  • 1. Data: 2019-03-16 19:08:28
    Temat: Podłogówka - PSISEK
    Od: "SpiskowyMocny" <T...@p...o2.pl>

    Idąc za ciosem, mimo słabego przygotowania, przedstawię temat spisku
    dotyczącego ogrzewania podłogowego. Temat rzeka, ogromne koszta, mnóstwo
    liczenia, mało kto to ogarnia, mocno bije po kieszeni, inwestycja życia w
    budownictwie.
    Nad ogrzewaniem podłogowym można by gadać godzinami, to be, tamto be, ale ja
    przedstawię tylko jeden najprostszy argument spisku.
    Podłogówka to takie dziwne ogrzewanie podłogowe o ogromnej powierzchni
    grzejnej (cala podłoga budynku) i głównie spisek polega właśnie na tej dużej
    powierzchni.
    Ogrzewanie podłogowe jest umieszczone na ociepleniu płyty podłogowej, pod,
    lub w posadzce.
    Ze specyfiki tego ogrzewania (wysoka pojemność cieplna tej podłogi z
    ogrzewaniem) wynika że jest ono nisko temperaturowe i ciągłe (grzeje całą
    dobę)
    Wprawdzie wężownice ogrzewania leżą na ociepleniu, to nawet jeśli jest ono
    dość dobre, to ze względu na ogromną powierzchnię, straty ciepła przez
    ocieplenie tej podłogi są bardzo duże.
    Po prostu nie da się skutecznie izolować ogromnych powierzchni a mało kto to
    rozumie i tu ukryty jest spisek.
    Prosty przykład z prostymi obliczeniami:
    Podłoga 10x10m budynku na gruncie (średnia temperatura gruntu zimą to 0
    stopni, średnia temperatura grzania podłogi to 35 stopni, ocieplenie podłogi
    20cm styropianu.
    Moc strat przez podłogę takiego ogrzewania podłogowego to 0,68kW
    (0,195x100x35), co daje 492kWh miesięcznie strat ciepłą przez podłogę, czyli
    około 300zł przeliczając na prąd.
    Oczywiście te straty mogą być większe, jeśli podłoga jest gorzej ocieplona,
    lub zima ostrzejsza.
    Nie dość że macie nieefektywne źródła ogrzewania (o tym w kolejnym spisku)
    które generują ogromne straty, nieefektywne doprowadzenie tego ciepła do
    mieszkania (o tym może też w jeszcze kolejnym spisu), to teraz macie kolejna
    dziurę, którą uciekają wam wasze pieniądze wydawane na ogrzewanie. Czyli
    znowu celowe działanie na waszą szkodę dla waszych pieniędzy. Dziękuję i do
    usłyszenia przy kolejnym spisku.

  • 2. Data: 2019-03-16 20:50:31
    Temat: Re: Podłogówka - PSISEK
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu sobota, 16 marca 2019 20:06:28 UTC+1 użytkownik SpiskowyMocny napisał:
    > Podłoga 10x10m budynku na gruncie (średnia temperatura gruntu zimą to 0
    > stopni, średnia temperatura grzania podłogi to 35 stopni, ocieplenie podłogi
    > 20cm styropianu.

    Bzdura na bzdurze. Pod podłogą grunt jest ciepły, im bliżej środka domu tym cieplej.
    Nigdy nie miałem 35 stopni na wlocie do rozdzielacza, średnia to max 30.
    Reszta to też bzdety. Inne spiski bardziej trzymają się kupy.

    L.

  • 3. Data: 2019-03-16 22:46:58
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 16 Mar 2019 12:50:31 -0700 (PDT), Lisciasty

    > Pod podłogą grunt jest ciepły, im bliżej środka domu tym cieplej.

    No no, a ja jeszcze wymiennik gruntówki pod
    posadzką mam i będę odsysać o co tam ucieka. :D

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 4. Data: 2019-03-17 01:14:16
    Od: abomito <a...@w...pl>

    Witam
    > usłyszenia przy kolejnym spisku.

    Miło się czytało i masz całkowitą rację.Przecież wystarczyło by założyć ma siebie
    kożuch, dobre buty i wcale nie potrzeba domu ogrzewać.No może by czasem woda
    zamarzła, ale można odciąć.I tak nikt się nie będzie kąpać w taki ziąb.Problem tylko
    z dzieckami. No jakby nie patrzeć- przez lato nie odrosną na tyle, żeby wytrzymać
    mróz.Ale podobno Eskimosi dają radę w takich temperaturach.Więc ja tu proponuję
    obadać jak to jest z tymi Eskimosami jest i zająć się przenoszeniem ich doświadczeń
    na nasze warunki.Albo przejechać się na jaką Jakucję, bo podobno tam też chłodno.
    Wdzięczność narodu gwarantowana!
    Pozdro.abomito

  • 5. Data: 2019-03-18 11:51:12
    Temat: Re: - PSISEK
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    krowa za sciana. jak kiedys.
    co jest przyszlosciowe.
    slonce jest najspokojniejsze od 200 lat. ale zapewne przestanie i bedzie
    'najruchliwsze' od 200 lat
    w wolnym tlumaczeniu:
    burza magnetyczna - jak yebnie to tylko raz. zmiecie spiski i cywilizacje.
    a taka krowa to grzeje, mleko daje nim trawy nie braknie, a i na koniec
    zjesc mozna.
    o ile ci obok bez krowy nie przyspiesza calego procesu...

