  • 1. Data: 2015-11-22 11:03:11
    Temat: Podłogówka - czy wszystko jest ok?
    Od: ArekM <a...@g...com>

    Witam!

    Pierwsza jesień/zima w nowym domu - próbuje ustawić sobie krzywą grzewczą
    odpowiadającą mojej instalacji i zapotrzebowaniu domu na ciepło.

    Jest tak:
    - 100% podłogówka i prosta instalacja (dwa rozdzielacze góra/dół do podłogówki z
    rotametrami, pompa tylko w piecu)
    - na pętlach siłowniki podłączone do termostatów pokojowych, ale poki co wszystkie
    rozkrecone na max - więc przy analizie pomijalne.
    - piec DeDietrich MCR3 ze sterownikiem iSense
    - czujnik temp. zewn.
    - ocieplenie: podłoga 15cm, sciany 20cm, dach 30 cm, okna 3 szyby
    - do tego wszystkiego WM
    - dom: 136 metrów z poddaszem użytkowym, garaz w bryle, ocieplony od srodka i
    nieogrzewany.

    Sterownik pieca ma kilka "trybów" pracy (sposobów okreslania temp. zasilania).
    Zaczynam od trybu polegającego na ustaleniu temp. zasilania tylko i wyłącznie na
    podstawie czujnika zewnętrznego i oczywiscie wprowadzonej krzywej - bez mierzenia
    temperatury wewnątrz. Chce doprowadzic do takiej sytuacji, kiedy w domu jest
    dokladnie taka temperatura jaką ustawie na sterowniku bez korygowania krzywej o
    zmierzoną temperature wewnątrz.

    Na podstawie kilkudniowych testów wychodzi mi krzywa 16/19 -> -12/24 - oczywiscie dla
    20 stopni. Ja chce miec 21.5 wiec sterownik sobie ja odpowiednio podnosi. Przy
    wyższej krzywej miałem w domu 22.5 stopnia (mało komfortowo jak dla mnie), przy
    bardziej stromej rano prawie 23.5.

    Teoretycznie tylko sie cieszyc - piec pali mało, w domu ciepło :) Ale mam dylematy
    - czy taka krzywa jest normalna dla dobrze ocieplonego domu z podłogówką?
    - czy takie niskie temperatury zasilania nie szkodzą piecowi/instalacji?
    - czy moze przesadzam i na sile szukam problemów? :)

    --
    PozdrawiAM!

  • 2. Data: 2015-11-22 14:07:23
    Temat: Re: Podłogówka - czy wszystko jest ok?
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu niedziela, 22 listopada 2015 11:03:13 UTC+1 użytkownik ArekM napisał:
> [...]
    > - czy takie niskie temperatury zasilania nie szkodzą piecowi/instalacji?
    > - czy moze przesadzam i na sile szukam problemów? :)

    niedawno przerabiany temat - jak chcesz miec cieplo w domu to dlaczego nie mieszysz
    temperatury w domu? Producenci zwariowali z tymi systemami pomiarowymi i włączoną na
    stałe pompą CO.
    Zobscz w masz mozliwosci sterowac wyłącznie tymperaturą w budynku, to sterowanie
    pogodowe wywal w cholere.

    b.

  • 3. Data: 2015-11-22 14:34:20
    Od: wowa <w...@g...pl>

    On Sun, 22 Nov 2015 02:03:11 -0800 (PST)
    ArekM <a...@g...com> wrote:

    > - dom: 136 metrów z poddaszem użytkowym, garaz w bryle, ocieplony od srodka i
    nieogrzewany.

    Dlaczego garaż ocieplałeś od środka? Na tej grupie kwalifikuje się to do rozbiórki :)
    Wojtek

  • 4. Data: 2015-11-22 14:42:07
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu niedziela, 22 listopada 2015 14:34:20 UTC+1 użytkownik wowa napisał:
    > Dlaczego garaż ocieplałeś od środka? Na tej grupie kwalifikuje się to do rozbiórki
    :)

    ja mam z pol domu ocieplony od srodka, inaczej sie nie dało :\

    b.

  • 5. Data: 2015-11-22 15:16:19
    Od: ArekM <a...@g...com>

> [...]
    stałe pompą CO.
    > Zobscz w masz mozliwosci sterowac wyłącznie tymperaturą w budynku, to sterowanie

    Chce mieć ciepło i mam ciepło, a moja pompa CO nie chodzi na stałe :)

    Moje wątpliwości dotyczą:
    - ewentualnej szkodliwości niskiej temp. zasilania CO na piec i instalacje.
    - czy normą są tak niskie temperatury zasilania dla podłogówki w sensownie ocieplonym
    domu.

    --
    PozdrawiAM!

  • 6. Data: 2015-11-22 15:36:09
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu niedziela, 22 listopada 2015 15:16:23 UTC+1 użytkownik ArekM napisał:
> [...]
    >
    > Moje wątpliwości dotyczą:
    > - ewentualnej szkodliwości niskiej temp. zasilania CO na piec i instalacje.

    nie napisales jaka ona jest - ale dla pieca kondensacyjnego im nizsza tym lepsza.

    > - czy normą są tak niskie temperatury zasilania dla podłogówki w sensownie
    ocieplonym domu.

    male zapotrzebowanie na moc to i temperatury niskie. le m3 gazu dziennie ci schodzi
    teraz?

    b.

  • 7. Data: 2015-11-22 16:15:33
    Od: ArekM <a...@g...com>

    > nie napisales jaka ona jest - ale dla pieca kondensacyjnego im nizsza tym lepsza.

    Pisalem :) DeDietrich MCRIII - nie pisalem, ze kondensat. Wiem ze im niższe tym
    lepiej dla niego ... Ale az tak niskie?

    ocieplonym domu.

    > male zapotrzebowanie na moc to i temperatury niskie. le m3 gazu dziennie ci schodzi
    teraz?

    2-2.5 m3 na samo ogrzewanie.

    --
    PozdrawiAM!

  • 8. Data: 2015-11-22 16:29:21
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu niedziela, 22 listopada 2015 16:15:35 UTC+1 użytkownik ArekM napisał:

    > 2-2.5 m3 na samo ogrzewanie.

    u mnie idzie za ostatnie 10 dni 3,7m3/dziennie za co+cwu+gotowanie, 5osób, jakies
    120m2 budynku.

    b.

  • 9. Data: 2015-11-22 16:37:19
    Od: ArekM <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 22 listopada 2015 16:29:23 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

    > u mnie idzie za ostatnie 10 dni 3,7m3/dziennie za co+cwu+gotowanie, 5osób, jakies
    120m2 budynku.

    2 - 2.5 to wczoraj i przedwczoraj (zimniej sie zrobiło). Srednia z ostatnich 10 dni
    na samo ogrzewanie wychodzi 1.8.

    --
    PozdrawiAM!

  • 10. Data: 2015-11-22 16:47:09
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-11-22 o 14:07, Budyń pisze:

> [...]

    pompą CO.
    > Zobscz w masz mozliwosci sterowac wyłącznie tymperaturą w budynku,

    Budyń ja cię proszę nie pitol głupot, do podłogówki tylko sterowanie
    pogodowe
    się nadaje. I to nie zmowa producentów ale realia sterowania obiektem
    o bardzo dużej stałej czasowej. Amen.

    --
    Pozdr

    Janusz_K