  • 1. Data: 2017-10-07 23:09:51
    Temat: Podciąganie wilgoci
    Od: c...@g...com

    Mam słupy z żelbetu podtrzymujące balkon, który jest połączony ze stropem parteru,
    słupy nie są zaizolowane, chciałem zapytać czy się da oraz jak zabezpieczyć słupy
    przed podciąganiem wilgoci. Czy jest coś co mogę zrobić przed przylepieniem
    styropianu ?

  • 2. Data: 2017-10-08 17:51:45
    Temat: Re: Podciąganie wilgoci
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 07.10.2017 23:09, c...@g...com wrote:
> [...]
    przed podciąganiem wilgoci. Czy jest coś co mogę zrobić przed przylepieniem

    Nic nie zrobisz. Zanim laliście beton trzeba było dać specjalną folię w
    płynie pod słupy.

  • 3. Data: 2017-10-08 18:41:22
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 8 października 2017 17:52:07 UTC+2 użytkownik KIKI napisał:
> [...]
    styropianu ?

    > Nic nie zrobisz. Zanim laliście beton trzeba było dać specjalną folię w

    ale słupów sie nie da odizolowac zadaje sie, one stoja na mokrym, a beton idzie
    zwykły

    b.

  • 4. Data: 2017-10-08 18:50:20
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Mozesz probowac. Mozesz wywiercic w slupie otwor i nasaczac slup plynem wypierajacym
    wode. Mozesz tez pradem zmusic wode zeby nie szla do gory. Pojawi sie Tornad to moze
    mu sie bedzie chcialo wytlumaczyc, mnie sie nie chce. Mozesz poszukac osuszania
    metoda elektroosmozy.

  • 5. Data: 2017-10-08 18:57:52
    Od: Tornad <w...@a...com>

    W dniu sobota, 7 października 2017 23:09:52 UTC+2 użytkownik c...@g...com
    napisał:
> [...]
    przed podciąganiem wilgoci. Czy jest coś co mogę zrobić przed przylepieniem

    Nie wiem do jakiej wysokości pojawia się zawilgocenie. Ja bym najpierw te slupy
    kolejno odkopal do poziomu posadowienia, starannie oczyscil i posmarowl jakims
    materialem izolacyjnym plynnym lepikiem czy innym dedykowanym materialem. Lub
    lepiej nakleil na nich na goraco pape termozgrzewalna. do wysokości z 10-20 cm
    powyżej poziomu terenu,betonu, kostki czy co tam masz. Chodzi o to by deszcz
    padający na ziemie nie zawilgacał kolumn. I potem z powrotem gruntem zasypal.
    Tyle, ze to "zasypanie" musi odbywać się warstwami po okolo 10 cm grubości z
    dokladnycm recznym ubijaniem każdej. W czasie zaypywania pierwsze 10 - 30 cm
    do tego gruntu korzystrne będzie posypywanie tych kilku warstw na bielo wapnem
    hydratyzowanym, Wtedy ta woa kapilarna będzie sciagana w dol czyli ten prosty i
    tani zabieg moze problem rozwiazac.

    Takie zbabezpieczenie spowoduje tez, ze woda kapilarna będzie miała do
    pokonania wieksza dlugosc czyli wysokość, bo od samego spodu. Ten wznios
    kapilarny nie jest zbyt duzy, dochodzi najwyzej do 2 m.
    I poczekac z pol roku, moze to wystarczy.

    Jeśli nie, należy przegladnac kilka stron firm czy osob profesjonalnir tymi
    osuszeniami murow i budynkow się zajmujących. Znalazłem np strone
    http://www.osuszaniedomow.hg.pl/
    A pod nia szereg innych. Niestety nie mogę Ci zadnej polecić bo nie wiem czym
    oni to robia. Podejrzewam, ze sa to prace bardzo drogie.
    Poza tym być może, ze teren jest trwale zawilgocony w sensie, ze poziom zw.
    wody gruntowej jest wysoki. Wtedy nalezaloby najpierw go odwodnić tradycyjnymi
    metodami czyli wykonania drenażu opaskowego w obsypce zwirowo piaskowej, tak aby
    spod fundamentu nie stal w wodzie.

    Pzdr
    Tornad

  • 6. Data: 2017-10-08 20:32:16
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2017-10-07 23:09, c...@g...com wrote:
> [...]
    przed podciąganiem wilgoci. Czy jest coś co mogę zrobić przed przylepieniem

    Poszukaj w necie o iniekcji krystalicznej.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 7. Data: 2017-10-13 08:41:15
    Od: "brunet.wp" <b...@g...com>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

> [...]
    > zabezpieczyć słupy przed podciąganiem wilgoci. Czy jest coś co mogę zrobić

    A faktycznie podciąga wilgoć, słup jest mokry? Jeśli tak, to na jaką
    wysokość?

  • 8. Data: 2017-10-13 08:52:58
    Od: c...@g...com

    W dniu piątek, 13 października 2017 08:41:35 UTC+2 użytkownik brunet.wp napisał:
    > Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > A faktycznie podciąga wilgoć, słup jest mokry? Jeśli tak, to na jaką
    > wysokość?

    nie jestem pewien, nie przypominam sobie mokrych słupów do pewnej wysokości tak, żeby
    zwróciły moją uwagę. Jeżeli nie widziałem tzn że nie ma tego zjawiska i w przyszłości
    nie będzie ?

  • 9. Data: 2017-10-13 09:03:13
    Od: "brunet.wp" <b...@g...com>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    napisał:

    > nie jestem pewien, nie przypominam sobie mokrych słupów do pewnej
    > wysokości tak, żeby zwróciły moją uwagę. Jeżeli nie widziałem tzn że nie
    > ma tego zjawiska i w przyszłości nie będzie ?

    Wiele zależy jaki masz grunt. Jeśli jest sucho (np. grunt przepuszczalny),
    to pewnie słup nie będzie mokry. Być może problem w ogóle u Ciebie nie
    występuje.

    Tak jak pisali poprzednicy: ja bym trochę odkopał i zabezpieczył boki jakimś
    mazidłem, folią, papą itp. Na pewno nie zaszkodzi.