  • 6. Data: 2019-03-18 12:03:03
    Od: alberciq <n...@g...pl>

    W dniu 16.03.2019 o 19:08, SpiskowyMocny pisze:

> [...]
    > Moc strat przez podłogę takiego ogrzewania podłogowego to 0,68kW
    > (0,195x100x35), co daje 492kWh miesięcznie strat ciepłą przez podłogę,

    o kurde, cicho siedź bo mi energetyka rachunek zweryfikuje.. za
    ogrzewanie całą zeszła zimę zapłaciłem 600zł (jeszcze budowa, więc nie
    grzałem do pełnej temp) ale za to mam dom 10x15m oraz dwie kondygnacje!

  • 7. Data: 2019-03-19 01:56:51
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sat, 16 Mar 2019 19:08:28 +0100, SpiskowyMocny napisał(a):

> [...]
    > znowu celowe działanie na waszą szkodę dla waszych pieniędzy. Dziękuję i do

    Dobry troll, nie poddaje się.

    Szkoda tylko, że podłoga nie jest czarną dziurą pożerającą ciepło 24/7. Do
    tego w ramach spisku robiąca to tylko przy podłogówce, nie przy
    kalafiorach. I do tego przy dT = 35, nie 15.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 8. Data: 2019-03-19 18:18:40
    Od: "SpiskowyMocny" <T...@p...o2.pl>

    > No no, a ja jeszcze wymiennik gruntówki pod
    > posadzką mam i będę odsysać o co tam ucieka. :D

    Nie zaklinajcie rzeczywistości, podłoga musi mieć około 35 stopni, bo żeby
    grzało, to musi być różnica temperatury. Ja podałem tylko proste obliczenia,
    gdyby dokładniej policzyć to koszty strat podłogówki były by 2, lub 3 razy
    większe, no ale nie każdy umie liczyć dokładnie. Woda w wężownicach
    podłogówki ma temperaturę 40-50 stopni, więc już widać że rzeczywiste straty
    są większe a grunt zimą oscyluje w okolicy zera.
    Odnośnie gruntowego wymiennika ciepła, to najgorszym rozwiązaniem jest
    umieszczenie go w koło fundamentów, lub pod podłogą, bo to zimą obniża
    temperaturę gruntu, wiec straty podłogówki są jeszcze wyższe i obi się nie
    przytrafiło że strefa zamarzania gruntu obniży się poniżej ławy
    fundamentowej.
    Widzę że psiarnia powoli zaczyna szczekać, na początku trolle na siłę
    udawały grzecznych, ale widzę że cierpliwość im się kończy szybko a ja mam
    kolejne spiski w rękawie.

  • 9. Data: 2019-03-19 21:56:16
    Od: abomito <a...@w...pl>

    > Nie zaklinajcie rzeczywistości, podłoga musi mieć około 35 stopni, bo żeby
    > grzało, to musi być różnica temperatury. Ja podałem tylko proste obliczenia,
    To zrób trochę bardzie dokładne obliczenia.Podłoga może mieć 37 stopni, ale nie
    powinna tyle mieć.Miłe to jest, ale nogi puchną.Przelicz toto dla maksymalnie 27
    stopni, a lepiej dla 25.Tyle wystarczy nie zawadzi mieć trochę rezerwy.Zresztą-
    niektórzy ludzie już maję podłogówkę. Jak będziesz grzeczny może ktoś Ci pozwoli
    wejść. Nogami sprawę obmacasz.

    > Widzę że psiarnia powoli zaczyna szczekać, na początku trolle na siłę
    > udawały grzecznych, ale widzę że cierpliwość im się kończy szybko a ja mam
    > kolejne spiski w rękawie.
    Wielce szanowny panie dziedzic!To jest dyskusja. Na argumenty, taka.Podałem
    alternatywę.Poproszę argumenty.A jak się nie potrafić zachować między dorosłymi
    ludżmi - to kicaj pan stąd panie Zając!.
    A na temat trolli: Kopernik to był troll!Tak na mącił ludziom w głowach że od trawie
    500 lat myślą że ziemia jest okrągła!A teraz- to cienkie bolki, a nie trolle z
    spiskami ...
    a bo mi to...

  • 10. Data: 2019-03-20 11:56:56
    Od: e...@g...com

    Kiedyś się przyjmowało te 45 stopni przy obliczeniowej zewnętrznej. Niemniej jednak
    temperatura wody powyżej 30 stopni jest juz dokuczliwe dla osób mających problemy z
    krążeniem, reumatyzmem.