  • 11. Data: 2018-04-17 22:21:43
    Temat: Re: Podgrzewanie wody w bojlerze przez gazowy przepływowy podgrzewać wody.
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 16.04.2018 o 19:56, a...@p...onet.pl pisze:
> [...]
    podgrzewaczem. To roznica cisnien uruchamia palnika a nie przeplyw. Nie zeby sie nie
    dalo ale na pewno nie bez duzej ingerencji w podgrzewacz. Odradzam.

    > Różnica ciśnie powstaje właśnie w czasie przepływy przez dyszę w automacie palnika,
    stąd właśnie jedno pokrętło regulacyjne to regulacja wielkości otworu w dyszy.

    > Odnośnie bezpieczeństwa. Wiadomo, podgrzewana woda się rozszerza, ale to samo
    dzieje się gdy ją podgrzewam za pomocą ciepłej wody z pieca CO w płaszczu bojlera.

    nie o to chodzi. "junkers" jak sam wiesz, załączany jest różnicą
    ciśnień. Ty musiałbyć miec dużo bardziej zaawansowany system załączania
    i wyłączania palnika. gdybym ja to musiał budować, kupiłbym jak radzi
    Urzytkownik piec dwuobiegowy i jego dostosował, ale spróbujmy z tym
    junkrersem którego masz. napewno da mu się wstawić jakiś siłownik, który
    go załączy (palnik). oczywiście taki siłownik, aby przy awarii - płomień
    gasł. Palnik będzie nagrzewał wodę pompowaną przez pompę. trzeba by
    sprawdzać czy jest przepływ. niema? - to gasimy. trzeba by sprawdzać,
    czy w bojlerze została osiągnięta temperatura graniczna i załączać lub
    wyłączac palnik. no i na koniec jeszcze pare pomiarów temperatury w
    newralgicznych miejscach, tak aby ten układ był wmiarę bezpieczny.
    Warto? nie, bo ze starego pieca zostanie tylko palnik, reszta to nowa,
    niezbadana konstrukcja.

    ToMasz