sprawdzić czy
    > pisać odwołanie czy może z bólem serca zapłacić więcej - około

    A jakie paragrafy przywołali w swoich odpowiedziach?
    Musieli podać jakąś podstawę prawną, więc zacytuj.
    A jak nie podali, to tak jakbym ja napisał, że od jutra
    płacisz 100zł do kasy miasta i 500zł dla mnie.

  • 9. Data: 2014-10-22 20:33:10
    Od: tataglia <t...@g...pl>

    On 2014-10-21 14:10, Pete wrote:

    > W twoim przypadku należy raczej się dowiedzieć, czy 'odrolnienie'
    > całości działki jest samowolą starostwa czy raczej zaczęli blokować
    > odralnianie tylko części pod budowlami.

    No przecież o to pytam, a raczej o podstawy prawne takiego postępowania.
    Myślałem, że ktoś ma doświadczenie z tym związane i będę przygotowany
    gdy następna instytucja zacznie mnie odsyłać znowu do kogoś innego.

    --
    m.

  • 10. Data: 2014-10-22 20:41:26
    Od: tataglia <t...@g...pl>

    On 2014-10-21 16:46, cef wrote:

    > A jakie paragrafy przywołali w swoich odpowiedziach?
    > Musieli podać jakąś podstawę prawną, więc zacytuj.
    > A jak nie podali, to tak jakbym ja napisał, że od jutra
    > płacisz 100zł do kasy miasta i 500zł dla mnie.

    Nie pytałem pisemnie, bo gdybym tak zrobił i czekał na odpowiedź to nie
    zdążyłbym napisać odwołania, na które mam 14 dni (czyli jeszcze około 5).
    Mam nadzieje, że prawnik mi jutro coś konkretnego doradzi.

    --
    m.